• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Storing interactieve tv met fout code itv130


Belmij

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
199
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Heb ook nieuwe Software versie 2126 op 06-12-2016 van Samsung gehad via internet.
Ik vind ook de fout op de kanalen 13 en 996 typisch met storing ITV588 dus helemaal geen interactive ontvangst, toevallig de kanalen om de cam te updaten.


Groetjes Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:

anoniem

Cable Expert
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
4.085
Software versie 1154. Net nog gecontroleerd op updates.
TV geeft zelfs af en toe aan "niet beschikbaar" bij indrukken rode toets.
Van deze software versie weet ik alleen dat tijdens de test samen met Samsung het bij 1 van de 2 productie samples om onverklaarbare redenen nodig was om de TV terug te zetten naar fabrieksinstelling (zelfdiagnose / Resetten).
 

HRJ

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Berichten
473
Van deze software versie weet ik alleen dat tijdens de test samen met Samsung het bij 1 van de 2 productie samples om onverklaarbare redenen nodig was om de TV terug te zetten naar fabrieksinstelling (zelfdiagnose / Resetten).
TV gereset, 130 melding nog steeds aanwezig.
 

Doman

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
Berichten
2.675
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Elke keer als ik interactieve tv opstart krijg ik na een paarminuten de fout code iTV 130 en wordt aangeraden het later opnieuw te proberen dit gaat al een paar weken zo de tv de ci+ module is van smid en tot een aantal weken terug nooit geen problemen met de module gehad ook niet met de interactieve tv
TV geeft zelfs af en toe aan "niet beschikbaar" bij indrukken rode toets.
Precies hetzelfde probleem hier met een Samsung TV 40H5500 (ook Smit CI+ module) bij mijn ouders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

anoniem

Cable Expert
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
4.085
Precies hetzelfde probleem hier met een Samsung TV 40H5500 (ook Smit CI+ module) bij mijn ouders.
Ik heb een vergelijkend (UE32H6400) toestel gebruikt wat van hetzelfde platform (..14 uit 2014) is afgeleid. Het toestel met oude software getest alsmede met de laatste versie software (T-MST14DEUC-2860.2).
Ik heb met beide versies geen problemen gezien in combinatie met een SMiT CI+ 1.3 CAM. Ik heb de TV via een ethernet kabel alsmede via TV wifi gebruikt. Ik heb een film gedurende 30 minuten afgespeeld en geen ITV-130 geconstateerd. Het gebruikte kabelmodem/wifi router is merk Ubee

Ik kan het probleem dus niet reproduceren. Kunnen jullie aangeven welke kabelmodem/router jullie in gebruik hebben.
 

Belmij

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
199
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ik gebruik kabelmodem Technicolor TC7210 wifi-modem en TP-Link Router(acces point) TL-WDR3600.


Groetjes Frank
 

arendjans

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2011
Berichten
70
Mijn modem is een Cisco epc3925.
Wat verder opvalt is dat wanneer ik een film afspeel en vervolgens deze stopzet, ik daarna in het startscherm van Ziggo interactieve televisie terechtkom.
Normaal gesproken kom ik na het stopzetten van een film terecht in het scherm waarin ik de film ben gestart. Bij de Humax is dat nog wel het geval.

Even voor de duidelijkheid:
De foutmelding doet zich niet voor tijdens het afspelen van een film, maar tijdens het navigeren door het Ziggo on demand menu.
 

HRJ

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Berichten
473
Ik heb de Cisco epc3928 in combinatie met een Asus RT-AC87U.
Op mijn 2e tv heb ik een Humax aangesloten, hier geen problemen.

Anoniem: als je 5 a 10 minuten alleen maar surft in het on demand menu, krijg je dan ook geen 130 melding?
 

anoniem

Cable Expert
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
4.085
Software versie 1154. Net nog gecontroleerd op updates.
TV geeft zelfs af en toe aan "niet beschikbaar" bij indrukken rode toets.
We hebben hier zelf een UE55KS9000 staan. Dit toestel is afgeleid van hetzelfde platform als jouw TV. In november hebben we een test uitgevoerd op verzoek van Samsung en toen bleek dat ITV na de upgrade op 1 v/d 2 toestellen niet meer werkte. De wijzigng in software (T-JZMDEUC-1154.0 , BT-S) zou geen betrekking hebben op de ITV functionaliteit. De toestellen waren identiek. Met een reset / terug zetten naar fabrieksinstelling was het euvel te verhelpen. Ook Samsung had geen verklaring voor dit probleem. De CAM kon geen verbinding opzetten met onze server via een internet verbinding terwijl andere TV apps wel gebruikt konden worden. Je gaf al aan dat je een reset hebt uitgevoerd. Ik heb geen idee hoe ik je verder zou kunnen helpen. Weet je vanaf wanneer dit probleem is opgetreden. Was het voor de software upgrade of erna ?
 
Laatst bewerkt door een moderator: