Storing ziggo al 4 dagen, wie heeft tips

jpf

Forum Gebruiker
Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wie kan me helpen?
Afgelopen woensdag heeft Ziggo werkzaamheden in de wijkkast uitgevoerd, nadien iedereen in de straat weer verbinding behalve wij. Geen internet, kabel of telefonie. De storing gaf aan vrijdag om 17u gereed. Dagelijks contact gehad via de chat, maar ik moest wachten tot vrijdag 17u. Je raad het al, op deze tijd was het ook niet opgelost. Er kan nu een monteur langskomen, volgende week donderdag op z'n vroegst.....en ze hebben geëscaleerd (binnen 3 dgn zou het dan goed moeten zijn). Maar dit is toch van de zotte, zij hebben de werkzaamheden wellicht niet goed uitgevoerd maar ik heb straks een week of meer totaal geen signaal?
De klantenservice blijft je op afstand hoduen, ik heb gevraagd op om te schalen, 2e lijn in te schakelen etc.

Weet iemand hoe hier doorheen te komen en dat er gewoon iemand in de auto stapt en zijn verantwoordelijkheid neemt?
 
Ik zou zo zeggen, probeer alles wat je daar hebt eens te resetten, de eerste oplossing waar je dan aan denkt.
Dus stroom er een minuut vanaf en dan weer opstarten.
 
We hebben de aop rechtstreeks op een tv gehad, dus alles uitgesloten, modem, interactieve versterker etc.
"Geen signaal" was de melding, het heeft volgens mij geen zin iets te resetten al er geen signaal op staat
 
Jouw keuze om dat niet te doen, ooit had ik hetzelfde en er moest een monteur langskomen volgens toen nog upc, na een volledige reset had ik wel signaal en kon ik ze afbellen.
Technisch heb ik geen verklaring hiervoor.
 
wat wil je resetten het modem, of op afstand door ziggo?

Modem is spanning al wel meer dan 10 min afgeweest
 
modem bedoelde ik en dat heeft dus geen zin meer als het na 10 min. van de stroom af niet lukt, en op afstand bleek ook een keer aan upc te liggen, oftewel er stond een schakelaar verkeerd na de werkzaamheden, dat is iets wat ik me nog heel goed herinner maar is vele jaren geleden. ( heb je ook navraag bij buren gedaan of ze hetzelfde probleem hebben?)
 
alle buren met ziggo aansluiting hebben weer verbinding, woensdag morgen rond de middag
 
Het is me een paar jaar geleden ook gebeurd dat ik na een grote wijkstoring nog steeds geen internet had. (Wel TV en ook up- en downstream, maar er werd geen geen IP adres uitgedeeld). Ook een hele discussie met klantenservice die dit niet wilde oplossen. Zij beweerden dat het opgelost was en het probleem bij mij lag.

De enige oplossing was dan toch om een monteur voor niets langs te laten komen zodat die zelf kon zien dat het probleem niet bij mij lag.

De monteurs zijn echter slimmer dan de helpdesk. De afspraak was voor een woensdag, maar de monteur belde 's zondags al op dat ze het in de centrale opgelost hadden. Die monteur wist ook dat er een storing geweest was en het misschien toch niet volledig hersteld was. Effectief had ik 3 dagen geen internet omdat de helpdesk in weigerde de storing door te geven en alleen een monteur wilde sturen. (Ik kon gelukkig de WifSpots van buren gebruiken op mijn laptop voor een paar noodzakelijke dingen)
 
Het is toch van de zotte, dat als je woensdag al aangeeft dat de rest vd straat weer ok is, je eerst tot vrijdag moet wachten, en vervolgens weer 3 dgn nu moet wachten en er pas op zijn vroegst donderdag een monteur langs kan komen.
Ik heb niet besloten om de werkzaamheden uit te voeren, neem je verantwoordelijkheid en los het op, maar ik kom er niet doorheen...
 
Terug
Bovenaan