• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

UPC dig. telefonie. Een gebed zonder einde?


Topicstarter
Topicstarter
W

walker

Beste mensen,

Ik heb nu sinds 3 maanden digitale telefonie van UPC. Ik heb al sinds jaar en dag internet via de UPC ( geen enkel probleem). Sinds ik digitale telefonie heb, kan ik regelmatig niet bellen of niet gebeld worden of beide.
Ik heb vandaag voor de 5e keer contact gehad met de helpdesk van de UPC. Ik heb hen verteld dat wanneer ik de stroom van het modem afhaal, een minuut wacht, weer gewoon verbinding heb.
Ik stelde al voor dat het mogelijk wel in het modem kon liggen. Dat was tegen het zere been, het kon daar niet aan liggen. Terwijl ik met mijn mobiele telefoon belde, vertelde de medewerker dat het signaal richting het modem goed was. Ik probeerde tevens gelijk met de normale telefoon te bellen. Ik kwam geen signaal, lijn was dood. Kennelijk ligt het toch aan het modem.
De helpdesmedewerker vertelde dat hij een formulier richting een afdeling zou sturen en deze zullen het nader onderzoeken. Wachten maar af. Ik word er stiekem wel een beetje flauw van.
Ik moet bijna elke dag even naar huis bellen om de lijn te checken.
Wordt vervolgd.
???
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Mischa

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en een vriend van mij, die ook een abonnement op Digitale Telefonie FreeTime heeft ook. :o

Nadat UPC onze Arris modems heeft vervangen voor Webstar modems (volgens technische specilaisten lag het daar weldegelijk aan en is het een bekend probleem) heeft het probleem zich -voor zover wij ontdekt hebben-  nooit meer voorgedaan. :laugh:

Waarschijnlijk is een modemswap toch de enigste oplossing. Als alles goed funktioneert is het een goed en fijn produkt. Vooral het gratis kunnen bellen vanaf 19:00 uur en in de weekenden is een welkome aangelegenheid.

Ik hoop, maar weet bijna zeker dat UPC jouw probleem snel zal oplossen. Succes! :6
 
Topicstarter
Topicstarter
P

p.heijnen

Ik ken een aantal mensen in Eindhoven e.o. met UPC Telefonie (analoog zeg maar), die werkt bij hun allemaal perfect (zo ver ik weet en zover ik met hun aan de telefoon heb gezeten).

Ik ken één iemand met UPC Digitale Telefonie, en ik vind het soms gewoon vervelend om met diegene te bellen. Ik hoor mezelf soms echoën, de andere kant hapert met stiltes tot een halve seconde, en laatst was het opeens een halve minuut stil en dan... tuut tuut tuut. Meestal is die hapering gewoon een beetje vervelend maar dan hoor je de ander wel, maar soms dan vallen de korte woordjes zoals van, ik en de etc weg. Dan moet ik echt gewoon zeggen "Wat zei je? Je hapert!", want anders begrijp ik er niet al te veel van. In het begin was dat echter nog niet, dus misschien toeval dat dat de laatste paar keer zo was.
 

Cock

Product Tester
Lid geworden
15 aug 2003
Berichten
852
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wij hebben sinds april 2005 Digitale telfonie Freetime en vanaf het begin ook echo en happeringen in de gesprekken de helpdesk ziet niets vreemds, vreemd ook dat je alle gratis diensten van Freetime apart moet aanvragen vroeg laatste wachtgesprek (wisselgesprek) aan en 6 dagen zonder telefoon en internet gezetten omdat er meerdere accounts op mijn naam stond(?????) en dit verholpen moest worden via andere afdelingen en na vele telfoontjes eindelijk weer verbinding heb

Hopelijk wordt ook de haperingen snel verholpen want dit is irritant
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pblock

   Wat een genot dat Mokumse telefoons het altijd doen, nooit uitval, geen rekening en zeeer betrouwbaar. 1001 RE 45
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wolter

Hier op pc 8932 ook geen problemen met het Arris modem.Chello extrime met daarop 10 pc's en dig telefonie nooit uitval gehad werkt altijd nooit echo gehad altijd kraak helder dus het kan alleemaal wel.