• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

TWG870 en TC7200 snelheidsproblemen


Jordy-Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
1.043
@All,

Zoals jullie weten zijn er klanten die aangeven dat er problemen zijn met de snelheid in router mode. Als het modem in Bridge Mode gezet wordt haal je wel de goede snelheid. Dit probleem speelt sinds c.a. begin maart 2013. Als je al langer problemen hebt dan is er wat anders aan de hand.

Vanaf 4 april wordt de firmware van de TWG870 gefaseerd terug gedraaid van versie 1.73 naar versie 1.71. Dit aangezien er veel klanten melding hebben gemaakt van snelheidsproblemen.

Het terug draaien zal in 3 fases uitgevoerd worden:

Op 04-04-2013 worden de bootfiles aangepast naar versie 1.71.

Op 5-4-2013: ‘s Nachts zal de helft van alle TWG870 modems gereset worden, zodat deze downgraden naar versie 1.71 .
Op 8-4-2013: ‘s Nachts zal de andere helft van alle TWG870 modems gereset worden, zodat deze downgraden naar versie 1.71

Het kan in sommige gevallen betekenen dat je nog een trage bekabelde verbinding ervaart omdat het modem nog op firmware 1.73 draait en waarbij de bootfile al wel is aangepast. Wanneer het modem gereset wordt zal deze automatisch downgraden. Dit kan c.a. 5-10 minuten in beslag nemen.

Klanten met een TC7200 ervaren soms dezelfde symptonen. Het probleem wordt nog onderzocht bij dit modem. Zodra hier meer over bekend is zal dit gecommuniceerd worden.
 

superiorgg

Product Tester
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
33
Bedankt voor je bericht!

Is het mogelijk om vanavond zelf de modem te resetten? Zodat ik vanavond weer 120mbit kan gebruiken?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
685
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het is me overigens wel opgevallen dat met versie 1.73 de verbinding niet meer stokt (enige tijd geen download and upload terwijl alle lampjes gewoon blijven branden), in tegenstelling tot firmware 1.71.
 

reflex_1967

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
2.347
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
ik heb gisteren nieuwe modem gehad ook van 120 naar 60 probleem is nog steeds niet opgelost
 

superiorgg

Product Tester
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
33
reflex_1967 zei:
ik heb gisteren nieuwe modem gehad ook van 120 naar 60 probleem is nog steeds niet opgelost
Zal waarschijnlijk vannacht gewijzigd worden naar een andere bootfile. Zoals Jordy aangaf
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.828
Ziggo
Geen Producten
superiorgg zei:
Zal waarschijnlijk vannacht gewijzigd worden naar een andere bootfile. Zoals Jordy aangaf
Je leest het niet goed. De 5e de 1e helft van alle modems met reset en de 8e de 2e helft met reset.
 

reflex_1967

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
2.347
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
heb de nieuwe Technicolor TC7200 kabelmodem geloof ik gekregen
 

superiorgg

Product Tester
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
33
Creative Solution zei:
Je leest het niet goed. De 5e de 1e helft van alle modems met reset en de 8e de 2e helft met reset.
Ik heb het over de bootfile niet over een reset.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.828
Ziggo
Geen Producten
Ja, die bootfile is vandaag al aangepast, anders gaat men zo'n bericht niet plaatsen als men nog geen oplossing weet ;)