Trage wifi snelheden in verhouding met waar we voor betalen

FirePhoenix115

Forum Gebruiker
Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Goededag.

Ik ben recent verhuist (ik woon hier nu een paar maanden) en ik heb Ziggo (connect box) internet&televisie genomen met een internet snelheid van 250mbits (ongeveer 31MB/S), echter mag ik al blij zijn als ik 4MB/S krijg met een gemiddelde download of ander gebruik, dit is nu al maanden zo en ik heb geen idee waar de fout nu ligt.

De vorige bewoners hadden KPN en gebruikte een glasvezel box (die ligt er nog maar werkt niet op ons ziggo modem) dus wij moesten de normale wandcontactdoos gebruiken die er nog hing en op dag 1 heb ik op enkele momenten 11MBS ervaren maar sinds die tijd is het echt extreem langzaam in verhouding.

Ik heb meerdere dingen al geprobeerd, ik zit zelf op de 5GHZ frequentie en de TV en mijn vriendin haar apparatuur zitten op de normale 2.4GHZ omdat zij niet echt de stabiliteit merkt of nodig heeft dus enkel mijn pc gebruikt de 5GHZ (geen storing tussen apparaten dus). we hebben redelijk wat apparatuur in huis zoals een sonos geluidsinstallatie en laptops maar alles gebruikt de normale 2.4GHZ en gebruikt 9/10x geen internet snelheid.

Als iemand nog een idee heeft wat hier het probleem is hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank.
 
Zo te merken doe je alles draadloos. Haal je je snelheid wel als je bedraad test?

en staat de connectbox in de meterkast? @FirePhoenix115
 
Zo te merken doe je alles draadloos. Haal je je snelheid wel als je bedraad test?

en staat de connectbox in de meterkast? @FirePhoenix115

Mijn pc is echt te ver om die bekabeld aan te sluiten maar de connectbox staat in de woonkamer in een volledig open ruimte, ik heb ook speedtests gedaan terwijl er apparatuur een centimeter van de connectbox af staan maar het blijft laag
 
Testen of Ziggo de betaalde snelheid levert doe je altijd met een UTP kabel verbinding want bij draadloos is er teveel dat de snelheid kan verzieken.
Haal je bekabelt niet de 250Mbit/s dan contact opnemen met Ziggo en het ze laten oplossen.
PS Een internetkabel mag 100 meter lang zijn dus je PC tijdelijk met een kabel aansluiten mag echt geen probleem zijn.

Kijk in je modem naar de signaalwaarden en melding in de log.
In Ziggo-internet-kabelmodem staan topics over die onderwerpen.
 
Ik heb zelf de (Compal) connectbox sinds okt. 2017 en ik merkte dat deze op 5 GHz instabiel signaal gaf en heb toen het kanaal vastgezet op kanaal 36. Dat was toen ook een van de adviezen die op het ziggo community forum daarvoor werden gegeven. Ik heb daarna geen problemen meer ervaren.
Je zou eens een ander kanaal kunnen proberen. (Alhoewel er inmiddels al wel wat firmware upgrades zijn geweest en volgens mij tegenwoordig de Arris wordt geleverd.)
 
Voor grotere afstanden kun je sowieso beter 2.4 Ghz gebruiken en zet hem inderdaad vast op een bepaald kanaal, dus niet op "Auto". Met een app als Netspot (te vinden in de store) kun je uitzoeken welk kanaal misschien het meest geschikt is. Meestal is dit een kanaal met zo min mogelijk gebruikers of met veel zwakke signalen. De meesten zitten op kanaal 1,6 en 11. Voor mij werkt kanaal 5 bv het beste. Maar over zo'n grote afstand zul je denk ik niet snel boven die 4 MB komen. Verder vind je de afstand te groot om bekabeld aan te sluiten, hoezo? Wat is het probleem?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil iedereen mijn excuses aanbieden, ik heb meerdere ICT opleidingen afgerond en dacht dat ik alles ondertussen geprobeerd had voor maanden lang maar 1 ding toevallig niet, mijn computer een halve meter naar de router toe schuiven.

ik voel me flink dom na dit, ik haal nu stabiel 18mbs download snelheden (logisch want er zit een ruimte tussen) mijn excuses iedereen.
 
Meerdere ICT opleidingen en dan niet begrijpen dat je wifi eigenlijk nooit een gegarandeerde snelheid kan bieden. Tevens betaal je niet voor de wifi snelheid maar voor de snelheid van je internet abonnement. En die kun je makkelijk halen als je een bedrade verbinding gebruikt want die zijn wel betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan