• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Uitrol Horizon software-update H2 in regio Noord Holland


CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.826
Ziggo
Geen Producten
masterblaster zei:
Volgens mij is de 0.70 modem update juist het probleem.
Ja, maar dat schijnen ze maar niet snappen bij UPC.

Bij de test voor firmware 0.68 al heel vaak doorgegeven dat de snelheid niet hoog genoeg is. Nee, UPC kiest voor stabiliteit met 25Mb/s. Nu met firmware 0.70 stabiliteits-issue's. Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen, hier liep de box een aantal malen vast totdat 0.70 correct was geïnstalleerd. [/quote]
 

Richard1988

Product Tester
Lid geworden
22 feb 2013
Berichten
406
Meer mensen last van het volgende probleem?

Als je tv aan het kijken bent en je pauzeert het programma voor een paar minuten om vervolgens weer te kijken, dat de box vast loopt? Internet en telefonie doen het nog, maar het beeld freezed..

Is dit update gerelateerd of kwam dit al vaker bij andere voor?
 

robspook22

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Berichten
37
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Sinds de update, standaard na opstarten foutmelding 6010. gaat pas weg na kanaal omhoog/omlaag.
Heb de box al uitgezet via de schakelaar aan de achterkant maar geen verbetering. Iemand nog suggesties?
 

mokum64

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.911
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@ robspook: ik heb precies hetzelfde. Gaat pas weg met omhoog/omlaag zappen of met de 'back' knop.
Ook heb ik nu ineens last van af en toe een klein hikje in het geluid, valt iets van 0,5 - 1 sec. weg af en toe. Bovendien werkt On Demand nog steeds niet naar behoren.
Wat mij betreft heeft de update niet heel veel verbetering gebracht :(

Tesamen met de uiterst teleurstellende internetsnelheden die ik behaal (weliswaar beetje offtopic hier) + de steeds weer niet kloppende facturen begin ik steeds meer aan UPC te twijfelen...
 

kees-1953

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
514
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De update heeft niks extra's gebracht. Alleen maar problemen die ik vroeger niet had.
Instelling veranderen op horizon is een ramp. AB reageert heel langzaam.
Heb al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar haalt niks uit.
Zit de te wachten op de nieuwe AB. Als die niet werkt ga bellen.
 

Robkro

Quality Member
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
6.262
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
robspook22 zei:
Sinds de update, standaard na opstarten foutmelding 6010. gaat pas weg na kanaal omhoog/omlaag.
Heb de box al uitgezet via de schakelaar aan de achterkant maar geen verbetering. Iemand nog suggesties?
Bij mij ook. En de box is ook niet meer online. Op suggestie van de helpdesk maar een harde reset gedaan. Dat hielp niet en morgen komt er een monteur. Ik ben blij dat ik internet en telefonie over mijn " oude " modem hebt lopen. Nu alleen dus geen ondemand etc.
 

polm

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Berichten
11
Monteur is geweest en volgens hem was de box niet te warm .
Heeft hem nagekeken en de software nagekeken op bugs .
Zou nu vlekkeloos moeten lopen zo niet wordt de box vervangen is afgesproken.
Nou ik hoop dat hij inderdaad beter gaat draaien.
En hopelijk geen vastlopers van 3keer per dag gaat vertonen.
Dan ben ik weer blij.
 

masterblaster

Product Tester
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
1.271
Creative Solution zei:
...hier liep de box een aantal malen vast totdat 0.70 correct was geïnstalleerd.
Ik zou niet weten hoe een eindgebruiker zou moeten kunnen zien of een update correct is geinstalleerd. Het lijkt mij dat de update lukt of fout gaat en niet een beetje fout waardoor je achteraf allerlei glitches krijgt. Maar anywho, ik heb een backup gemaakt van de settings, de fabriekinstellingen van het modem weer gereset en daarna de settings weer teruggezet. Baat het niet dan schaadt het niet ;)

spooky067 zei:
Iemand in noord-Holland al de nieuwe AB gehad?
Nope, maar die verwacht ik pas eind augustus zoals men had aangegeven in de mailing
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.826
Ziggo
Geen Producten
masterblaster zei:
Ik zou niet weten hoe een eindgebruiker zou moeten kunnen zien of een update correct is geinstalleerd. Het lijkt mij dat de update lukt of fout gaat en niet een beetje fout waardoor je achteraf allerlei glitches krijgt.
Als de HB moeilijk blijft doen tijdens installatie gaat er duidelijk iets fout toch? Dus niet correct. Reset en bla bla en spontaan alles goed geïnstalleerd.