• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

UPC zakelijk internet


D

Deleted member 6393

Inderdaad een ontnuchterend verhaal.
Zeker als het feit zich voordoet dat ik hemelsbreed een kilometer of twee van Vestiging B woon en iedere dag gewoon perfect online kan gaan en kan bellen/ gebeld worden met mijn particuliere UPC abonnement.
Afgezien van wat aanloopproblemen in 2007 omdat ik op een nieuw platform was gezet (SIP), kan ik mij niet heugen dat ik uren zonder verbinding zat.
Het is al jaren echt een uitzondering geworden dat ik zie dat mijn modem reboot (staat in de woonkamer dus valt op als ik tv kijk).
In de status van mijn modem heb ik vaak 100 dagen uptime gezien.
Juist door de persoonlijk ervaren betrouwbaarheid, is het gebeuren op mijn werk een behoorlijke afknapper.
 
D

Deleted member 6393

Ik ben een week met vakantie geweest.
Op alle vestigingen werkt UPC zakelijk momenteel.
Vestiging C is op de afgesproken dag aangesloten en vestiging B heeft nu ook verbinding omdat de blokstoring is opgelost.
Pinnen werkt ook goed over UPC. De testen laten een gunstig resultaat zien.
Ik heb de snelheid getest op vestiging B. Deze blijft nog wat achter bij de specificaties, maar dat kan komen omdat we achter een hardwarematige firewall zitten.
In ieder geval is de verbinding een stuk sneller in reageren dan met KPN zakelijk.
De komende dagen heb ik de laatste dagen vrij van de zomervakantie 2010.
Volgende week zal ik de ervaringen met UPC zakelijk verder delen. Dan is de boel volledig in bedrijf met een SBS op vestiging A en werkstations op vestiging B en C.
Als de boel dan lekker draait, zal ik het ook melden want het is zeker niet de bedoeling om UPC af te zeiken. Sterker nog, ik vind het een prettig idee als we zakelijk evenveel betrouwbaarheid kunnen ervaren, als ik als particulier ondervind.
 

0059099

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
238
Paullus,

Houd er rekening mee dat UPC de 4 uur op de modem ook niet honereerd bij een storing. Daarnaast houd er ook rekening mee dat als je de Exchange server van SBS als SMTP server gebruikt, je na ongeveer 6 maanden in de problemen komt (met spamfilters), omdat er geen goede rDNS ingevoerd wordt door UPC (je krijgt een generieke en niet 1 op je eigen domeinnaam...).
 
D

Deleted member 6393

Om je eerlijk te zeggen ben ik niet voldoende ingewijd om precies te snappen wat je zegt.
Als ik het als geïnteresseerde leek goed begrijp, is dat er na 6 maanden problemen gaan ontstaan met de mail?
Is de mail dan niet meer te benaderen of worden mailtjes ten onrechte als spam aangemerkt en verdwijnen die in het niets?
Als dat zo is, vind ik dat zeer verontrustend omdat een SBS met cliënts verdeeld over meerdere vestigingen, verbonden met tunnelverbindingen, gewoon een standaard configuratie is die bij veel MKB bedrijven met een paar vestigingen wordt toegepast.
Ik neem aan dat UPC zakelijk dat ook snapt.
Als UPC zakelijk alleen bedoeld is om 1 computer aan te sluiten met consumentenconfiguratie, is UPC zakelijk de naam niet waard en een marketingtruc om ondernemers valse verwachtingen te geven.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is van UPC zakelijk.
 
D

Deleted member 6393

Het UPC zakelijk gebeuren loopt nu uitstekend op alle vestigingen.
Na wat aanloopproblemen lijkt het nu goed te gaan.
Verbinding op vestiging B is perfect (modem rechtstreeks op aop):

Downstream Channels
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 8.6 dBmv 39.9 dBmv
Channel 2: 8.6 dBmv 37.9 dBmv
Channel 3: 8.4 dBmv 39.5 dBmv
Channel 4: 8.4 dBmv 37.3 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv


--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 40.0 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv
 

0059099

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
238
paullus zei:
worden mailtjes ten onrechte als spam aangemerkt en verdwijnen die in het niets?

Dit begrijp je goed. Als je de SBS achter een UPC verbinding zet, en deze gebruikt om de mail te versturen, dan duurt het inderdaad gemiddeld zo'n 6 maanden voordat mailtjes terugkomen omdat ze voor spam worden aangezien. Wij hebben hierom onze SBS server verplicht over een ADSL verbinding gerouteerd, voor de uitgaande mail.

Steeds meer mailservers controleren de zgn. reverse DNS van een mailserver. Hoewel dit niet een officieel SMTP protocol is, is het wel een veelgebruikte methode om op Spam te controleren.

