• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Traag sinds thuiswerken

HansTV

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Berichten
30
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het lijkt erop alsof de downloadsnelheid flink lager is sinds het thuiswerken. Al een hele tijd viel me dat op. Eigenlijk haalde ik al jaren vrijwel de maximale snelheid van het abonnement. Ook sinds ik een 250/25 abonnement heb, haalde ik meestal een download van rond de 250. Upload was nooit een probleem en lag meestal net iets boven de opgegeven waarde. Die waarde testte ik altijd via een bekabelde (1Gb) pc. Maar de wifi (met eigen Netgear R8000 router) is soms nog sneller dan bekabeld. Dus ook met wifi kon ik prima de snelheid meten omdat de internetsnelheid veel lager is dan de wifi snelheid.

Sinds maanden kom ik met de downloadsnelheid telkens fors lager uit, maximaal 150-160. Vandaag merkte ik dat ook weer. Aan apparatuur of bekabeling is NIETS veranderd. Dus eens op mijn telefoon gezocht of daar nog oude metingen op stonden. Die bleken er te zijn. Het bestandje even naar de pc gestuurd en bekeken. Wat blijkt? Eigenlijk haalde ik altijd de abonnementssnelheden. Ook met 250/25 maar sinds maart 2020 lukt dat niet meer. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Heeft Ziggo de capaciteit verlaagd? Zijn er meer buren nu zo actief dat ik noot meer boven de 60% van mijn abonnement uitkom?

Wat kan ik hier aan doen? Ik betaal al bijna een jaar voor 250/25 en krijg niet meer dan ongeveer 160/25.

Ziggo speed.jpg
 

jcombee

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
14
Hetzelfde hier, tijdens de eerste lockdown viel het wel mee maar sinds een november is het echt traag. Ik kom soms niet boven de 80Mbps
 

FHJ

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2021
Berichten
2
Vanochtend geen internet of bellen.. Alle lampen op mijn UBEE modem groen.. Bleek bij halve wijk zo te zijn.. Na een restart ineens een nieuw IP adres ( na 13 jaar hetzelfde gehad te hebben ) en de snelheid up rond de 25 Mpbs (normaal) maar down tussen de 80/100 ipv 250 ... dus iets gaat er niet helemaal goed.

Overigens ook al sinds november "traag" internet.. maar geen metingen gedaan.
 

karel68

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Berichten
98
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier woensdag ook een ZIGGO storing. Alles inclusief TV lag eruit.
Was gelukkig binnen een kleine 3 uur opgelost.

Dan weet je pas wat snelheid is, via de brakke mobiele Tele2 aansluiting een ping van 60ms en 1Mbps download.
Was dus snel klaar met thuiswerken.

Herken me niet in een trager wordende Ziggo aansluiting, is al jaren 9ms 250/25.
 

FHJ

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2021
Berichten
2
Ik heb inmiddels contact gehad met Ziggo en ontvang morgen een nieuw modem. Geen duidelijke oorzaak gevonden.. Ben benieuwd..