Uitschakelen gesproken ondertiteling in Ziggo Go App op Apple TV-mediabox. Hoe?

HvE_59

Forum Gebruiker
Berichten
5
Ik heb gezien dat dit onderwerp vorig jaar al eens eerder aan de orde is geweest, alleen volgens mij zonder echte oplossing. Maar misschien heb ik niet goed genoeg gezocht.

Sinds kort heb ik een Apple TV-mediabox, met daarop o.a. de Ziggo Go App. Als een tv-programna binnen de app wordt afgespeeld (zowel live als ook bij opgenomen programma's) dan worden alle ondertitelingen voorzien van een uitermate irritante gesproken "voice over". Is dit uit te schakelen, en zo ja, hoe dan?
 
1624297593235.png


Volgens mij zat het zo.
 
Bedankt voor de reactie. Maar dit is niet een keuzemogelijkheid dat ik terug kan vinden bij het instellingenmenu van de Apple TV-mediabox zelf, of bij het instellingenmenu van de Ziggo GO-app van deze mediabox. Ik voeg daar wel aan toe dat ik het nieuwste model Apple TV-mediabox heb. Misschien is de menustructuur hiervan anders dan die van oudere versies hiervan.
 
Ik zie het. Bovenstaand is de manier om het in te stellen in de browser op de laptop. Ik heb zelf geen Apple TV dus even gekeken waar die instellingen op de Shield zitten en wat waarschijnlijk wel overeenkomt met de Apple TV.

Op de Shield druk ik op de OK knop wat de balk activeert met daarin het kanaal info. Aan de rechterkant van die balk heb ik de drie puntjes staan. Even daar op klikken wat je het audio en ondertiteling menu geeft. In dat menu kan je bij Audio ervoor kiezen om de gesproken ondertteling uit te schakelen.

Ik heb eigenlijk geen idee of de instellingen per apparaat gelden of voor de gehele ZiggoGo. Dan zou je het ook in de browser kunnen instellen.

1624391465270.png
 
Wij zetten iedere dag de ondertiteling uit en de volgende dag / zender staat hij weer aan 🤦‍♂️

Hoe kunnen we dit oplossen?
 
Wij zetten iedere dag de ondertiteling uit en de volgende dag / zender staat hij weer aan 🤦‍♂️

Hoe kunnen we dit oplossen?
Ga in de instellingen van je Apple TV (dus niet de Ziggo app) naar ‘Video en audio’, dan naar ‘ondertiteltaal’ en kies ‘Automatisch’ ipv ‘Nederlands’. Probleem opgelost!


Grtz! Kokmer
 
Terug
Bovenaan