Wanneer een mail op zo'n server binnenkomt doet hij de volgende controle:

Mail komt binnen van IP 123.456.789.123, met als afzender gebruiker@domein.nl
Controle 1: Welke IP zit er achter domein.nl?
Dit moet zijn: 123.456.789.123
Controle 2: aan welke domein is 123.456.789.123 verbonden? (reverse DNS)
Dit moet zijn: domein.nl

Als dit niet het geval is (en UPC zakelijk faalt bij controle 2) dan wordt de mail op (steeds meer) server aangezien als spam en wordt dus niet bezorgd.

Bijkomend probleem is dat een aantal server automatische zwarte lijsten bijwerken die worden gedeelt, sta je op genoeg zwarte lijsten, dan kom je weer op de volgende... etc.

Dit effect is bij ons 2 keer (verschillende verbindingen) opgetreden na beide keren ongeveer 5-8 maanden.

Geluk doen zelfs consumenten ADSL aanbieders niet moeilijk over het instellen van je reverse DNS, dus hebben we naast de UPC zakelijk een 2de consumenten ADSL verbinding.

Omdat UPC zakelijk echter zo instabiel als de netten is bij ons (zware zakelijke) gebruik, zijn we ze aan het uitzwaaien... En gaan we verder met gestapeld ADSL... (dus niet SDSL, maar ADSL...)

Nog een recent voorbeeld van het geklungel van zakelijk:

Ik wordt op mijn mobiel gebeld:

*Goedendag, met UPC, wij bellen voor uw internetaansluiting.
- Ik heb geen internetaansluiting van UPC
* Jawel dat heeft uw wel
- Sorry, maar dat heb ik echt niet
* Goed, maar er is een verandering in uw kortingsregel
- Maar ik heb geen UPC...
*Jawel u heeft zakelijk UPC 25.
- Oh, wacht, kunt u over 10 minuten terugbellen?
* Jawel, ik bel u over 10 minuten terug.

----

Inmiddels al weer 3x hun gebeld, en iedere keer beloven ze me terug te bellen om uit te zoeken wat er aan de hand is, maar tot op heden blijft het stil...

Ze hebben ook wat moeite om te snappen, dat als je een werknemer belt, om te zeggen dat *hij* UPC heeft, dit wat verwarrend is... (ik werk voor een stichting)
 
D

Deleted member 6393

O.K. Dank je voor de reactie.

Ik heb op een site de reverse DNS opgezocht en daar komt chello.nl uit.
Als ik het goed begrijp, had hier onsdomein.nl uit moeten komen. Nu hebben we de kans op problemen met uitgaande mail omdat we mailen met naam@onsdomein.nl in plaats van naam@chello.nl.

Als deze conclusie juist is, moet UPC aan het werk gaan voor een oplossing.
Juist in een MKB bedrijf/ organisatie is gebruik van een SBS met eigen domeinmail veel gebruikt.
De eventuele mailadressen van UPC waar we recht op hebben, gebruiken we helemaal niet.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.669
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Misschien zeg ik nu iets heel doms want ik ben er niet in thuis, maar is dit probleem niet op te lossen door een eigen DNS server te draaien?
Of komen er dan DNS conflicten?
 

0059099

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
238
paullus zei:
Als deze conclusie juist is, moet UPC aan het werk gaan voor een oplossing.
Juist in een MKB bedrijf/ organisatie is gebruik van een SBS met eigen domeinmail veel gebruikt.

Ik wens je hierin veel succes. Wij waren één van de 25 eerste klanten die UPC zakelijk afnamen (website bestond nog niet eens toen we bestelden), en ons was rDNS toegezegd (omdat we dit probleem al kenden). Ondanks beloften bij bestelling is het daarna onmogelijk gebleken om de rDNS aan te passen.

En dit raakt exact het probleem van UPC zakelijk. Ja, je hebt kortere wachttijden op de helpdesk (maar nog steeds 10-20 minuten) en ja je krijgt een vast IP. Echter de technische kennis en extra service die je juist verwacht van een zakelijke dienstverlener die zich op het MKB richt mist bij UPC.

Particulier ben ik inmiddels (weer terug) bij UPC, aangezien voor particulieren, die triple play willen UPC het beste aanbod heeft. Hoewel thuis het internet ook af en toe wegvalt voor een kwartiertje, is dat particulier niet een halszaak. Op het MKB, waar geen vaste full time ICT staf is, en de werknemers vaak weinig tot geen ICT kennis heeft, is UPC een ramp.

Johnny54 zei:
Misschien zeg ik nu iets heel doms want ik ben er niet in thuis, maar is dit probleem niet op te lossen door een eigen DNS server te draaien?
Of komen er dan DNS conflicten?

Je kunt voor binnen je eigen domein een DNS server draaien, maar daar zal een POP server (waar je je email op af wil leveren) niet naar kijken. Je staat te laag in de DNS hiërarchie. rDNS kan alleen geregeld worden op het niveau van je ISP, dit is namelijk de eigenaar van je IP adres.