• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Toestel niet volledig CI+ geschikt.


Vraag

Rob7

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
363
Sinds gisteren de dolgelukkige eigenaar van de Samsung QE65Q9F. Alles werkt perfect behalve de CI+ module. Die geeft namelijk de melding dat dit toestel niet volledig CI+ geschikt is.
Volgens de man die het toestel geïnstalleerd heeft ligt dat aan de module. Ik zou Ziggo moeten contacten en om een nieuwe module moeten vragen.
Aangezien mijn ervaringen met de klantenservice zie ik dat donker in. Daarom vraag ik het hier, en misschien kan een Webcare-medewerker me ook wel helpen, of iemand tips voor me heeft om de module werkend te krijgen.
Ik heb 2 modules geprobeerd maar beiden falen.

Alvast mijn dank.
 
Oplossing
De eerste generatie SMiT- en Neotion-modules zijn niet compatible met recentere TV's. Voor deze TV heb je een CI+ 1.3 module nodig, Ziggo levert ze voor €2 in de maand (inclusief extra smartcard), of je koopt er eentje voor ca €50 nieuw (of goedkoper tweedehands), wat je het beste uitkomt.

(Als je nog een oud abonnement hebt zou je ook kunnen overstappen naar een nieuw, dan heb je recht op een "gratis" decoder. Dit kan ook een module zijn, maar daarvoor moet je wel bellen want deze optie is niet online beschikbaar.)

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
3.573
De eerste generatie SMiT- en Neotion-modules zijn niet compatible met recentere TV's. Voor deze TV heb je een CI+ 1.3 module nodig, Ziggo levert ze voor €2 in de maand (inclusief extra smartcard), of je koopt er eentje voor ca €50 nieuw (of goedkoper tweedehands), wat je het beste uitkomt.

(Als je nog een oud abonnement hebt zou je ook kunnen overstappen naar een nieuw, dan heb je recht op een "gratis" decoder. Dit kan ook een module zijn, maar daarvoor moet je wel bellen want deze optie is niet online beschikbaar.)
 
Oplossing