• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Uitloggen modem werkt niet zoals verwacht.

Vraag

riedo

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2017
Berichten
5
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Wanneer ik ben ingelogd op het modem en daarna via de knolp afmelden uitlog kan ik toch niet inloggen.
De melding verschijnt dat er al een gebruiker is ingelogd. Enkel door een reset kan ik weer in het modem.
Waarom ku je na een "nette"" afmelding niet meer inloggen?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.821
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Zover ik weet zit er en tijdslot op en heeft die er ook altijd op gezeten.
Dus pas na xx minuten word de modem weer vrijgegeven voor een nieuwe inlog.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

riedo

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2017
Berichten
5
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ok bedankt je weet toevallig niet hoelang dit is. Want nu was er een tijdspanne van ongeveer 4 uur.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.943
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Zo'n tijdslot is een achterdeurtje om mensen gedwongen uit te loggen. Als een systeem een expliciete uitlogfunctie heeft, moet je ook uitgelogd worden.

@riedo: Wat gebeurt er als je na uitloggen rechtstreeks een interna pagina oproept. (Even de URL van die interne pagina kopiëren voordat je uitlogt)
 
Topicstarter
Topicstarter
R

riedo

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2017
Berichten
5
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik kan nu zonder een tijdslot (wat trouwens niet in het menu staat) na afmelden gewoon weer
inloggen. Bedankt voor alle suggesties !!
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.816
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Merkwaardig, met mijn modem Ubee EVW3226 nooit iets van een tijdslot vernomen. En met mijn vorige modem lang geleden, ik geloof dat het een Aris was (type weet ik niet meer), ook niet. Misschien dat het desondanks per type modem verschilt?

Oh ja, als ik wat Briolet vraagt even de URL van een interne pagina kopieer en uitlog kom ik als ik daarmee probeer te verbinden niet direct weer in de modem, maar gewoon eerst op de inlogpagina.

 
Laatst bewerkt:

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.943
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Op de Ubee 3200 is het ook slecht geregeld. Formeel kun je daar niet eens uitloggen. Je kunt alleen het tabblad sluiten. Maar daarna kan iedereen op die PC direct weer de router in met "http://10.0.3.1/RgHomeMR3.asp". (Ik zal eens kijken of daar wel een afmeldtimer actief is. [edit: 2 uur later kom ik er nog steeds in zonder in te loggen])

Om echt uit te loggen moet je eerst naar de geavanceerde opties gaan omdat je dan wel een uitlog optie tegenkomt.
 
Laatst bewerkt:

totaal

Product Tester
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
4.479
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Als ik uitlog op mijn modem "Compal" kan ik gelijk weer inloggen. Als ik het vergeet duurt het ongeveer 5 minuten voor ik weer kan inloggen
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.943
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik had gisteren een vergelijkbaar probleem met 'mijn Ziggo'. Bij uitloggen was er de melding "Oeps, er is iets misgegaan" en ik was niet uitgelogd. Elke keer als ik naar de inlogpagina wilde gaan, bleek ik zonder inlog in mijn account te komen.

Pas vanochtend was er de time-out en kreeg ik weer een inlogpagina. Net weer geprobeerd. Eenmaal ingelogd, kan ik niet meer uitloggen. Enkel de foutmelding en een optie "hulp bij inloggen" (Hoe ironisch dat laatste)