• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Start uitrol extra Horizon TV software-update in Brabant


casperd

Product Tester
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
1.856
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Daarentegen zijn er een hoop mensen die geen problemen hebben en die juist enorme verbeteringen hebben gezien; ik was een van de Groen/Roze Philips slachtoffers (opgelost in december) en heb een enorme verbetering gemerkt bij H2.

Er is een iemand die claimt dat *als* je een splitter hebt en dat is een VQ1002 dan moet je vervangen en verder zijn er een aantal dingen die niet goed werken en dat zijn dus features die je moet vermijden zoals index maken van je thuisnetwerk en problemen met andere zichtbare mediaboxen.

Ook is de indruk dat Horizon met apart modem vaak beter werkt (werkt prima bij mij)
 

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
Ik heb inderdaad een losse modem, en ben daar blij mee. Ik wou dat ik terug zou kunnen met de originele software die er in het begin op stond. Veel minder problemen dan nu.

Om je box niet te laten vast lopen snachts moet je je energie instellingen op hoog zetten volgens de help desk. Waarom heb je om te beginnen 3 verschillende standen op zitten als er maar 1 werkt? Dus ik moet meer stroom gaan betalen omdat hun box niet normaal werkt? beetje de omgekeerde wereld.

En nee ik wil niet terug naar cisco. ze zien maar dat hun parade paartje eens normaal gaat lopen en niet kreupel. daar betaal ik per maand genoeg voor niet voor hun bonussen.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.565
Hmja, gezien de klachten snap ik het volharden van je principes niet hoor.
Maar ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :)

johnny78 zei:
Ik heb inderdaad een losse modem, en ben daar blij mee.
Ik heb alles via de HB en ben daar zeer tevreden mee. Alle aangesloten apparatuur werkt voorbeeldig. Van iPhone's tot de server. Nu moet ik wel zeggen dat ik draadloos via een extern AP heb gedaan. WiFi van de HB haalt ook wel 150Mb/s, maar het bereik is minder dan van mijn AP.

Ik wou dat ik terug zou kunnen met de originele software die er in het begin op stond. Veel minder problemen dan nu.
Heel vreemd, H1 was juist het grote probleem (in den beginne).

Om je box niet te laten vast lopen 's nachts moet je je energie instellingen op hoog zetten volgens de help desk. Waarom heb je om te beginnen 3 verschillende standen op zitten als er maar 1 werkt?
Staat hier op [Normaal] en ondanks wat probleempjes vorige week met de klok in het display (kwam door testsoftware) werkt dit ook goed. Opnames doen het goed. Zelfs opnemen op afstand werkt bijna altijd goed. Enige puntje van kritiek is het niet correct werken van de serieslinking-functie. Mediaplayerfuncties gebruiken we niet... daar hebben we een volwaardige Dune voor.

En nee ik wil niet terug naar cisco. ze zien maar dat hun parade paartje eens normaal gaat lopen en niet kreupel. daar betaal ik per maand genoeg voor niet voor hun bonussen.
Gezien je huidige abonnement betaal je niet zo veel meer dan voor een Cisco. Geld was je dus anders ook kwijt geweest met de Cisco. Maar goed, zoals ik al zei, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...

Ik had het wel geweten en ja, we zijn ons er terdege van bewust dat we best wel een beetje geluk hebben met een bijna perfect werkende HB (en nieuw netwerk in de regio). Maar (!!!)... van vele klachten lees je ook de oplossing niet meer. En dat is best wel jammer, want dat is natuurlijk voer voor de mensen die dit alleen maar toejuichen en toch alleen maar %*&%$&^.

Oja, de Cisco 8485 die boven op de slaapkamer staat, is de afgelopen maanden vaker vastgelopen dan de HB.
 

Marcel64

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2011
Berichten
17
eding zei:
@janvnl
Wel eens van enter gehoord?

Wat mij opvalt is dat er weinig berichten zijn over de update zelf.
Zijn er zo weinig leden in Brabant, of is de update zo'n verbetering dat niemand meer iets te melden heeft.

Graag ook positieve berichten zodat ik weet wat mij te wachten staat als de update in Gelderland komt.
Ok, een positief bericht dan... We hebben geen vastlopers meer gehad, afstandsbediening functioneert goed en het enige wat nog niet opgelost is is af en toe een klein hikje in het geluid. Het zappen en het browsen door de menu's zou nog wat sneller mogen maar zoals het nu is is ook heel acceptabel.

We gebruiken alle diensten via de HB, dus geen losse modems. Het AOP is geaard en er zit alleen een splitter tussen voor de CI+ op de slaapkamer. Bekabeling en stekkers en WCD zijn van Hirshmann. De HB is met een Vivanco 4K hdmi kabel op de TV (Samsung) aangesloten. Met de originele UPC hdmi kabel hadden we nl het bekende roze beeld probleem.
 

casperd

Product Tester
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
1.856
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Vreemd, want laag werkt bij mij prima. Hij loopt ook eigenlijk nooit vast, ook niet 's nachts.

