Skippertje
Forum Gebruiker
- Berichten
- 49
Voor de tweede keer dit jaar is mijn uitgaande mail en webmail geblokkeerd. De reden volgens Ziggo is, dat mijn account is gebruikt op een internetverbinding met slechte reputatie. Nou dat zou best kunnen als je in Griekenland (de 1e keer) en nu de USA op vakantie bent geweest en gebruik maakt van een hotel WIFI. In beide gevallen werd na het versturen van 1 (één) email gelijk deze blokkade door Ziggo geactiveerd.
Afgezien van het feit dat dit erg vervelend is, vind ik het belachelijk dat na het versturen van één email van een kennelijk verdacht IP gelijk mijn mailverkeer wordt stil gelegd.
Vervolgens moet je het wachtwoord gaan veranderen van zowel Mijn Ziggo als het betreffende mail account. Maar je zit volgens Ziggo op een verdacht IP. Dan ga je toch niks veranderen. Dat is pas vragen om problemen. Bovendien gaat Ziggo er gemakshalve maar vanuit dat je account gehackt is. Bovendien zijn andere email adressen, die op hetzelfde hoofdaccount (Mijn Ziggo) actief zijn, gewoon bruikbaar gebleven, omdat die toevallig geen gebruik hebben gemaakt van dat verdachte internet adres.
Ik vind deze gang van zaken overdreven betuttelend en derhalve onacceptabel.
Waarom wordt er door Ziggo niet gekeken naar de hoeveelheid email die van dat verdachte adres afkomt via mijn e-mailaccount? Pas wanneer er echt veel mail verstuurd wordt, heeft Ziggo recht van spreken door in te grijpen.
Waarom zoekt Ziggo geen contact, zoals bv Apple of Google doet? Die laten weten dat er volgens hun mogelijk verdacht verkeer plaats vind en als jij niet degene bent die actief bent geweest, moet je in actie komen.
Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider. Ik heb ook al problemen ervaren met het aanmaken van e-mailaccount, dat ik geen adequate ondersteuning had, omdat mijn hoofdaccount in het quicknet domein zit. Kennelijk worden oude trouwe klanten bij Ziggo achtergesteld. Dat was/is ook zo als je een eigen oude decoder of CI plus module hebt en je kaart werkt niet meer of slecht. Dan moet je om een nieuwe kaart te krijgen een nieuwe decoder of Ci plus module aanschaffen of huren.
Om nog maar niet te praten of de lokkertjes voor nieuwe klanten, die bestaande klanten na jaren gewoon niet kunnen krijgen.
Maar deze onterechte mailblokkade onder het mom van veiligheid doet voor mij de deur dicht. Kon de hele vakantie mijn ziggo mail niet gebruiken en moest uitwijken naar Google mail die ik gelukkig ook heb en geen problemen maakte op hetzelfde IP adres.
Wie heeft deze ervaring ook en weet misschien welke provider hier wel beter mee omgaat.
Afgezien van het feit dat dit erg vervelend is, vind ik het belachelijk dat na het versturen van één email van een kennelijk verdacht IP gelijk mijn mailverkeer wordt stil gelegd.
Vervolgens moet je het wachtwoord gaan veranderen van zowel Mijn Ziggo als het betreffende mail account. Maar je zit volgens Ziggo op een verdacht IP. Dan ga je toch niks veranderen. Dat is pas vragen om problemen. Bovendien gaat Ziggo er gemakshalve maar vanuit dat je account gehackt is. Bovendien zijn andere email adressen, die op hetzelfde hoofdaccount (Mijn Ziggo) actief zijn, gewoon bruikbaar gebleven, omdat die toevallig geen gebruik hebben gemaakt van dat verdachte internet adres.
Ik vind deze gang van zaken overdreven betuttelend en derhalve onacceptabel.
Waarom wordt er door Ziggo niet gekeken naar de hoeveelheid email die van dat verdachte adres afkomt via mijn e-mailaccount? Pas wanneer er echt veel mail verstuurd wordt, heeft Ziggo recht van spreken door in te grijpen.
Waarom zoekt Ziggo geen contact, zoals bv Apple of Google doet? Die laten weten dat er volgens hun mogelijk verdacht verkeer plaats vind en als jij niet degene bent die actief bent geweest, moet je in actie komen.
Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider. Ik heb ook al problemen ervaren met het aanmaken van e-mailaccount, dat ik geen adequate ondersteuning had, omdat mijn hoofdaccount in het quicknet domein zit. Kennelijk worden oude trouwe klanten bij Ziggo achtergesteld. Dat was/is ook zo als je een eigen oude decoder of CI plus module hebt en je kaart werkt niet meer of slecht. Dan moet je om een nieuwe kaart te krijgen een nieuwe decoder of Ci plus module aanschaffen of huren.
Om nog maar niet te praten of de lokkertjes voor nieuwe klanten, die bestaande klanten na jaren gewoon niet kunnen krijgen.
Maar deze onterechte mailblokkade onder het mom van veiligheid doet voor mij de deur dicht. Kon de hele vakantie mijn ziggo mail niet gebruiken en moest uitwijken naar Google mail die ik gelukkig ook heb en geen problemen maakte op hetzelfde IP adres.
Wie heeft deze ervaring ook en weet misschien welke provider hier wel beter mee omgaat.