• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

UPC zakelijk internet


Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.669
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
0059099 zei:
Je kunt voor binnen je eigen domein een DNS server draaien, maar daar zal een POP server (waar je je email op af wil leveren) niet naar kijken. Je staat te laag in de DNS hiërarchie. rDNS kan alleen geregeld worden op het niveau van je ISP, dit is namelijk de eigenaar van je IP adres.
Dank je wel voor de uitleg.
Weer wat geleerd.
 
N

nostradamus99

0059099 zei:
Paullus,

Houd er rekening mee dat UPC de 4 uur op de modem ook niet honereerd bij een storing. Daarnaast houd er ook rekening mee dat als je de Exchange server van SBS als SMTP server gebruikt, je na ongeveer 6 maanden in de problemen komt (met spamfilters), omdat er geen goede rDNS ingevoerd wordt door UPC (je krijgt een generieke en niet 1 op je eigen domeinnaam...).

Ik zit deze boeiende discussie te lezen en ik heb een vraagje aan 0059099. Kun je me vertellen waarom je pas na 6 maanden in de knoei komt met spamfilters..? Ik neem aan dat wanneer je DNS configuratie niet in orde is, je al na 3-5 dagen in de problemen komt..?

De reden dat ik dit vraag is, ik zat met het volgende:
Ik heb nu een adsl account via een ADSL provider. mijn hostnaam = piet.dsl.nl
Op het hosting account staat piet.dsl.nl ingesteld als een mx record voor mijndomein.nl

Mijn mail komt binnen op mijn linux spamfilter met de naam: piet.dsl.nl
De SBS server die daarachter zit kan ik niet de naam geven: piet.dsl.nl aangezien deze dan geen mail accepteert van de linux server omdat deze ook piet.dsl.nl heet.
Ik heb daarom de SBS server de naam gegeven: remote.mijndomein.nl
De SBS server stuurt op dit moment de mail naar buiten toe onder die naam: remote.mijndomein.nl

Op het hostingaccount van mijndomein.nl heb ik een CNAME record aangemaakt: remote welke wijst naar piet.dsl.nl
daarnaast heb ik ook een MX record aangemaakt voor remote.mijndomein.nl

Dit is inmiddels actief sinds Mei dit jaar en ik ben nog niet tegen een probleem met spamfilters aangelopen. (vandaar ook mijn vraag waarom je na 6 maanden dit probleem kunt krijgen wellicht dien ik snel nog een aanpassing te maken voor die tijd :) )
 
M

MellieD

Ik denk ik registreer mij hier ook maar even.

Ik heb 3 weken geleden ook upc business genomen 60 mbit, 5 ip's, ik kon trouwens zonder probleem een reverse dns aanrvagen. Ik heb gewoon gebeld, en mijn ip revserderd nu naar mijndomein.nl

Moest hiervoor wel iemand van de zakelijke helpdesk hebben.

Gr
 

server

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Berichten
787
Reverse dns is geen probleem hoor.
Dit is noodzakelijk als je een mailserver draait met eigen domeinnaam.

SLA van 4 uur is bijzonder voor dit geld. Geen idee of dit in de praktijk ook echt zo is.

'Fair use policy' datalimiet vind ik onduidelijk voor een bedrijf, dan weet je niet waar je aan toe bent.

Ik ben wel van plan om het uit te proberen.
 

DarkForce

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Berichten
409
Bert zei:
Weet iemand of je UPC zakelijk (internet) ook als particulier kunt afsluiten?
Nee, kan niet.

- Of je het wilt is echter maar de vraag. Het modem welke je op dit moment geleverd krijgt is n.l. brak met zowel draadloos als bekabeld. Dankzij een kreupele firmware worden FTP, SSH e.d. verbindingen binnen no time afgekapt.

- Het porteren van telefoonnummers kunnen ze eveneens niet, dit kost ze meer dan 7 dagen om even van een consumenten contract over te zetten naar een zakelijke contract.

- Zakelijke support afdeling wordt tevens ingezet voor consumenten, je wordt dus niet sneller geholpen.

- Je wordt associaal behandeld als je ze vraagt wat de status van je nummerportering betreft.

Er zijn 2 voordelen als zakelijke klant;

1) Je krijgt de mogelijkheid tot reverse name(s).
2) Het modem wordt vervangen binnen ca. 4 uren (op werkdagen).

Je wordt niet als zakelijke klant behandeld maar net zo eenvoudig afgewimpeld als een normale consument. Al met al, voor bedrijven is dit geen oplossing. Je betaald je het lazerus voor een service van 0%.

------
Aanvulling;
Kom net tot de ontdekking dat mijn contract tussentijds zonder ons te informeren, veranderd is. Sloten we eerst het zakelijk alles-in-één pakket af met diverse aanvullende opties zoals onbeperkt bellen EU, zien we spontaan in ons contract (online op de website) dat dit inmiddels is teruggezet naar Basis! Godzijdank hebben wij onze bestelling en contract waarop "wel" onbeperkt bellen EU vermeld staat nog liggen.

Wat een puinzooitje dat UPC "ZAKELIJK". Zakelijk notabene!!!
 
D

Deleted member 6393

Bij mijn werk loopt het ook niet lekker.

Op vestiging A staat de sbs-server. Laat nou net daar de lijn gaar zijn. Ik had al gezien vanaf het begin dat het modem staat te schreeuwen op 58 dBmV. Het modem zit rechtstreeks op het aop omdat we verder geen andere diensten gebruiken. Door de klapperende verbinding, loopt alles op de andere vestigingen ook waardeloos.

Je zou toch zeggen dat de monteur die het modem aansluit meteen even kijkt of de waardes ok zijn.
Zo niet, meteen actie ondernemen om het buitennetwerk op orde te maken.

Nu is er een binnenmonteur gekomen die geconstateerd heeft dat de storing buiten zit en maandag komt er een buitenmonteur die hopelijk de boel oplost.

Moraal van het verhaal. Alleen een defect modem wordt snel vervangen. Voor de rest is een zakelijke aansluiting gewoon gelijk aan een consumentenaansluiting. Dezelfde behandeling krijg je, dus dezelfde wachttijden en geen betere monteur die meer mandaat heeft.

Storingen worden niet sneller opgelost dan bij een consumentenabonnement. Je betaalt alleen meer.

Ik zou UPC echt aanraden de service naar boven bij te stellen bij zakelijke abonnementen. Dan word je een echte serieuze speler op die markt.
Anders blijft het toch een beetje amateuristisch allemaal en ben je het zakelijke lachertje van de klas.
 
D

Deleted member 6393

De monteur is geweest. Hij zei dat een collega al in het weekend aanpassingen had gedaan.
Vooralsnog werkt de boel redelijk op vestiging A. De upstream is wat instabiel. Varieerd van een gezonde 47 dBmV tot een 55 dBmV. Het modem zit rechtstreeks op het aop.
Ik hoop dat de verbinding stabiel blijft, want op vestiging A staat de Server. Daar moeten de overige vestigingen B en C het dus van hebben.