• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Start uitrol nieuwe Horizon software-update H3.1


shadowfighter

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
428
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ze hebben speciaal beta testers gevraagd, daarnaast hebben ze geld zat, veel tijd gehad voor ontwikkeling (of zou er 1 ontwikkelaar zijn?) en ja, er zou een grotere groep gebruikt kunnen worden.

Nee, ik zit zelf aan deze kant, niet alles kan je testen, maar een hoop wel. QA deze dagen is zeer slecht gesteld op allerlei fronten. Auto's, computers, telefoons, you name it... en grote test bedrijven verdienen bakken met geld..
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.411
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De Beta testers (waaronder ik) hadden deze bug nooit kunnen vinden volgens mij. Als ik het goed heb gaat het met 3.1 mis bij het configureren van een nieuwe box. Dat is iets wat de beta testers niet doen. Dat kan zelfs niet want om een box de beta software te laten ontvangen moet deze eerst in een speciale modus gezet worden (via een signaaltje met daarin het serienummer van de box of zo) maar de box verlaat deze modus altijd als je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen.
 

AntS

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Berichten
1.012
Bij mij is de signaalsterkte vanaf het begin al matig. Heb dan ook dagelijks de melding bij het aanzetten van de box dat er signaal verlies is opgetreden. Deze melding verdwijnt na ongeveer 1 minuut weer. Is dit normaal of zijn er meerdere horizon gebruikers die hetzelfde hebben?
 

hansvk

Product Tester
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
723
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
AntS zei:
Bij mij is de signaalsterkte vanaf het begin al matig. Heb dan ook dagelijks de melding bij het aanzetten van de box dat er signaal verlies is opgetreden. Deze melding verdwijnt na ongeveer 1 minuut weer. Is dit normaal of zijn er meerdere horizon gebruikers die hetzelfde hebben?
Bij mij is de signaalsterkte vanaf het begin uitmuntend (en signaalkwaliteit ook). De melding krijg ik nooit. Als je bekabeling binnen in orde is (met goede kwaliteit materialen) misschien toch maar eens vragen naar een buitenmonteur.
 

eding

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Berichten
119
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Bij mij zit de signaalsterkte al maanden in het matig gedeelte, 's morgens wordt het goed streepje aangetikt en hoe verder de dag vordert, hoe minder het signaal wordt.
Signaalkwaliteit is goed en uitmuntend, dat schommelt nogal.

Rare is dat de HB uitstekend werkt en ik totaal geen last heb van blokjes of andere uitval. (alleen tijdens reclame History, maar dat heeft iedereen geloof ik)

Ik twijfel al een tijd om UPC te bellen of er een monteur kan kijken naar het signaal, maar omdat alles goed werkt.........
 

NiekBaars

Product Tester
Lid geworden
20 nov 2009
Berichten
554
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Voor zover ik weet, is de kwaliteit van het signaal veel belangrijker, dan de sterkte.
Bij jou is de signaalkwaliteit goed tot uitmuntend, dus dat is prima.
Dus waarom zou je belen, als alles goed werkt?