• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

UPC stopt voorlopig de uitrol van HDTV


tamasp

Product Tester
Lid geworden
19 jan 2006
Berichten
302
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Volgens verscheidene bronnen is er gisteren bekend gemaakt dat UPC het HDTV projekt voorlopig in de ijskast stopt. Hoop dat iemand meer info kan geven.
 

Digifan

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Berichten
75
Het wordt vanmorgen in het AD bevestigd.... :-[

Hdtv nog te gebrekkig voor UPC
AMSTERDAM - Kabelbedrijf UPC ziet voorlopig af van hdtv. De samen met Philips gemaakte decoders werken niet naar behoren.
UPC wil ze daarom niet bij klanten thuis neerzetten die zich hebben ingeschreven voor hdtv.

In de eerste week van juni, vlak voor het WK-voetbal, zetten UPC en Philips alles op alles om nog enige honderden klanten een decoder te verstrekken. Uit de gebruikerservaringen van die klanten blijkt nu dat verdere verspreiding niet wenselijk is.

,,Er is nog te veel mis met de software van de kastjes. Ze vallen regelmatig uit en er verschijnen blokjes op het scherm. Verdere verspreiding zou de helpdesk maar overbelasten. We gaan alleen verder als we honderd procent zeker zijn dat het product goed werkt,’’ aldus Mark Zellenrath van UPC.
 

masterblaster

Product Tester
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
1.271
johanluijkman zei:
Maar betekent dit nu dan dat ze er voorlopig helemaal van af zien?
Het verder ontwikkelen en verbeteren van de decoders zal wel door blijven gaan. Ik maak uit de tekst op dat ze de boxen voorlopig niet bij klanten willen neerzetten omdat ze bang zijn dat het callcenter door ontevreden gebruikers wordt platgebeld.

Het zal voor UPC ook een erg bittere pil zijn. Zijn ze net een grote reclame campagne begonnen om iedereen aan de digital/HDTV te krijgen en dan laat je hardware leverancier het (alweer) afweten.
 

Eoin

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
198
persbericht:
'Er is nog te veel mis met de software van de kastjes. Ze vallen regelmatig uit en er verschijnen blokjes op het scherm. Verdere verspreiding zou de helpdesk maar overbelasten. We gaan alleen verder als we honderd procent zeker zijn dat het product goed werkt.' aldus Mark Zellenrath van UPC

blijkbaar is UPC niet net zo zorgvuldig geweest met het controleren van de huidge decoders (die iedereen heeft)
Die vallen we om de minuut uit ::)
 
S

sioux

HDTV voorlopig stap te ver voor UPC en Philips

UPC stopt voorlopig met HDTV en is daarmee de eerste afvaller in de HDTV race. Het bedrijf stopt voorlopig met HDTV omdat de door Philips vervaardigde HD kabeldecoders niet naar behoren werken. Deze zijn op dit moment softwarematig zo slecht dat UPC ze niet bij de klanten thuis willen plaatsen. UPC kwam tot deze conclussie nadat het bedrijf enkele honderden decoders had geplaatst bij een eerste groep klanten. Uit de ervaringen van deze klanten werd duidelijk dat HDTV met de Philips HD decoder via het UPC kabelnetwerk voorlopig een stap te ver was.

Philips heeft overigens grote problemen met HDTV decoders. Het bedrijf is als grote sponsor van het WK voetbal 2006 nog niet in staat geweest voor of tijdens het WK voetbal met een goed werkende HDTV decoder te komen. De bedoeling was dat Philips het voortouw zou nemen met de levering van HDTV decoders. Het bedrijf koppelde zelfs zijn naam aan een HDTV sportkanaal van het Duitse betaaltelevisiebedrijf Premiere. Daarnaast zou het bedrijf voor Premiere HDTV satelliet en kabeldecoders leveren. Philips heeft ook voor de Duitse markt op dit moment geen HD satellietontvanger goed werkend kunnen afleveren. Andere merken als Humax en Pace konden dit wel. Ook in Nederland blijken de softwarematige tekortkomingen van de Philips HD kabeldecoder nu zo ernstig dat kabelaar UPC voorlopig de stekker uit het HDTV project trekt. En ook hier staat Philips weer op achterstand wat betreft de concurrentie. Het Koreaanse Samsung levert op dit moment redelijk goed werkende HD kabeldecoders aan diverse kabelexploitanten in Nederland waaronder Essent en Casema.

UPC woordvoerder Mark Zellenrath wil nog niet spreken dat van uitstel afstel gaat komen. "We gaan alleen verder als het product 100 procent in orde is en we vooraf goed getest hebben" luidt het vanuit het hoofdkwartier van UPC. De grootste reden waarom de kabelaar zegt te stoppen is dat het product niet naar behoren werkt en het de helpdesk zal gaan overlasten wanneer men een grotere uitrol van HD kabeldecoders zou starten op dit moment. Vooral softwarematig schijnen de problemen op korte termijn niet op te lossen te zijn. De klanten die op dit moment beschikken over de HD kabeldecoder constateren regelmatige uitval van de gehele kabeldecoder en hebben grote last van blokvorming tijdens het kijken via de HD kabeldecoder.

Bron: http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1252

:9 :9 :9
 

den Tsaar

Quality Member
Lid geworden
15 dec 2003
Berichten
17.230
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nou ja, dat geeft op korte termijn tenminste duidelijkheid naar de klanten toe. :-\
 

Beowulf

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2004
Berichten
704
Op 9 juni startte UPC eindelijk met zijn langverwachte aanbod High Definition televisie (HDTV). Maar na een maand houdt het bedrijf het al weer voor gezien, wegens problemen met de decoders.

Voor HDTV hebben consumenten een voor de dienst geschikte (HD-ready) televisie nodig, en een decoder die zij bij een abonnement krijgen geleverd. UPC werkte hiervoor samen met Philips.

Dat bedrijf deed er alles aan om genoeg decoders te leveren voor de start van het wereldkampioenschap voetbal; dat als eerste uitzending in hoge definitie was te bekijken. Niet alleen de prestaties van Oranje, ook de nieuwe dienst bleek echter ondermaats.

Veel klanten meldden problemen met hun decoders. "Er is nog te veel mis met de software van de kastjes. Ze vallen regelmatig uit en er verschijnen blokjes op het scherm", aldus Mark Zellenrath van UPC tegen het AD.

Het kabelbedrijf heeft daarom besloten voorlopig te stoppen met hun HDTV-abonnement. Zellenrath: "Verdere verspreiding zou de helpdesk maar overbelasten. We gaan alleen verder als we honderd procent zeker zijn dat het product goed werkt."


Whahaha,wat een blunder eerste klas zeg.
 
F

FugelPits

Oud nieuws. Was al voorspeld ergens in maart. >:D

Ach ja, die beste UPC (en Philips) HD werkt al jaren, oa in Amerika en Azie, en sinds een paar maanden ook al bij Essent met de Samsung decoders. Maar nee, UPC en Philips krijgen het niet voor elkaar. Hoe is het toch in godsnaam mogelijk. Kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Philips dit niet kan oplossen. Wedden dat het brakke UPC netwerk er gewoon niet klaar voor is? Maar dit zullen ze niet toegeven natuurlijk.
 

McRonald

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2005
Berichten
6.267
Ik vermoed dat het aan UPC moet liggen.
Toch te raar voor woorden dat ze philips de schuld geven.

Hun (upc) Netwerk zal wel niet naar behoren functioneren.

Wat een lef omdan philips de schuld te geven.

Die ouwe Frits draait zich om in zijn graf.