• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

TV Gids werkt niet


rvbracht

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
111
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Meer mensen last van dat de TV gids het eerstvolgende programma wel weer geeft, maar dat duurt dan tot de volgende ochtend. Het is daardoor niet mogelijk een programma in te stellen.
Dit fenomeen is sinds gisteren aan de hand. Zondag werkte alles nog prima.
 

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
899
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Vanaf het begin dat ik een kleine 5 maanden geleden de MediaboxXL installeerde gebeurt het structureel dat de box vastloopt in de Tv-gids (Replay) en in On Demand. Meestal wanneer ik deze functies een paar dagen niet heb gebruikt. De enige remedie is dan resetten.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.306
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De EPG word gevuld als de mediabox in standby staat.
Als dat niet helpt wil even uit en weer aanzetten wel eens helpen.
 

twigger

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
2.044
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De box aan de achterzijde uischakelen , paar minuten wachten dan weer aanzetten de box kwartiertje aan laten staan dan in standby en dan gaat die na ca 15 min een scan uitvoeren en word de gids weer gevuld.
 

Wilhelmin

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2017
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb het geregeld, dat ik opeens een dag tv gids weg is. Enigste optie is terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maak dan eerst een lijst van je geprogrammeerde programma.s want die ben je gedeeltelijk ook of helemaal kwijt. Ik doe toch na dat terugzetten een reset door de aan en uit-knop op de achterzijde. Daarna tuurlijk toch weer programmeren.
 

CreativeS

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
15.663
Ziggo
Geen Producten
Verbazingwekkend hoeveel problemen de ene persoon heeft en hoe weinig de andere...
 

MaxH

Product Tester
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
606
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Verbazingwekkend hoeveel problemen de ene persoon heeft en hoe weinig de andere...
Inderdaad, dat heb ik ook geschreven op het Ziggo forum. Wanneer het alleen de combi box/firmware zou zijn, zouden grote hoeveelheden gebruikers dezelfde storingen moeten hebben. Er zijn dus andere factoren.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rvbracht

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
111
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Inmiddels ben ik er achter dat een slechte signaalsterkte er ook toe kan leiden dat de TV gids niet laadt.
Dit kun je zelf controleren via "Opties" -> "Diagnostiek"
Onderaan staat dan Signaalsterkte en Signaalkwaliteit, met een balk van slecht tot uitstekend.
Voor een goede doorgifte van o.a. de TV gids moet de signaalsterkte minimaal "goed" zijn.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
705
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Vanaf het begin dat ik een kleine 5 maanden geleden de MediaboxXL installeerde gebeurt het structureel dat de box vastloopt in de Tv-gids (Replay) en in On Demand. Meestal wanneer ik deze functies een paar dagen niet heb gebruikt. De enige remedie is dan resetten.
waarschijnlijk is jouw retoursignaal niet goed. Dit kan aan van alles liggen: slecht Ziggo-signaal/slechte wandcontactdoos/slechte kabels/slechte connectoren/splitter/versterker. Zoals Rvbracht in het vorige bericht aangeeft kun je bij diagnostiek kijken hoe goed je signaal is, maar het beste is om even in te loggen op je MediaboxXL via een webbrowser. Dan kun je zien wat je upstreamwaardes van je MediaboxXL zijn. Idealiter heb je 4 upstreamchannels die onder de 50 dBmV zitten.

Inderdaad, dat heb ik ook geschreven op het Ziggo forum. Wanneer het alleen de combi box/firmware zou zijn, zouden grote hoeveelheden gebruikers dezelfde storingen moeten hebben. Er zijn dus andere factoren.
ik heb deze theorie al sinds het begintijdperk van de Horizon: de signaalwaardes bij de Horizon/MediaboxXL komen veel nauwer dan dat ze bij alle andere mediaboxen zijn. Dus waar de Humax/Cisco/Philips boxen bij een klant wel altijd goed gewerkt hebben, kan het signaal net te slecht zijn om de MediaboxXL goed te laten werken. Dankzij dit forum heb ik zelf al m'n kabels/connectoren/wandcontactdozen op orde waardoor de MediaboxXL op zich prima loopt met een kleine niet onoverkomelijke storing hier en daar. Vandaar dat Ziggo ook de MediaboxXL door een monteur laat installeren, helaas hebben lang niet al deze installateurs precies door wat de ideale waardes van een Docsis 3.0 modem moeten zijn (tweemaal zelf een monteur over de vloer gehad die het signaal van mijn kapotte Horizon wel prima vond en dat ik er "maar een versterker moest tutssenzetten") en blijven klanten met problemen zitten die Ziggo makkelijk zou kunnen oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: