• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Start uitrol nieuwe Horizon software-update H2.1 | Rest van NL


rol

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
1
Heb de Horizon sinds het begin en met deze update heb ik dan eindelijk geen crashes meer binnen een paar uur door mijn popcorn hour. Jammer dat het zo lang moest duren maar ben blij dat het nu eindelijk opgelost is :)
 

Mabili

Product Tester
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
1.100
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Teletekst hoort gewoon te werken casperd! Hier werkt het gewoon over het algemeen goed. Oké er zijn wel eens dagen dat het minder is, maar er zit verbetering in.
 

casperd

Product Tester
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
1.856
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Alle TVs van de afgelopen 5-10 jaar, lezen alle paginas in het geheugen en bladeren gaat dan heel snel; dat heb ik nooit gezien bij wat voor digitale box dan ook; een performance van een jaren '90 TV. Alsof het veel geheugen kost (niet dus).

Ook geen mogelijkheid om en TV en tekst te kijken (half-screen) zoals bij alle moderne TV.

Dus ik ben dan ook erg blij met de Teletekst app en sinds ik digitale TV met HDMI gebruik, gebruik ik teletekst van de TV nauwelijks en dan ook alleen maar direct via DVB-C.
 

Mabili

Product Tester
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
1.100
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik begrijp je punt en ben het met je eens dat teletekst bekijken met de TV en app beter werkt. Voor de HB test neem ik de teletekst functie ook mee om een goede indruk te kunnen krijgen dan wel aan te geven waar het nog verbeterd zou kunnen worden. Ik denk dan ook even meer in algemeen belang.

Het is wel zo dat voor eenvoudige teletekst taken de HB het nu met de nieuwe firmware beter doet. Dit was met de vorige firmware versie stukken minder wat vaak resulteerde in zwart scherm. Dit fenomeen komt met nieuwe firmware ook nog wel eens voor, maar dan stukken minder. Zelf maak ik ook voornamelijk gebruik van de app of gewoon via mijn smart TV.
 

Daemoniacus

Product Tester
Lid geworden
16 feb 2005
Berichten
250
Update is geinstalleerd en nog steeds enorme last van hickups in beeld en geluid.

Beeld /geluid valt weg. Na 3 seconden komt het beeld weer terug en na 6 seconden weer geluid.
Ook merk ik qua beloofde performance verbetering niet veel tot weinig.
 

robjanssen

Product Tester
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
6.133
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Is je Horizon box gekoppeld met je bestaande thuisnetwerk?
Zo ja, koppel hem dan eens los van je thuis netwerk.
En kijk of de problemen dan opgelost zijn.
 

Daemoniacus

Product Tester
Lid geworden
16 feb 2005
Berichten
250
Totaal niet gekoppeld met mijn thuisnetwerk.
Hij heeft ook alleen de functie van Mediabox van UPC.
Heb een aparte INternet modem
 

msverhagen

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Berichten
29
Nou. Helemaal geen verbetering... Voor mij dan. Als ik de radio via de Horizon aan had staan, kon ik de televisie gewoon uitzetten en bleef de radio het via mijn versterker gewoon doen. Ik weet dat ik 1 van de weinige ben ja... Maar nu kan ik de rest van de club joinen. Ik moet nu mijn televisie ook aan laten staan. Waardeloos...
 

NiekBaars

Product Tester
Lid geworden
20 nov 2009
Berichten
551
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
nieuwe Horizon software update, wat een bagger
Voorheen amper problemen, nu ineens volop:

* meerdere keren per avond geluid weg (nooit gehad)
* enorme vertraging in zappen en andere commando's via de afstandsbediening (nooit gehad)
* dubbele commando's via de afstandbediening (nooit gehad)
* favorieten werkte voorheen meestal ok, nu gaat het alle kanten op

>:( Zwaar geïrriteerd >:(

PS ik ben niet gekoppeld aan thuis netwerk, gebruik de box uitsluitend als TV mediabox
 

robjanssen

Product Tester
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
6.133
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Al een keer "Terug naar fabrieksinstelling" geprobeerd?