Standaard Gateway niet beschikbaar

marco858

Forum Gebruiker
Berichten
18
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds een paar weken meerdere keren per dag last van deze foutmelding: " De standaard gateway is niet beschikbaar."
Op internet kom ik deze melding vaak tegen, maar ik heb nog nergens de oplossing gevonden.
Ik gebruik Windows 10 en heb een TP-link TP-WDR3600 router.
Ik heb de router al 'n keer terug naar de fabrieksinstellingen gezet, maar helaas.
Iemand?
 
Laatst bewerkt:
Werk je via een kabel of draadloos?
Heeft de TP-link de nieuwste firmware?
Is Windows 10 up to date? Ook het stuurprogramma van de netwerkkaart?
Zijn er meer apparaten die de melding krijgen?
 
Dank voor uw snelle reactie.
Alles is up-to-date.
Ik werk via wifi.
Ook de wifi verbinding op m'n telefoon en tablet valt dan weg.
 
Ziggomodem ook al naar naar fabrieksinstellingen teruggezet? Wat misschien ook nog zou kunnen helpen is wifispots uitzetten.
 
Alles op het Ziggo modem staat uit. Ik denk dat het ergens in de TP-WDR3600 router zit, aangezien de andere apparaten er ook last van hebben. Probleemoplosser lost het meestal op. Soms krijg ik ook de melding: "Ongeldige IP-configuratie" en dan moet ik de router even van de stroom afhalen.
Misschien is de router gewoon stuk.
 
Klinkt ook een beetje als dubbele dhcp server.
Kun je het ziggo modem op bridge mode instellen? In oud ziggo gebied kun je dit door de servicedesk laten doen.
Of anders dhcp uitzetten op het modem of de router.
 
Het gekke is, dat het al jaren perfect gewerkt heeft.
Maar sinds een week of twee heb ik dat probleem plotseling.
Ik kan niks bedenken, wat er veranderd zou zijn.
 
Maar dat is met de meeste problemen het geval, het heeft altijd gewerkt en opeens werkt het niet ;)
 
Ziggo modem staat al op bridge modus.
Ik zal de laatste firmware er nog eens opzetten.

Iedereen alvast heel hartelijk dank voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan