Komende zaterdag ga ik bij vrienden langs om de internet stabiliteits problemen te troubleshooten.
Wat ik vanaf afstand allemaal weet :
Problemen zijn er met name met MS Teams. Sessies bevriezen en staan stil voor seconden. Daarna gaat het weer even prima. Speedtest rondom dat bevriezen geven nooit meer dan 70mbit. Dit is via een UTP kabel ! Dus niet via de Wifi.
Als de gebruiker op een andere locatie zit (collega, kantoor) dan zijn er nooit problemen.
(Ik heb gevraagd of de IT van het bedrijf via teams-admin een analyse kan delen. De Teams dashboards laten namelijk erg veel zien. Helaas heb ik die rechten niet;-))
- Upgrade naar Gigabit Ziggo ; sindsdien problemen.
- Interne huis bekabeling is al vervangen.
- Intern netwerk is met Unifi router en daarachter Unifi accesspoints. Ik ga dit zaterdag nameten maar heb er wel vertrouwen in dat het professioneel is aangelegd.
Ik vermoed echt een Ziggo problemen omdat het ook via de bekabeling slecht gaat. Ik ga zaterdag dit allemaal doormeten (UTP + WIFI).
Wat kan ik vooraf doen om dit probleem te tacklen ? Kan ik in het ziggo modem kijken naar waardes ?
Ziggo is al eens langs geweest maar ondanks veel gerommel in de wijkkast zegt Ziggo niets te vinden. Je zou moeten upgraden naar Ziggo zakelijk om meer analyses te kunnen laten doen. Dat lijkt mij een sales praatje.
PS: toen ik vroeger zelf UPC had kon ik via een script de signaalwaardes uitlezen en in een grafiek zetten. Weet iemand of dat kan met de Giganet modem/router van Ziggo ?
Wat ik vanaf afstand allemaal weet :
Problemen zijn er met name met MS Teams. Sessies bevriezen en staan stil voor seconden. Daarna gaat het weer even prima. Speedtest rondom dat bevriezen geven nooit meer dan 70mbit. Dit is via een UTP kabel ! Dus niet via de Wifi.
Als de gebruiker op een andere locatie zit (collega, kantoor) dan zijn er nooit problemen.
(Ik heb gevraagd of de IT van het bedrijf via teams-admin een analyse kan delen. De Teams dashboards laten namelijk erg veel zien. Helaas heb ik die rechten niet;-))
- Upgrade naar Gigabit Ziggo ; sindsdien problemen.
- Interne huis bekabeling is al vervangen.
- Intern netwerk is met Unifi router en daarachter Unifi accesspoints. Ik ga dit zaterdag nameten maar heb er wel vertrouwen in dat het professioneel is aangelegd.
Ik vermoed echt een Ziggo problemen omdat het ook via de bekabeling slecht gaat. Ik ga zaterdag dit allemaal doormeten (UTP + WIFI).
Wat kan ik vooraf doen om dit probleem te tacklen ? Kan ik in het ziggo modem kijken naar waardes ?
Ziggo is al eens langs geweest maar ondanks veel gerommel in de wijkkast zegt Ziggo niets te vinden. Je zou moeten upgraden naar Ziggo zakelijk om meer analyses te kunnen laten doen. Dat lijkt mij een sales praatje.
PS: toen ik vroeger zelf UPC had kon ik via een script de signaalwaardes uitlezen en in een grafiek zetten. Weet iemand of dat kan met de Giganet modem/router van Ziggo ?