• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Uitgaande VPN verbinding maken lukt niet


Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.807
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@erilan
DMZ en portforward is dubbel op.
DMZ moet je zo min mogelijk gebruiken want daarmee zet je alles open.
 

Maslov

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
126
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dit is niet de oplossing voor mijn probleem met een uitgaande VPN verbinding.
 

Maslov

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
126
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Mijn zus in Breda heeft hetzelfde probleem.

Tot ongeveer een jaar geleden kon ze met OpenVPN (op telefoon en tablet met Android mijn router (Synology RT1900ac) in Soest bereiken. We hebben beiden Ziggo. Dat heeft meer dan een jaar goed gewerkt. Sinds najaar 2017 kan ze vanuit haar thuisnetwerk met OpenVPN niet meer een connectie maken. Ze krijgt een time-out en geen connectie. De instellingen in haar router, EPC3925, zijn niet gewijzigd. Op andere locaties, buiten haar eigen netwerk, zowel in NL als in het buitenland, werkt alles probleemloos.

Ik verdenk haar router, de EPC3925, (softwarewijziging door Ziggo?) en overweeg Ziggo te vragen om haar een andere router te sturen. Deze router schijnt vaker problemen te geven met VPN maar ik ben dit probleem met een uitgaande OpenVPN nog niet tegengekomen. Bij de Passthrough optie staat niet OpenVPN, wel 2 andere protocollen en die staan aangevinkt. Misschien is dat het probleem.

Iemand een idee?
Met behulp van Webcare is dit probleem afgelopen week opgelost. Met een nieuwe router, de Arris CB met default instellingen, werkt de uitgaande VPN weer als vanouds! Namens mijn zus hartelijk dank!