• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Uitrollen nieuwe software Brabant versie: 1b-267.03.11_V1.28_16777523


robgeerts

Product Tester
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
1.014
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
roelv zei:
waar is deze functie eigenlijk voor?
Indien je een opname ingepland hebt en je harddisk is vol dan gooit hij de oudste opname weg, tenzij je die zelf beveiligd hebt.
 

roelv

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
123
Thanks! Ik heb deze functie direct uitgezet. Wij houden toch zelf wel bij dat de harddisk niet vol raakt.
 

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
Het begint erger en erger te worden. Regelmatig dat de opname vast loopt, beeld vast staan, geluid valt weg. je moet de opname stoppen en opnieuw starten, als je geluk hebt start hij weer op waar je gebleven bent en nog meer geluk met geluid.
Met de 1e orginele software H1.0 had ik negens problemen mee.

Helaas gaat het hier de verkeerde kant op. Sorry UPC maar ik bent er bijna helemaal klaar mee!!
 

Cas-Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
13 jul 2011
Berichten
399
johnny78 zei:
Het begint erger en erger te worden. Regelmatig dat de opname vast loopt, beeld vast staan, geluid valt weg. je moet de opname stoppen en opnieuw starten, als je geluk hebt start hij weer op waar je gebleven bent en nog meer geluk met geluid.
Met de 1e orginele software H1.0 had ik negens problemen mee.

Helaas gaat het hier de verkeerde kant op. Sorry UPC maar ik bent er bijna helemaal klaar mee!!
Dat is niet de bedoeling. Heb je nog handelingen gedaan om dit probleem te voorkomen? het zou kunnen zijn dat de harde schijf van de Mediabox defect is.
 

pakikje

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Berichten
105
Gebied
fUPC
Is het een idee om na een update de default instellingen gelijk weer te herstellen? (dus niet eerst gaan testen maar gelijk nadat de HB weer Tv-zenders laat zien, factory reset)

?

(wat is eigenlijk het OS in een HB?)
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.332
pakikje zei:
Is het een idee om na een update de default instellingen gelijk weer te herstellen? (dus niet eerst gaan testen maar gelijk nadat de HB weer Tv-zenders laat zien, factory reset)
Nee, want dan zijn de testers hun 'nieuwe' software kwijt :)

Maar het is sowieso aan te raden om na elke update in ieder geval de box even stroomloos te maken.
 

pakikje

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Berichten
105
Gebied
fUPC
Creative Solution zei:
Nee, want dan zijn de testers hun 'nieuwe' software kwijt :)
Ai, dan ben ik waarschijnlijk de update kwijt (ik had een sneller reagerende box na een factory reset! zie ook: https://ziggoforum.nl/topics/52466/

Straks thuis even kijken welke versie nu op de box zit...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
Cas-UPC zei:
Dat is niet de bedoeling. Heb je nog handelingen gedaan om dit probleem te voorkomen? het zou kunnen zijn dat de harde schijf van de Mediabox defect is.
Ik heb de Box opnieuw opgestart en ik heb de fabrieks instellingen maar weer eens geprobeerd. ik hoop toch echt dat het daarmee opgelost is. Zou het kunnen dat de HDD niet goed is? Er word hier wel veel opgenomen, bekeken, en weer gewist. Ik krijg steeds meer het idee dat alle problemen die iedereen voorheen had en ik niet die ik die langzaam hier krijg. Ik vind het niet normaal dat elke keer als er een update is geweest je de box terug naar fabrieks instellingen moet zetten. Kun je je voorstellen dat elke keer je een update hebt op je telefoon hebt gehad je de hele telefoon moet resetten anders werkt het niet goed???? Rare software gebruiken ze bij UPC. Het is een Samsung product en ik vraag mezelf dan af, de mensen die dit product hebben aangeschaft in de winkel, moeten die ook elke keer alles terug zetten naar fabrieks instellingen. Ik denk zelf van niet, want niemand zou daarna nog zo'n product kopen van samsung.
Deze onzin moet nu toch echt snel verbeteren net als wat er bij Radar belooft is anders kap ik weet met UPC voor de 2e keer.
 

melvintje

Product Tester
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
3.747
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Samsung zelf is niet de schuldige, die maken simpelweg alleen de hardware. De software is waarschijnelijk het probleem van de box
 

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
melvintje zei:
Samsung zelf is niet de schuldige, die maken simpelweg alleen de hardware. De software is waarschijnelijk het probleem van de box
Ik geloof zelf ook niet dat het aan de box zelf ligt maar meer aan de software van UPC.
Ik ben van mening dat de software te zwaar is voor de hardware. Het is alsof je met een ferrari rond rijd met de motor van een volkswagen kever uit 1970. Het ziet er mooi uit maar het motortje trekt het niet goed.