Storing internet signaal

rodirida

Forum Gebruiker
Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb sinds enige tijd regelmatig storingen in het beeld bij TV kijken en storingsmelding bij terugkijken via mijn Next. Blokkerig beeld in scherm en soms ineens een foutmelding CS2205 bij terugkijken programma's(=cloud). Bij controle bleek internetverbind via menu diagnostiek van de Next slecht te zijn en na 5 minuten ineens weer zeer goed. Dit alles zonder enige bemoeienis mijnerzijds aan kabels, aansluiitngen of wat dan ook. Lijkt erop dat dit alleen bij hevige regenval zich voordoet.
iemand idee wat er mogelijk aan de hand is? (Jaar geleden is deze Next door monteur Ziggo geinstalleerd met aansluiting aan AOP in woonkamer en losse modem voor wifi en telefoon. Tv bekabeld van modem op 2 mtr afstand TV).
 

Bijlagen

  • IMG_20200701_135728850_HDR.jpg
    IMG_20200701_135728850_HDR.jpg
    172,6 KB · Weergaven: 244
  • IMG_20200701_140141167.jpg
    IMG_20200701_140141167.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 261
  • IMG_20200701_140740045.jpg
    IMG_20200701_140740045.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 263
De internetsnelheid van de Next is afhankelijk van de internetsnelheid van je kabelmodem.
Je zegt dat de Next bekabeld is aangesloten, kun je dat ook controleren in het menu om zeker te weten dat het niet via WiFi gaat?

Kun je de snelheid ook testen met een laptop of pc? Bijvoorbeeld via speedtest.net
Haal je dan wel goede snelheden?

En je kunt ook eens proberen om de netwerkkabel tussen de Next en het kabelmodem te vervangen, of probeer het eens via WiFi..
 
Dank voor je reactie.. direct bekabeld en dat blijkt ook wel uit foto's ;-) ineens storing en valt signaal weg(foto 1) en 5 minuten later is het weer UHD niveau. Storingen lijken op te treden na langdurig warm en droog weer waarna slecht weer en regen... Zoals gezegd; jaar geleden heeft Ziggo een geheel nieuwe kabel gelegd tussen aansluitpunt(verdeelkast/groep van onze woningen) en huisaansluiting. Prima verbinding(max bekabeld 250). Nu 'zomaar' ineens dus die storingen. Sta voor raadsel. Lijkt erop dat er ergens vanaf centrale wijkverdeelpunt naar onze verdeelkast een probleem onstaat. Monteur Ziggo komt maandag kijken maar zal waarschijnlijk ook niets vinden. Storing gaat zo snel dat ik dus niet de kans krijg om via speedtest ook nog even te checken van hoe en wat. Maandag maar eens kijken wat monteur hier over gaat zeggen.
 
Hij geeft antwoord op je vragen toch? Hij geeft aan dat de nextbox direct bekabeld is, als hij de wifi niet ooit heeft ingesteld heeft het geen zin om daar naar te kijken. En een speedtest is ook maar een moment opname, je geeft al aan het loopt beide via het modem dus in theorie zou het hetzelfde moeten zijn.

Gezien hij aangeeft dat lineair kijken ook blokjes geeft ga ik er vanuit dat het in het signaal zit. Te zwak, een losse aansluiting ergens of instraling. Maar er is al een monteur gepland dus kun je net zo goed daarop wachten.
 
sorry iets mis gegaan reactie ; was niet mijn bericht er staat moderator voor .... mijn verhaal van Gisteren om 10:42 was de echte reactie..

Hij geeft antwoord op je vragen toch? Hij geeft aan dat de nextbox direct bekabeld is, als hij de wifi niet ooit heeft ingesteld heeft het geen zin om daar naar te kijken. En een speedtest is ook maar een moment opname, je geeft al aan het loopt beide via het modem dus in theorie zou het hetzelfde moeten zijn.

Gezien hij aangeeft dat lineair kijken ook blokjes geeft ga ik er vanuit dat het in het signaal zit. Te zwak, een losse aansluiting ergens of instraling. Maar er is al een monteur gepland dus kun je net zo goed daarop wachten.
 
Nee hoor, er is niets mis gegaan met je reactie @rodirida
Ik denk alleen dat we langs elkaar heen praten...

Ik wilde even checken of WiFi niet toevallig geconfigureerd was op de Next.
Je zegt dan "direct bekabeld en dat blijkt ook wel uit foto's ;-)"
..ik kan dat niet terug zien op de foto's. Daar zie ik alleen dat je een speedtest doet, maar waarschijnlijk dat je zelf wel het hele beeld ziet waarbij staat dat je verbonden bent met een netwerkkabel.
Dit wilde ik alleen even zeker weten, maar zal wel goed staan.

Ik was ook benieuwd of de netwerkkabel al eens vervangen was tussen moden en next.
Dan geef je volgens mij als antwoord "Zoals gezegd; jaar geleden heeft Ziggo een geheel nieuwe kabel gelegd tussen aansluitpunt(verdeelkast/groep van onze woningen) en huisaansluiting."
Dat is de COAX kabel.. is dus iets anders.

Wat ik echter niet goed had begrepen, maar waar @terrestrial wel een punt heeft: Als je ook met normaal (live) TV kijken blokjes hebt, dan is de kans groot dat het signaal van de coax ergens niet goed is. Ik dacht eerst dat het alleen met cloud opnames was, vandaar dat ik het in de netwerk hoek zocht.
 
Dit doet mij denken aan een lekkage op mijn werk. koelt het af dan hebben we een lekkage wordt het warm dan stopt de lekkage.

Aansluitingen vanaf je aop punt al nagelopen of deze er goed inzitten net als alle andere punten. heb je foto's van je aop? hoe oud zijn deze?
 
Terug
Bovenaan