Storing aanwezig, maar volgens storingschecker niets aan de hand ???

Signaalwaarden? Kun je die ook weergeven?

Ik zie een hoop meldingen over sync failure mbt tijd en dat is waarschijnlijk een oorzaak/ gevolg van iets wat jouw internetverbinding verziekt. Ik heb deze meldingen nog nooit gezien in mijn Connect Box. Als ik jouw staatje zie lijkt het me dat je ook een CB hebt.

Wat hiervan de oorzaak is kan alleen Ziggo zeggen. Misschien is er een probleem met een verdeelkast of eindversterker naar jouw huis. Daar zullen ze een monteur op af moeten sturen. Maar het is zaak dit zsm bij Ziggo te melden zodat je aanspraak kan maken op eventuele vergoeding. (algemene voorwaarden).
 
Ik heb geen connectbox, maar een technicolor modem.
Alles wat ik nog heb kunnen vinden is het volgende:

Startup Procedure
ProcedureStatusComment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity StateOKOperational
Boot StateOKOperational
Configuration FileOK
SecurityEnabledBPI+

Downstream Channel
ChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPowerSNR
1​
Locked​
QAM256​
2​
6952000​
236000000 Hz​
3.9 dBmV​
38.8 dB​
2​
Locked​
QAM256​
1​
6952000​
228000000 Hz​
4.2 dBmV​
38.9 dB​
3​
Locked​
QAM256​
3​
6952000​
244000000 Hz​
4.3 dBmV​
38.9 dB​
4​
Locked​
QAM256​
4​
6952000​
252000000 Hz​
4.5 dBmV​
38.9 dB​
5​
Locked​
QAM256​
5​
6952000​
260000000 Hz​
4.4 dBmV​
39.1 dB​
6​
Locked​
QAM256​
6​
6952000​
268000000 Hz​
4.4 dBmV​
38.1 dB​
7​
Locked​
QAM256​
7​
6952000​
276000000 Hz​
4.7 dBmV​
39.2 dB​
8​
Locked​
QAM256​
8​
6952000​
284000000 Hz​
4.8 dBmV​
39.2 dB​
9​
Locked​
QAM256​
17​
6952000​
356000000 Hz​
6.8 dBmV​
39.9 dB​
10​
Locked​
QAM256​
18​
6952000​
364000000 Hz​
6.5 dBmV​
39.9 dB​
11​
Locked​
QAM256​
19​
6952000​
372000000 Hz​
6.4 dBmV​
39.9 dB​
12​
Locked​
QAM256​
20​
6952000​
380000000 Hz​
6.5 dBmV​
40.0 dB​
13​
Locked​
QAM256​
21​
6952000​
388000000 Hz​
6.8 dBmV​
40.0 dB​
14​
Locked​
QAM256​
22​
6952000​
396000000 Hz​
7.1 dBmV​
40.0 dB​
15​
Locked​
QAM256​
23​
6952000​
404000000 Hz​
7.3 dBmV​
40.1 dB​
16​
Locked​
QAM256​
24​
6952000​
412000000 Hz​
7.3 dBmV​
40.1 dB​

Upstream Channel
ChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPower
1​
Locked​
QAM64​
2​
5120 Ksym/sec​
44500000 Hz​
37.3 dBmV​
2​
Locked​
QAM64​
1​
5120 Ksym/sec​
52000000 Hz​
37.8 dBmV​
3​
Locked​
QAM64​
3​
5120 Ksym/sec​
36000000 Hz​
37.3 dBmV​
4​
Locked​
QAM64​
4​
5120 Ksym/sec​
58800000 Hz​
38.0 dBmV​

CM IP AddressDurationExpires
---.---.---.---D: -- H: -- M: -- S: ----- --- -- --:--:-- ----

Ik weet niet of je dit bedoelt.
 
Ja, dat bedoelde ik.

Ik zie dat bij de downstream bij alle kanalen een hoge (plus) power hebben. Idealer zou zijn als deze rond de 0 zouden zitten of max -/+2,5 dBmV. SNR (Signal to Noise Ratio) is goed, hoe hoger des te beter, echter bij dergelijke downstream powerwaarden kan ook de ruis enorm meeversterkt worden, dus weer een slechtere verbinding.

