• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

UPC dig. telefonie. Een gebed zonder einde?


D

dutchphoto

Zal men ooit in staat zijn om m'n dig. telefonie aktief te houden. Sinds de aansluiting op 30 dec 2004 heb ik toch al dagen(pakweg 14 dagen in totaal) geen verbinding kunnen maken.

De laatste keer dat m'n telefoon eruit lag was verleden week, en maar liefst 3 dagen. En nu ik net iemand wilde bellen merkte ik dat bellen weer niet mogelijk is, geen kiestoon. En bij mij ligt er geen telefoon af, want ik heb er maar eentje. Ik hoor deze keer niet meer dan een lichte ruis.

Ik heb ze al een e-mailtje gestuurd, maar daarvan verwacht ik maar weinig. Heb ik nagenoeg geen problemen met Internet, zo heb ik ze dubbel met telefonie en dat is knap irritant.

Zal het ooit nog goed komen of ga ik binnenkort weer terug naar het duurdere, maar wel betrouwbaardere KPN?

Overigens die telefoon die je "gratis" krijgt raak je nog niet aan de straatstenen kwijt. Inderdaad. Zoals waarschijnlijk vele gebruik ik dat ding helemaal niet

Dutchphoto
 
Topicstarter
Topicstarter
J

j.michael

Net ook storing kon niet bellen. Gewoon ff de klantenservice gebeld bij de buren en het was zo weer geregeld en nu doet de telefoon het weer heb ongeveer 2 keer per maand dat de telefoon uitvalt en meestal is het binnen 1 minuut opgelost.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

dutchphoto

j.michael zei:
Net ook storing kon niet bellen. Gewoon ff de klantenservice gebeld bij de buren en het was zo weer geregeld en nu doet de telefoon het weer heb ongeveer 2 keer per maand dat de telefoon uitvalt en meestal is het binnen 1 minuut opgelost.


Het is bij mij ook weer opgelost inmiddels omdat ik dus al een mailtje had geschreven. Dus is het nu weer wachten op de volgende storing;)
 
Topicstarter
Topicstarter
K

kripa

Het lijkt erop dat de combinatie classic en dig. telefonie vaker problemen geeft als de combinatie light en dig. telefonie.

Het is voor mij een raadsel hoe dat kan.

Overigens vind ik digitale telefonie en UPC geen gebed zonder einde. Het werkt redelijk tot goed en het bespaart een hele hoop geld!
 

Bjørn

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Berichten
37
Ik zal het moeten afkloppen maar heb nu zo'n 2 maanden UPC freetime naast mijn al veel langer lopende classic abo...

Geen problemen (totaal 3 dagen een rare kiestoon (in gesprek toon) maar bij het intoetsen van een nummer komt een normaal gesprek tot stand).

Ook het toestel wat UPC leverde werkt prima, nummerweergave doet het goed (ik denk dat de A100 tijdelijk op was want ik kreeg tot mijn verrassing de A140 (scheelt toch € 40,- in de winkel met de A100).

Dus eigenlijk geen klachten hiervandaan...

Spijkenisse, 3208
 
Topicstarter
Topicstarter
D

dutchphoto

Tiger Woods zei:
Ik zal het moeten afkloppen maar heb nu zo'n 2 maanden UPC freetime naast mijn al veel langer lopende classic abo...

Geen problemen (totaal 3 dagen een rare kiestoon (in gesprek toon) maar bij het intoetsen van een nummer komt een normaal gesprek tot stand).

Ook het toestel wat UPC leverde werkt prima, nummerweergave doet het goed (ik denk dat de A100 tijdelijk op was want ik kreeg tot mijn verrassing de A140 (scheelt toch € 40,- in de winkel met de A100).

Dus eigenlijk geen klachten hiervandaan...

Spijkenisse, 3208

Ik heb ook in 3208 gewoond (1985-1999) Ben blij dat ik er weg ben:) Nu 3061

Goh ik had ook liever een A140 gehad;)
 
Topicstarter
Topicstarter
E

ericbrouwer

Ik heb hier (3059) van feb t/m april ook veel problemen gehad, maar dan hielp het resetten van het modem wel. Niet dat het zo hoort, maar goed, ik kon weer bellen daarna. (soms ook maar 10 seconden, dan was de lijn WEER weg).
Mijn advies: ondanks het geld: storingsdienst blijven bellen (10 ct/min) en vervolgens bij de klantenservice aanspraak maken op de garantieregeling. Heb ik vorige week gedaan en nu krijg ik over die 3 maanden mijn tel. abo DUBBEL terug. DAt geld kan ik dan mooi gebruiken om mijn 09001580 kosten van te betalen.
En natuurlijk een brief sturen met de melding dat UPC in gebreke wordt gesteld. Druk houdenop die toko.
HIer gelukkig al 2 weken geen merkbare stroringen gehad... :-\
 

xptje

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2004
Berichten
124
Beste Bjorn,

De rare kiestoon waar jij het over had is zeer waarschijnlijk de kiestoon die je krijgt als je een voicemailberichtje hebt. De kiestoon verandert dan nl. in een onderbroken signaal.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

dutchphoto

Het is weer zover. Nog geen week nadat ik weer eens vier dagen zonder telefoon hebt gezeten, is chello sinds vandaag (4 uur) weer niet in staat om dikg. telefonie draaiende te houden.

Het is dus wel degelijk een gebed zonder eind!