Tijd in modem staat niet goed.

Inmiddels een half jaar verder zou ik toch nog een keertje dit probleem aan de orde willen stellen. Het zou mij een hoop ergernis schelen wanneer de tijd in de connectbox wel correct zou zijn zodat ik macfiltering kan gebruiken. Waarom kan Ziggo hier niet meer werk van maken? Ook omdat ik natuurlijk niet de enige ben die met dit euvel zit.
 
Het probleem is dat ik op dit moment helemaal geen probleem zie. Ik kijk nooit naar die tijd, behalve als er hier discussie over is, zoals afgelopen voorjaar. Toen duurde het vrij lang voor het eindelijk opgelost was. Met de ingang van de wintertijd heb ik deze keer niets vernomen. Voor het eerst in jaren totaal geen klachten gezien.

Nu toch even ingelogd en gekeken en bij mij loopt de tijd exact goed. Heeft het dan zin om het nu aan de orde te stellen? Ben alleen maar benieuwd of het straks eind maart inderdaad eindelijk automatisch opgelost is, of dat we het eindeloze gedoe van elk half jaar toch weer opnieuw krijgen.
 
Als er geen klachten zijn, betekent het nog niet dat het probleem niet meer bestaat. Wanneer de tijd niet correct is bij een apparaat dat voor bepaalde functionaliteit afhankelijk is van de juiste tijdsweergave en klanten daardoor geen gebruik kunnen maken van die functies ligt daar een schone taak voor de provider die zijn klanten deze apparatuur laat gebruiken.
 
Als er geen klachten zijn, betekent het nog niet dat het probleem niet meer bestaat.
Dat is ook mijn mening. Als een router een tijdsfunctie heeft, dan moet die goed zijn. Anders laat je hem weg. Ik heb een Ubee en die schakelt ook niet automatisch over van zomer naar wintertijd. In het verleden deed ik dat nog wel eens handmatig, maar daar ben ik mee gestopt. Nu loopt hij een half jaar per jaar verkeerd.

Voor mij storend omdat hij het firewall-log naar mijn syslog server stuurt. Daar komen de meldingen van de Ubee nu ook met de verkeerde tijd in omdat hij de meegestuurde tijdcode gebruikt.
 
Als er geen klachten zijn, betekent het nog niet dat het probleem niet meer bestaat.
Mee eens.
Maar voorgaande jaren zolang ik lid ben van deze discussiegroep was het elk half jaar raak. Steeds weer opnieuw. Ook als het na een dag nog niet in orde was regende het al van klachten en commentaren hierover. Deze keer niets van dit alles. Daardoor leek het me dat het probleem definitief verleden tijd is. Uiteraard kan ik me vergissen, dat merken we dan de volgende keer wel.
 
Bij een ConnectBox staat nergens de tijd in beeld.
Je kán dus niet controleren of deze goed staat.
Nee, dan houdt het op. De vraag is dan hoe belangrijk dit voor je is. Indien van toepassing, je kan de modemtijd ook zien op de telefoon. Daar verschijnt de nieuwe tijd wel pas nadat iemand je belt. Voor andere zaken zoals firewall weet ik het niet.
 
Met het beëindigen van de zomertijd duurde het toch weer een paar dagen voordat de tijd op de telefoondisplays weer goed stond.
Deze wordt meegezonden met het nummer herkenning signaal.
Het wordt dan ook nog pas zichtbaar bij er een inkomend gesprek.

Daarom kan er op mijn 2e lijn nog heel lang de verkeerde tijd staan.
Deze keer waren het de "vrienden" van de nep Microsoft helpdesk die de tijd goed zetten. >:D
 
Terug
Bovenaan