• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Start uitrol extra Horizon TV software-update in Brabant


hansvk

Product Tester
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
711
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
leenw01 zei:
23 oktober 2013 22.19 uur
Bericht uit Helmond, Noord-Brabant. Volgens informatie blijkt dat de laatste update bij mij is geïnstalleerd. Hedenavond is het beeld verschrikkelijk. Het beeld blijft constant hakkelen, en verschijnen er mozaiekblokjes is beeld. (Alle zenders)
Internet (zou 100<bps bedragen) haalt een download snelheid van 24,87 Mbps. Upload 8,61 Mbps.

Nadat ik vorige week officieel een klacht heb ingediend ben ik deze week gebeld door een medewerker van de afdeling klachtafhandeling. Deze medewerker gaf aan dat de update die als 1e in Noord-Brabant zou worden uitgerold, veel geconstateerde problemen zou oplossen. Helaas moet ik constateren dat dit nu (nog) niet het geval is. Als coulance heb ik een financiële vergoeding ontvangen van UPC.

Ten tijde van het schrijven van dit bericht is de beeldkwaliteit weer zoals deze hoort te zijn.
Lijkt me dat er dan toch iets anders aan de hand is. Komt eer een monteur kijken?
 

melvintje

Product Tester
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
3.748
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Jammer wel, want de snelheid is er weer op achteruit gegaan, leuk voor de stabiliteit, maar als dat ding traag is heeft het weinig nut
 

janvnl

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Berichten
1
Dinsdag 22 oktober in de middag de Horizon update ontvangen. leek allemaal goed te gaan totdat in de avond kanaal 9 veronica niet meer opkwam en de melding was bel de helpdesk code 2020. ook was kanaal 40 vrt niet erg stabiel want het beeld stopte regelmatig (geluid ging wel goed). dus 1200 gebeld: waarschijnlijk heeft de box tijdens het rebooten niet de hoge kanalen bundel (waar veronica en vrt in zitten) goed gepakt, dus box uitzetten 30 seconden wachten en weer aanzetten), kan ook aan de thuis bekabeling liggen meld de helpdesk. resultaat: ja veronica is weer terug en vrt hakkelt niet meer. paar uur later, toch te vroeg gejuicht nu ben ik kanaal 306 history kwijt (history HD zit niet in uw abbonement staat er op het scherm) vreemd want die morgen nog wel history (zonder HD) gekeken. we zullen maar weer eens rebooten. reusltaat ja history weer terug maar veronica weer kwijt en vrt hakkelt weer. ook valt op dat de analoge kanalen slecht beeld geven. misschien toch mijn eigen thuis bekabeling. De buren hebben inmiddels dezelfde problemen met hun horizon box (geen eredivisie live, vrt hakkelt) en slecht analoog beeld. mooi kunnen we de thuis bekabeling wel uitsluiten. ondertussen tv proberen te kijken. helaas als je te snel zapt dan lijkt ie vast te lopen. ik zeg lijkt, want na ongeveer 2 minuten worden alle commando's die je op je afstandbediening hebt ingetoetst achter elkaar uitgevoerd. (dvr, on demand, teletekst, kanaal wissel etc). dus de box ontvangt je toetsen wel maar doet er even niks mee. klaarblijkelijk heeft ie het te druk met iets anders om naar die input buffer te kijken. truuk om de box weer te laten reageren is om de TV van HMDI naar analoog te zetten. ik vermoed dat de box hierdoor een interrupt krijgt omdat HDMI wegvalt en begint weer te werken. TV weer terug op HDMI en we kunnen weer verder. maar na een paar keer zappen reageert ie weer niet meteen op de afstandbediening. box resetten helpt even maar daarna niet meer. ik heb nu wel kanaal 9 veronica, 40 vrt zonder hakkelen en mag weer 306 history (zonder HD) kijken. conclusie: nee de update van 22 oktober is geen verbetering. de vraag: is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige versie. dan wachten we wel tot er een update op de update is.
 

eding

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Berichten
119
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@janvnl
Wel eens van enter gehoord?

Wat mij opvalt is dat er weinig berichten zijn over de update zelf.
Zijn er zo weinig leden in Brabant, of is de update zo'n verbetering dat niemand meer iets te melden heeft.

