Straks bij Ziggo? Vlaamse versie Ziggo Mediabox Next kan geen reclame meer doorspoelen.

Reken maar dat het de omzet verhoogd. Kijk maar in de winkelwagentjes bij een kassa.

Precies wat ik bedoel. Kijk maar eens niet op ooghoogte naar de schappen. Onderin vind je veelal dezelfde producten van een onbekend merk voor een veel lagere prijs. Die ooghoogte werkt dus ook mee aan de reclame. En "vroeger" ook kopstellingen. Al zie je die niet zoveel meer op die manier (ruimtegebrek of beter gezegd: die plek kunnen ze beter gebruiken).

Ps, ook 's nachts kom je op de commerciƫle zenders aan je trekken qua reclame. 8)
 
1 Geluk, Ze kunnen je niet verplichten het blok te kijken, ik ga dus koffie zetten, sanitaire behoeften lenigen of ga wat anders zo lang doen.
doen wij ook maar niet 3 of 4 keer per programm. Dus starten we een opname en kijken dan wat later zodat we kunnen spoelen.
@Briolet snap en weet hoe marketing werkt en dat veel mensen daarin trappen. Maar vraag me echt af of de tv reclame nog zo werkt als vroeger en dan vooral mbt de kijkcijfers en hoe die gemeten worden en dus er betaald wordt voor de prime time Alhoewel 8 uur 8 blijft en dus prime time is šŸ˜†
 
Vroeger was reclame nog leuk af en toe, lekker oubollig. Tegenwoordig lijkt het wel dat er meer geld in reclames word gestopt dan in het programma zelf .
 
En als je dan die k*t reclame hebt getrotseerd krijg je leuk van die k*t reclame blokken dwars over de film heen.
 
Wat leuk is aan reclame op NPO 1, 2 en 3 is Loeki de leeuw en dan wordt tijd om te zeppen
 
Leuke is, dat als je gaat zappen, toevallig alle andere
zenders ook reclame hebben, is over nagedacht ;)
Ja want dan zitten ze elkaar niet in de weg en kan je er maar 1 tegelijk bekijken, de andere hebben op dat moment pech ;D
 
ā€¦van die k*t reclame blokken dwars over de film heen.
Nog veel erger. Reclame wordt ook door de film verweven. Kijk maar naar de laatste paar Bond films. Zijn martini is inmiddels vervangen door Heineken bier. Dat is echt niet wat Ian Flemming in gedachten had voor het Bond karakter. Het is gewoon Heineken geweest die daar flink voor betaald heeft.

En vergelijk eens talkshows op de publieke en commerciƫle TV. Bij de een probeert men de etiketten van flesjes zo neer te zetten dat je het merk niet ziet. Bij de ander precies het tegenovergestelde. En daar laten ze zich goed voor betalen. Bij de commerciƫle TV proberen ze je behoorlijk te manipuleren en mag je nooit verwachten dat adviezen gemeend zijn. Als je daar adviezen krijgt, is omdat ze daar het meeste voor betaald krijgen.

Dat soort reclame binnen films is gewoon niet door te spoelen. De enige optie is niet naar deze omroepen te kijken. Of naar films waar structureel reclame in verweven wordt, zoals de nieuwere Bond films.

@xray79, Ik ga ervan uit dat de bedrijven die deze reclame betalen er wel alle vertrouwen in hebben dat het hun geld waard is. Als ik naar mijzelf kijk, kan ik het ook niet geloven, maar ik ben dan ook niet een gemiddelde consument op dit vlak. Ik mijd producten waar veel reclame voor gemaakt wordt. Juist omdat ik me bewust ben van die hoge reclamekosten en dat ik daaraan meebetaal als ik het product koop. Allemaal geld dat ik niet voor kwaliteit van zo'n product neertel.
 
Terug
Bovenaan