Vwb de Upstream signalen is deze juist veel zwakker, wat eigenlijk inhoud dat je modem naar de server juist heel goed verstaanbaar zou zijn. Ik krijg hierdoor het idee, al ben ik geen monteur, dat er ergens iets wordt overstuurd (teveel versterking). Hoe heb je het modem op je AOP zitten en waar (meterkast/ huiskamer). Zitten er nog splitters/ versterkers tussen en kun je zien of dit uitmaakt in de signalen als je deze verwijderd en het modem rechtstreeks aansluit op het AOP?
 
Gisteravond laat heb ik op de modem wifi 2,4 en 5 ghz uitgeschakeld, omdat ik momenteel geen wifi gebruik ( alleen af en toe op de mobiel ) en sindsdien is de verbinding geen enkele keer meer uitgevallen. Ook vanochtend toen ik uit bed kwam, gewoon normale verbinding. Nu weet ik natuurlijk niet of ziggo zelf nog iets gedaan heeft of niet, maar tot nu toe geen problemen meer. Ik ga het vandaag aanzien hoe het verloopt en uiteraard ook proberen wat er gebeurt als ik wifi weer inschakel.

Bedankt voor alle hulp en suggesties en ik laat het weten hoe het verder loopt.
 
De downstreamwaarden zitten tegenwoordig eigenlijk altijd een paar dB boven de 0.
Wat mij wel opviel is dat de downstreampower bij de lage frequenties al op een normale waarde zit, maar bij toenemende frequentie op blijft lopen. Ik weet niet of dat normaal is tegenwoordig.
Als het probleem blijft kan je het beste contact opnemen met Ziggo en vragen of ze de modem op afstand willen uitlezen. Je kan ook een berichtje sturen aan Ziggo webcare met een je klantnummer, of postcode + huisnummer, een korte beschrijving van het probleem en een link naar dit topic zodat ze meteen wat info hebben.
 
Zodra ik wifi inschakel klapt de verbinding er weer uit. Contact gehad via webcare en heeft van hun kant alles gereset, maar helaas hetzelfde verhaal: wifi aan geen verbinding, wifi uit alles werkt weer.

Ik heb nu iets anders geprobeerd. Nog steeds in contact met webcare. Misschien wordt het modem vervangen, want als de modem daar wordt uitgelezen geeft deze 4 bekabelde apparaten aan en er zijn er slechts 2 aangesloten.
Nu ben ik zelf even aan het testen : het enige apparaat wat wifi gebruikt bij mij thuis is mijn gsm. Dit is al een ouder model ( galaxy s6 edge plus ). Nu had ik het idee om de gsm eens uit te zetten en wifi aan te zetten. En tot nu toe al 15 minuten werkend internet met wifi ingeschakeld. Zo dadelijk ga ik de gsm aanzetten en dan maar eens kijken wat er gebeurt. Ben benieuwd.

Alles nog altijd werkend. Nu zo'n 50 minuten. Toch besloten om verdere problemen te voorkomen het modem te vervangen. Welke het wordt weet ik niet. Maakt ook niet uit, als het maar werkt.
 
Lage Tx waardes...dus je bent 1 van de eerste in je woonwijk die last krijgt van ingress. Vraag helpdesk of er upstream noise/ingress/ruis in je eigen woonwijk is.

De opmerking eerder of je een splitter op je eigen aop hebt..is een juiste vraag. Deze moet aanwezig zijn.

Suc6
Berrie
 
Er zit een splitter op de aop en nee ik heb er geen switch tussen staan. Het lijkt erop dat de reset die ziggo gedaan heeft alle problemen heeft opgelost. Alles werkt weer naar behoren. De medewerker van Ziggo heeft uit voorzorg toch een ander modem besteld om problemen te voorkomen. Dus voor nu lijkt alles opgelost. Bedankt voor de tip om contact op te nemen via Ziggo Webcare op Twitter. Wat een snelle reactie daar zeg.
 
Terug
Bovenaan