• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Spam verstuurd


rien67

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
142
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Afgelopen donderdag bemerkte ik dat ik geen internet meer had. Gebeld met de HD en het bleek dat ik was afgesloten omdat ik spam zou hebben verstuurd. Oke scan gedraaid hier op de computers en geen virus. Alles is ook up to date. Ik kreeg de mededeling dat er een case werd aangemaakt en dat ik binnen 48 uur weer zou worden aangesloten. Gisteren toch maar weer gebeld want ik vertrouwde het niet. Kreeg dezelfde boodschap. Binnen 48 uur heeft u weer internet. Vanmiddag maar weer gebeld want de 48 uur zitten er op en nog steeds geen internet.
De dame alles nagekeken en de spam was niet van mijn email afkomstig maar van mijn internet. Ik natuurlijk de vraag gesteld wat is er dan verstuurd, hoeveel enz. Daar kon ik geen antwoord op krijgen. Maar toen kwam het mooie. Ik moet aantonen dat ik er genoeg aan heb gedaan om dit te voorkomen. Alleen een virusscan is niet voldoende. Ik moet er iemand bijhalen, een IT'er die verder dan kijken dan de virusscanner of een Ziggo monteur. Eerder wordt ik niet aangesloten. Dus op mijn vraag dan bel ik een maandag weer en dan zeg ik dat er iemand gekeken heeft en niets gevonden heeft. Daar kon ze geen antwoord op geven. Ik heb maar voor alle zekerheid een monteur besteld en ben benieuwd wat die gaat doen. Ik heb nog voorgesteld om mij opnieuw aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurd. Dat deden ze niet.
Ik vind dit geen manier van doen. Als ik niet had gebeld vandaag had ik maar zitten wachten om aangesloten te worden omdat er door verschillende medewerkers verschillende dingen worden gezegd. Tja dat is niet vreemd bij Ziggo. En nu kan ik ook de kosten voor een monteur betalen. Ik vind dit maar
 

schaapie62

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
7
Beste Rien67, ik heb het zelfde aan de hand gehad, breek me de bek niet open over de behandeling daarvan, bij mij is het inmiddels opgelost. het kan zijn dat je het zelfde probleem hebt als ik. Ik kwam er achter dat mijn zoon (zonder dat hij het wist) een abonnement had afgesloten via zijn mobiele telefoon voor 5 euro per maand. Daar kwamen wij ook achter toen de telefoonrekening binnen kwam. er lijkt een verband tussen deze twee, ook al weet dat niet helemaal zeker. Mijn advies is: kijk ook goed alle mobiele telefoons na die op jouw netwerk zitten omdat er gefilterd is op ip adres en dat gebeurd allemaal automatisch bij ziggo. Zo`n abonnement afsluiten is zo gebeurd door op een filmpje te klikken via youtube of een andere video site, mijn advies is, zeg de monteur af, die zijn niet goedkoop, sterkte met het uitzoeken, wie heb je allemaal toegang gegeven op je netwerk?
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rien67

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
142
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dank voor je reactie @schaapie62 Nog wel een vraagje. Wat is er dan verzonden via de telefoon en wanneer ben je weer aangesloten? Hebben ze nog bijzondere vragen gesteld voordat je weer werd aangesloten?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.955
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Behalve een scan door je eigen antivirusscanner kan je nog wat extra gratis programma's gebruiken.
Verwijder de tijdelijke internetbestanden vanuit de browser(s), of download en draai ccleaner (opschoning) en die doet dat voor alle browser(s) en nog een aantal andere opslagplaatsen van tijdelijke bestanden.
Hierna download en draai je Malwarebytes en daar achteraan download en draai je Adwcleaner.

Er zijn nog meer bruikbare programma's. Kijk eens naar:
 

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
901
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik vind het schandalig dat Ziggo een klant afsluit van internet zonder kennisgeving vooraf, ongeacht welk motief daaraan ten grondslag ligt.:veryangry:

@rien67
Hoop dat het voor jou snel in orde komt.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rien67

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
142
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als het goed is heb ik enkele programma's nog op mijn computer staan. Kan ze natuurlijk niet downloaden omdat ik geen internet meer heb :-)
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.259
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb ooit ook zoiets gehad,kreeg een brief van Ziggo.
Daarin stond dat m,n mail gehacked was, dat er spam mee verstuurd werd.
Moest m,n wachtwoorden veranderen, en m,n pc scannen.
Heb dat gedaan, en er nooit meer wat van gehoord.(M,n internet werd trouwens niet afgesloten)
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.955
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Klopt dat je geen internet hebt, maar misschien verbinding via Ziggo hotspot?
Heb je internet op je mobiele telefoon, dan misschien tethering gebruiken. Programma's zijn niet erg groot.
Anders kan je ze misschien even downloaden bij de familie, vrienden of de buren.
 

schaapie62

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
7
Dank voor je reactie @schaapie62 Nog wel een vraagje. Wat is er dan verzonden via de telefoon en wanneer ben je weer aangesloten? Hebben ze nog bijzondere vragen gesteld voordat je weer werd aangesloten?
De eerste keer was ik na twee dagen weer aangesloten, maar de week erop weer afgesloten maar dan kom je in een langer traject te zitten.
maar dat accepteerde ik niet, ik heb van alles gevraagd op gebied van ip adressen, email adressen en dan met de bekende antwoorden terug dat kunnen wij ook niet zien, mogen we niet geven ivm privacy wetgeving na ongeveer 10e of 15e telefoontje ging het te gaan om Microsoft Job Applicatie te gaan die veroorzaakte dat er 30 tot 40 mailtjes per minuut verzonden werd en dat zet het automatische aan om je af te sluiten van internet, maar je komt in een pat stelling terecht ( zij roepen je verstuurd spam en jij kan niet bewijzen omdat je geen virussen en andere rotzooi vind op je PC of Mobiel) dat is de Allende. maar na twee weken kwamen er achter dat de telefoon rekening 20 euro duurder was dan normaal, hij had een abonnement afgesloten van 5 euro per week zonder dat hij het wist, dat is inmiddels ook al verholpen. ik hou er over op want ik kan wel 30 A4tjes over schrijven want zo erg is het, sterkte.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.169
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik vind het schandalig dat Ziggo een klant afsluit van internet zonder kennisgeving vooraf, ongeacht welk motief daaraan ten grondslag ligt.
Meningen kunnen verschillen. Op het moment dat Ziggo door heeft dat er vanaf een bepaalde aansluiting malware verspreid wordt, behoren ze dit adres per direct af te sluiten om andere internet gebruikers te beschermen.
Als het alleen spam betreft, kunnen ze er wel voor kiezen om alleen de mailpoorten te blokkeren.

Het is wel zo netjes dit ook direct aan de klant te melden. Maar per mail zat dat niet meer lukken. Dat moet per brief.

Bronnen van spam/malware kunnen ook besmette routers, smart-TV's, intelligente-koelkasten of andere IoT apparaten zijn.