• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Start met uitrol Horizon H2 Software


Robocop0860

Product Tester
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
1.442
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heren, lekker belangrijk allemaal, het is fijn dat er testers zijn/waren, UPC hoeft dit niet te doen.
Dat een test zich mogelijk anders uit, bij of 100 of 100.000 mensen is denk ik wel voor iedereen helder.

Feit is dat er steen en been wordt geklaagd over vastlopers en geluid en tig keren de box aan en uit schakelen enz, ja ook bij mij, pfpf om moedeloos van te worden, feit blijft UPC houdt het mondje dicht en wij maken ruzie onderling.

Testers bedankt hoor, zonder jullie mogelijk nog meer fouten
 

warrink

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
11.725
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Robocop0860 zei:
feit blijft UPC houdt het mondje dicht en wij maken ruzie onderling.
Een strategie die UPC/Chello wel vaker met succes heeft toegepast!
 

totaal

Product Tester
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
10.421
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Creative Solution zei:
Goh, dat had je al veel eerder kunnen lezen. Johnny54 kan het besloten gedeelte van dit forum keurig allemaal lezen en kan ook lezen dat wij (als testers) hebben gezegd dat het beter was de toenmalige softwareversie niet live te gaan zetten cq uit te rollen. Wat moeten wij dan doen? Meer kunnen we toch niet doen?
En wij als niet testers weten dat natuurlijk niet. En toch vind ik dat er niet goed getest is, al mocht het dan niet aan jullie liggen maar aan UPC zelf.
 

casperd

Product Tester
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
1.857
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
totaal zei:
En wij als niet testers weten dat natuurlijk niet. En toch vind ik dat er niet goed getest is, al mocht het dan niet aan jullie liggen maar aan UPC zelf.
Iedereen die in de software branche werkzaam is, weet dat bugs geen belemmeringen zijn om toch de software uit te leveren.

Het simpel een afweging van verschillende belangen: het aantal klanten wat last krijgt van de bugs; of er workarounds zijn of bug makkelijk te reproduceerbaar is en wat het risico is van de bugfix.

Je kan als gewone UPC klant niet vinden in de beslissing om de software te distribueren, maar je gaat kort door de bocht om te vinden dat het niet genoeg getest is.

Ik kan mij als software ontwikkelaar niet helemaal vinden in het niet oplossen van bepaalde problemen, zoals het blijven hangen bij een PCH of NAS systeem.

Dit zijn dingen die gewoon in de ontwikkelingsomgeving getest kunnen worden, inclusief sniffers en netwerk "fuzzing" tools. Dit lijken mij namelijk makkelijk te reproduceerbare bugs te zijn.
 
D

Dave670

totaal zei:
En wij als niet testers weten dat natuurlijk niet. En toch vind ik dat er niet goed getest is, al mocht het dan niet aan jullie liggen maar aan UPC zelf.
Tijdens het testen van de H2 software heeft het beeld en geluid nooit gehaperd bij ons.
Nu heel Nederland H2 heeft hebben wij ook problemen met het beeld dat hapert.
En het geluid dat soms weg valt, dit is opgelost door WIFI uit te zetten en geen thuisnetwerk in te stellen.

De Horizon Box is hier inmiddels al 2x omgeruild omdat er na omwisseling een nieuw probleem kwam. (foutcode 2040) ook dit hebben wij tijdens de test niet gehad.

Kortom, het kan net zo goed liggen aan de server waarmee alle Horizon Boxen verbinden.

En de laatste update die in Friesland uit kwam hebben wij inderdaad niet getest, Friesland had hem zelfs eerder dan wij als testers.

Nu heb ik weer genoeg gezegd :-X
 

Richard1988

Product Tester
Lid geworden
22 feb 2013
Berichten
406
Kan het niet gewoon aan een minder goede verbinding liggen?? Mss splitters?? Ik heb namelijk geen problemen met h2.. Geluid is goed, beeld ook. Heb geen nas of wat dan ook erin hangen, wifi aan.. Kijk vaak tv, had het wel opgemerkt als het beeld weg was of het geluid..
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.107
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat is het probleem met de nu optredende bugs. Niet iedereen heeft er (evenveel) last van.
 

jafo

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
74
Er is volop stof tot discussie lees ik wel. Ik heb de Horizon box 2 maanden gehad. En wist niet hoe snel ik weer terug moest naar mijn Cisco box. Maar waar ik nu benieuwd naar ben en wat ik niet lees is of de naarste bug in de HB waar ik last van had verholpen is.

Als je bijvoorbeeld How stuff is made wilde opnemen en je klikte alle afleveringen dan kreeg je ze ook echt allemaal. Maakte niet uit, desnoods 10 keer per dag, opnemen zou hij. Het verwijderen kostte heel veel tijd.

Is deze bug eruit? Dat alle afleveringen er dus maar 1 keer op komen?

De box is wel sneller wat ik zo lees.
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.411
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier is niet zo veel aan veranderd. Het werkt soms wel (dat hij herhalingen overslaat) en soms niet. Ik heb meerdere 'serie opnames' lopen en ik schat dat in 50% van de gevallen de herhalingen opgenomen worden. Ik heb er geen lijn in kunnen ontdekken. Ook op Discovery werkt het soms goed en soms niet (bv de ene week wel, de volgende week niet).

Mijn vermoeden is dat het aan de EPG data ligt en niet zozeer aan de software van de box.
 

casperd

Product Tester
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
1.857
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
michieldejong zei:
Hier is niet zo veel aan veranderd. Het werkt soms wel (dat hij herhalingen overslaat) en soms niet. Ik heb meerdere 'serie opnames' lopen en ik schat dat in 50% van de gevallen de herhalingen opgenomen worden. Ik heb er geen lijn in kunnen ontdekken. Ook op Discovery werkt het soms goed en soms niet (bv de ene week wel, de volgende week niet).

Mijn vermoeden is dat het aan de EPG data ligt en niet zozeer aan de software van de box.
Nu we weer een "info" knopje hebben, zie ik regelmatig dat de "aflevering" nergens op slaat. (meestal 5 cijfers)