De nieuwe software werkt bij mij sneller en stabieler. Ooit eens een reset gedaan (en geen index maken van het thuis netwerk)
 

Horace

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Berichten
87
Ziggo
Geen Producten
Gebied
fUPC
In het begin leek die update H2 wel goed, maar inmiddels is het een minidrama. Best wel vaak vertraging met alles. Wil je even de reclame doorspoelen, stopt hij niet, moet je weer een stuk terugspoelen, eerst een tijdje op -2 dan snel. Zappen gaat ook niet meer als vanouds, reageert niet, dan opeens tien zenders achter elkaar. Hoop dat deze toevoeging op de update soelaas biedt. Het is er al met al niet beter op geworden. De menu's zijn sneller, als hij niet een tijdje blijft hangen wat ook regelmatig gebeurt.
 

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
Creative Solution zei:
Hmja, gezien de klachten snap ik het volharden van je principes niet hoor.
Maar ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :)
Als je een auto koopt en het ding werkt niet goed en hij is nieuw dan ga je toch ook terug naar de garage en dan moeten ze het maar zien te fixen. nou meneer als uw auto bij de stop lichten constand afslaat dan houd u het gaspedaal maar in tot ongeveer 3000 toeren dan is het probleem opgelost. en het stotteren kun u oplossen door euro98 te tanken en een speciale toevoeging er bij te doen dat help voorlopig ook. wij zijn er mee bezig en we denken binnen 3 jaar mischien wel een oplossing te hebben. We hebben nog wel een sleutel hanger voor u om de pijn te verzachten. Bent u niet tevreden dan kun u nu overstappen naar een oud model van 4 jaar ongeveer. Zou je dan ook denken, er zijn toch mensen die geen problemen hebben laten we maar even niks zeggen.


Creative Solution zei:
Heel vreemd, H1 was juist het grote probleem (in den beginne).
Vreemd genoeg had ik toen nergens problemen mee. er is in de tussentijd hier niets veranderd.


Creative Solution zei:
Gezien je huidige abonnement betaal je niet zo veel meer dan voor een Cisco. Geld was je dus anders ook kwijt geweest met de Cisco. Maar goed, zoals ik al zei, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...
Het gaan me niet om het geld maar het gelieg van firma list en bedrog UPC, beloven maar niks na komen. afspraken maken en niks na komen. Er is meerdere keren gevraagd aand UPC medewerkers hier op het forum over als er een update is gedaan ons te laten weten wat er precies is geupdate zodat gebruikers dit intensief kunnen testen en goede feedback kunnen geven. En dat ze er dan ook iets mee doen!!

Ik had het wel geweten en ja, we zijn ons er terdege van bewust dat we best wel een beetje geluk hebben met een bijna perfect werkende HB (en nieuw netwerk in de regio). Maar (!!!)... van vele klachten lees je ook de oplossing niet meer. En dat is best wel jammer, want dat is natuurlijk voer voor de mensen die dit alleen maar toejuichen en toch alleen maar %*&%$&^.
van vele klachten lees je ook de oplossing niet meer? heb ik ergens iets gemist?

Voer voor mensen die dit toejuichen en toch alleen maar @#$%^^%&, alsof ik de enigste ben die klaagt!
 

Stokecity

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Berichten
81
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wanneer is Friesland aan de beurd voor de extra update??
 

The Guide

Product Tester
Lid geworden
20 jun 2011
Berichten
659
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@johnny78, de analogie met die auto, daar ben ik het mee eens.

Het feit dat er (te) weinig echte oplossingen komen zorgt er voor dat mensen op den duur minder gaan klagen. Als het maar lang genoeg duurt, wordt het vanzelf stiller. Ik ga in ieder geval niet elke dag opnieuw een post plaatsen met wat er allemaal niet goed werkt. Dat wil dus niet zeggen dat ik tevreden ben.

Ik ben ook gestopt met het opschrijven van de mankementen. Na een update (klein of groot) kun je opnieuw beginnen met bijhouden welke problemen er nog zijn, want een duidelijk verhaal van UPC over wat er opgelost is, welke problemen ze nog herkennen en wat ze later nog gaan oplossen komt er ook niet.

Dan kun je terug naar de oude box. Tja, dat kan, maar voor mij heeft de HB wat extra features die de oude box niet heeft en daarom wil ik niet terug. Dus in aanvulling op jouw auto-verhaal: ik kies dan toch maar voor ABS en stuurbekrachtiging, ondanks dat de auto niet zo lekker loopt...
 

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
Ik ben het helemaal met je eens, HB heeft inderdaad ondanks zijn grote min punten ook voor delen die de oude box niet heeft en ook daarom wil ik eigenlijk niet terug naar de oude box.
Ik klaag over het algemeen ook niet erg veel op het forum alleen bij upc zelf.

Een optie zou mooi zijn dat je terug zou kunnen naar een andere firmware. sommige mensen hebben een betere ervaring met een andere firmware. Dat je de nieuwste kunt gebruiken maar ook een oudere als die voor je beter werkt.

Het is ook erg jammer dat UPC niet normaal transparant kan zijn naar zijn gebruikers. ik denk als UPC hier beter aan werkt en luistert naar feedback van gebruikers er meer klanten bij komen. Samen komen we verder en niet met hoofd in het zand politiek en kritiek afwenden alsof er niets aan de hand is.