Graag ook positieve berichten zodat ik weet wat mij te wachten staat als de update in Gelderland komt.
 

robgeerts

Product Tester
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
1.014
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@janvnl
Als ook analoog slechts is dan zou ik toch eens je bekabeling laten doormeten.
Analoog is niet aangesloten op de horizon, dus als analoog slecht is ligt dit niet aan de horizon.
Bovendien, als je Analoog signaal slecht is, dan is ook het signaal naar je horizon van mindere kwaliteit en dat verklaart de hakkelige zenders. Dat het bij de buren ook slecht is wil niet zeggen dat het dan dus aan UPC ligt. Een tip, laat je kabels nakijken, het liefst door een (gratis) UPC monteur. Heb ik ook gedaan destijds en heb nooit meer problemen ervaren. (Mijn aansluitingen waren niet goed en te lange coax-kabel naar de tv (met ook nog splitters) zonder versterker).
 

roelv

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
123
eding zei:
@janvnl
Wel eens van enter gehoord?

Wat mij opvalt is dat er weinig berichten zijn over de update zelf.
Zijn er zo weinig leden in Brabant, of is de update zo'n verbetering dat niemand meer iets te melden heeft.

Graag ook positieve berichten zodat ik weet wat mij te wachten staat als de update in Gelderland komt.
Hier nog steeds 2 a 3x 1 a 2 sec zwarte frames op een avond. Verder worden sinds de update geen problemen waargenomen. Ik had veel problemen met opnames. Echter werkt de box bij mij wel vaker een week zonder problemen en week erop komen er weer vreemde zaken aan bod. Dus ik juig nog niet te vroeg maar alles lijkt een beetje stabieler te werken. Ook lijkt de nieuwe AB nu beter te werken in de menu's.
 

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
De update is een grote mislukking net als de H2 update en de horizon box zelf!!. Niks werkt goed, loopt vast, traag, zappen is een hell, en ga zo maar door. Nee ik heb geen goed woord over voor de HB.
De mensen die nu bezig zijn met software updates voor de HB zijn die ook verantwoordelijk voor de updates voor H2?
de gene die de HB een goed idee vond werkt die er nog steeds, en is hij echt nog steeds ervan overtuigd dat het een goed product is? Be menig ander bedrijf was deze persoon al lang ontslagen!. En als die klungels die de software doen er nog steeds zitten, laat ze aub maar het gras gaan maaien. Heb word met elke update steeds slechter en slechter. Die nieuwe afstands bediening was een mooie afleidings-manoeuvre maar meer ook niet.

UPC bedankt voor je rommel!
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.574
Weet je wat jij moet doen? Lekker een Cisco nemen :)
En een wandelingetje denk ik...
 

robgeerts

Product Tester
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
1.014
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
johnny78 zei:
De update is een grote mislukking net als de H2 update en de horizon box zelf!!. Niks werkt goed, loopt vast, traag, zappen is een hell, en ga zo maar door. Nee ik heb geen goed woord over voor de HB.
De mensen die nu bezig zijn met software updates voor de HB zijn die ook verantwoordelijk voor de updates voor H2?
de gene die de HB een goed idee vond werkt die er nog steeds, en is hij echt nog steeds ervan overtuigd dat het een goed product is? Be menig ander bedrijf was deze persoon al lang ontslagen!. En als die klungels die de software doen er nog steeds zitten, laat ze aub maar het gras gaan maaien. Heb word met elke update steeds slechter en slechter. Die nieuwe afstands bediening was een mooie afleidings-manoeuvre maar meer ook niet.

UPC bedankt voor je rommel!
Ook goedemiddag!
Ik ga er vanuit dat jouw bekabeling in huis goed is en je al een keer een vervangende box hebt gehad?
Zo ja, dan is terug naar de Cisco een beter idee voor jouw, of wellicht nogmaals een nieuwe box aanvragen.
 

johnny78

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
48
Creative Solution zei:
Weet je wat jij moet doen? Lekker een Cisco nemen :)
En een wandelingetje denk ik...
Weet je wat jij zou moeten doen is eens nadenken! Hoelang is de HB er nu al en zijn de klachten minder geworden? Heeft UPC officieel erkent dat ze een groot probleem hebben? ik denk het niet! Dat was wel te zien bij tros radar! Ontwijkende antwoorden was alles wat er werd verteld, en valse beloften.
En hoe hoe zit het met de android app? 80% van de markt is android en hun komen met apple?? waarom lukt dat wel en android niet.

Er is reeds een monteur geweest die de wand doos heeft vervangen en alles heeft doorgemeten en alles is ruim binnen de normen. bekabeling is hagel nieuw dus daar ligt het niet aan. ook met de standaard bekabeling het zelfde probleem. Internet daar in tegen werkt prima!! 6 mb internet en haal regelmatig 7 a 7,5 mb dus daar ligt het niet aan.