Traag internet - geen hulp van Ziggo

Didi

Forum Gebruiker
Berichten
1
Sinds 2 weken (denk na een grote storing van Ziggo) heb ik traag internet. Met de speed meter van ZIggo kom ik nooit boven de 30 Mbps download en 9 Mbps upload. Het is vooral de download wat erg stoord. OP piek uren (rond 6 uur in de avond) is het zelfs niet hoger dan 15 Mbps.

Ziggo kan een monteur sturen maar dat kost me sowieso 50 euro. Ik vind het er raar dat ik moet betalen terwijl Ziggo niet aan zijn leverings voorwaarden voldoet. Ik zou 75 Mbps moeten krijgen. Ik krijg nog niet eens de helft terwijl ik wel de volle mep moet betalen.

Ik heb alles al 100 keer gereset en ook naar fabrieks instellingen gezet. Het laatste is ook al gebeurd door Ziggo op afstand. Verder heb ik er alleen een laptop en een telefoon via wifi aangesloten, dus geen gezin en we gamen ook niet (kan ook niet met deze snelheid).

Ik wil gewoon dat mijn klacht serieus genomen word en niet een monteur sturen tegen betaling die net als de vorige keer niets kan vinden. Ik hou nu een dagboek bij van de internet snelheden gemeten met de Ziggo speedtest.

Ik hoop dat Ziggo iets aan mijn probleem gaat doen zonder dat ik eerst 50 euro moet betalen.
 
Ik denk dat Ziggo je ook gevraagd heeft met een netwerkkabel op de laptop te testen. Hoe waren de snelheden toen?
 
Snelheid meten via wifi heeft geen zin. Je moet dat uitsluitend bekabeld meten. Alleen dan weet je of Ziggo de juiste snelheid levert. Snelheid via wifi kan door allerlei factoren beinvloed worden.
 
Gisteren bij ziggo klant tegen hetzelfde probleem aangelopen. 30 Mbps via wifi. Helpdesk heeft gevraagd om met kabel te meten, Haalde toen 70 Mbps ipv 300 waar hij volgens abonnement recht op heeft. Klant heeft nog oude ubee modem. helpdesk heeft nieuwe modem geregeld, wordt zsm opgestuurd. Mocht probleem nog spelen komt er een monteur. Als probleem voor huisaansluiting zit zou dit kosteloos zijn. Je moet een beetje geluk hebben wie je aan de telefoon krijg en hoe deskundig die is. Ik weet niet hoe vaak je ziggo al gebeld hebt, misschien nog een paar keer via gratis 1200 nummer bellen tot je behulpzame helpdeskmedewerker aan de lijn hebt.
 
Wat heeft de monteur de laatste keer gedaan?
Heeft hij het Ziggo signaal gemeten?
Heeft hij de snelheid met zijn eigen pc / laptop gemeten? Bedraad / draadloos en was dat oké?
 
Snelheid meten via wifi heeft geen zin. Je moet dat uitsluitend bekabeld meten. Alleen dan weet je of Ziggo de juiste snelheid levert. Snelheid via wifi kan door allerlei factoren beinvloed worden.

precies dit natuurlijk, de snelheid van wifi zegt niks over de snelheid van je internet verbinding. Eerst netwerk kabel tussen laptop en modem aansluiten en dan meten. Is het dan slecht, direct monteur laten komen en geen 50 euro betalen vanzelfsprekend want dat is gratis.
 
precies dit natuurlijk, de snelheid van wifi zegt niks over de snelheid van je internet verbinding. Eerst netwerk kabel tussen laptop en modem aansluiten en dan meten. Is het dan slecht, direct monteur laten komen en geen 50 euro betalen vanzelfsprekend want dat is gratis.
Niet helemaal waar, als de monteur een goed inkomend signaal meet en probleem zit in computerinstelling moet je wel gewoon betalen. Als ik zo'n probleem tegenkom probeer ik altijd met tweede laptop die het thuis perfect doet ook een keer te meten. Daar ook al een paar keer probleem mee opgelost.
 
Ze kan wel héél erg snel tikken... (jaja, CTRL+V kaboutertje)

Lid geworden woensdag om 08:11
Laatst gezien woensdag om 08:11

Roeptoetertje dus.
 
Terug
Bovenaan