Storing aanwezig, maar volgens storingschecker niets aan de hand ???


Gidion van Tilburg

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
87
Sinds donderdag problemen met internet, maar toen was het nog redelijk onschuldig 1 a 2 keer het modem aan en uit en opgelost.
Volgens de storingschecker bij ziggo was er een algemene storing en werd er hard aan gewerkt om het op te lossen en zou de storing Vrijdagmiddag om 14:30 opgelost zijn.
Vrijdag in de ochtend al geen internet en na 12:00 uur was het er weer en volgens de storingschecker zou het nu pas maandagmiddag om 14:00 uur opgelost zijn.
Heel de middag om de haverklap internet eruit. S'avonds hetzelfde, maar dan was het modem aan en uit en ongeveer 10 minuten verbinding en weg was het weer.
Zaterdag ochtend modem reset en gekeken op Ziggo.nl bij de storingschecker en tot mijn verbazing stond er nu dat er geen enkele storing meer zou zijn.
Bij ons was het nog altijd hetzelfde iedere 15 tot 20 minuten verbinding en weg was het weer.
Alles gecontroleerd van kabels tot computers, draadloos en bekabeld, nergens geen mankementen of systeemproblemen.
Geprobeerd met de klantenservice te bellen om na te vragen of er toch niet iets van storing zou zijn, maar tegen de tijd dat ik er door kom is de verbinding weer weg.
Contact formulier ingevuld bij ziggo om de problemen te melden, maar de kortst durende reactie die je dan gaat krijgen is binnen 72 uur. Dus daar heb je ook niet veel aan.
Ik zit in Bergen op Zoom. Misschien zitten er hier nog mensen vanuit deze omgeving met dezelfde problemen ?
Ik weet ook niet of mensen van Ziggo zelf hier op het forum nog actief zijn, misschien dat er dan iemand kan kijken ?

Is er nog iets anders wat ik zou kunnen proberen ?

groet,

Gidion van Tilburg
 

totaal

Product Tester
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
3.972
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hebben één van je buren toevallig ook Ziggo, dan zou je eens kunnen vragen of hun ook storing hebben.
 
Topicstarter
Topicstarter
Gidion van Tilburg

Gidion van Tilburg

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
87
Nee, helaas een paar hebben KPN en een paar buren kijken via de schotel. Dus niet mogelijk, maar bedankt voor het meedenken. Situatie is overigens nog steeds hetzelfde.
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
519
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Klinkt mij al een probleem met het modem zelf. Kun je in het modem komen en de statuslog opvragen? Vaak kun je daar meer zien wat er aan de hand is. Signaalsterktes (DS, US, SNR en vermogen) kun je eventueel hier posten. Wat zie je aan de statuslampjes als je verbinding wegvalt? Reboot het modem spontaan e.d.?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.436
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hoe heb je de modem gereset? Kort indrukken van resetknopje, of via de optie in de software van de modem? Die methodes lossen niet altijd problemen op.
Ook al geprobeerd om de modem een minuutje uit te schakelen met de schakelaar op de modem, of loshalen van de voeding.
Als dat niet helpt kan je de modem resetten naar de fabrieksinstellingen door de resetknop aan de achterzijde meer als 15 sec in te drukken.
 
Topicstarter
Topicstarter
Gidion van Tilburg

Gidion van Tilburg

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
87
Hoe heb je de modem gereset? Kort indrukken van resetknopje, of via de optie in de software van de modem? Die methodes lossen niet altijd problemen op.
Ook al geprobeerd om de modem een minuutje uit te schakelen met de schakelaar op de modem, of loshalen van de voeding.
Als dat niet helpt kan je de modem resetten naar de fabrieksinstellingen door de resetknop aan de achterzijde meer als 15 sec in te drukken.
Heb ik helaas allemaal al geprobeerd, maar tot op heden nog steeds hetzelfde. Ik heb het modem zelfs al een keer 10 minuten van de stroom gehaald. Ik heb alle instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen ( zowel via het knopje 15 sec in te drukken en via de software van de modem zelf ), helaas tot nu toe zonder succes.
 
Topicstarter
Topicstarter
Gidion van Tilburg

Gidion van Tilburg

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
87
Klinkt mij al een probleem met het modem zelf. Kun je in het modem komen en de statuslog opvragen? Vaak kun je daar meer zien wat er aan de hand is. Signaalsterktes (DS, US, SNR en vermogen) kun je eventueel hier posten. Wat zie je aan de statuslampjes als je verbinding wegvalt? Reboot het modem spontaan e.d.?
Dit is wat er in het log staat:

Fri Jun 05 21:45:38 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Fri Jun 05 23:07:51 2020 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=70...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Fri Jun 05 23:31:32 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Fri Jun 05 23:31:34 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 08:56:43 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 08:56:44 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 15:16:54 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 15:16:56 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 15:33:42 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 15:33:43 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 17:04:27 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 17:04:28 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 17:21:55 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 17:21:56 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 17:46:11 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 17:46:12 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 18:10:51 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 18:10:52 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 20:08:31 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 20:08:33 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=70:5a:9e:3...
Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Sat Jun 06 20:54:29 2020 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
Sat Jun 06 20:54:30 2020 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:d8:43;CMTS-MAC=...

Veel waarschuwingen over DHCP.
Alle instellingen gecontroleerd, maar alles staat zoals voorheen en toen waren er nooit geen problemen. Dus waar het aan kan liggen weet ik niet.
 
Topicstarter
Topicstarter
Gidion van Tilburg

Gidion van Tilburg

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
87
Lampjes die normaal knipperen bij inter activiteit staan op dat moment allemaal stil, alle andere lampjes branden zoals altijd continu
 
Topicstarter
Topicstarter
Gidion van Tilburg

Gidion van Tilburg

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
87
Alle kabels heb ik via ziggo aangeschaft en zijn allemaal volgens kabelkeurmerk gecertificeerd. Aansluitmateriaal zoals de splitter e.d. zijn allemaal volgens de door ziggo goedgekeurde standaard en ook door ziggo zelf aangesloten. Kabels zijn allemaal afgeschermd. Internet gebruik ik voornamelijk bedraad met cat-6 kabels ( goede kwaliteit en geen goedkope troep ).
Wifi gebruik ik niet (meer) op de pc en laptop, alleen nog af en toe op de gsm.
Dus ik weet het ook niet meer. Het enige wat ik weet is dat er afgelopen donderdag bij ziggo ergens storing was en sindsdien is het bagger.
Volgens de storingschecker is er niets meer van storingen, maar ik weet wel beter.