Spam is geen Spam

Schijtziek van dat Ziggo mail, maanden geen spam gehad en nu elke dag spambox vol met allemaal shit, maar ook mails die ik normaal in de inbox binnen krijg nu in de spam box en nee geen enkel iets goedgekeurd om mails te ontvangen.
Wat een vreselijk programma dat Ziggo mail.
Gebruik feitelijk alleen de mailbox van Windows 10, maar kijk deze week elke dag in de mailbox van Ziggo en elke dag raak, spam tientallen
 
Het mailprogramma (open exchange) is goed, een andere provider waar ik mee te maken heb gebruikt het ook.
Ik weet niet wat er met het Ziggo spamfilter aan de hand is.
 
Schijtziek van dat Ziggo mail, maanden geen spam gehad en nu elke dag spambox vol met allemaal shit, maar ook mails die ik normaal in de inbox binnen krijg nu in de spam box en nee geen enkel iets goedgekeurd om mails te ontvangen.
Vervelend die ten onrechte als spam beoordeelde berichten. Komt af en toe wel eens vaker voor, niet veel moet ik eerlijk zeggen. Consequent in webmail verslepen naar de in-box zou helpen zegt men.

Voor de andere klacht, de echte spam die je toegestuurd krijgt is natuurlijk niet de schuld van Ziggo. De berichten komen toch zoals het hoort in de spambox, dus wat wil je nog meer? Stierlijk vervelende afzenders, dat wel. Maar om dat op de hals van Ziggo te schuiven ..........

En wat bedoel je met "geen enkel iets goedgekeurd om mails te ontvangen". Dat heeft toch bijna niemand die geteisterd wordt door spam? Ze hebben je alleen maar weten te vinden. Er is trouwens wel duidelijk verschil in soorten spam. Ongewenste reclame van verder normale producten en vaak bekende firma's bevatten bijna altijd een afmeldknop. mijn ervaring is dat gebruik maken daarvan helpt. Probeer dat nooit met wat ik noem ouwehoer-spam, ik denk dat je begrijpt wat ik daarmee bedoel, want het mag duidelijk zij dat dat niet gaat werken. Overigens ontvang ik die laatste soort al een hele poos niet meer.
 
Ja nou het komt hier dus wel veel voor, helaas
Nee, als ik een mail ontvang van bijvoorbeeld, Voordeelvanger, dan heb ik me hier voor aangemeld, maar de ene keer in de inbox en de andere keer in de Spam box, heel irritant
Met, Geen enkel iets, bedoel, ik, dat ik in de spam box mails krijg van bedrijven waarvoor ik me nooit heb aangemeld en dat zijn er 10 tallen, maar dat is nu, zonder dat ik er wat mee doen is het de week erop weer 0
Afmeld knop, erg leuk, maar als je die gebruikt en het adres bestaat niet meer, wat dan?
Waarom heb ik dan niet bij Windows mail?
 
bijvoorbeeld, Voordeelvanger, dan heb ik me hier voor aangemeld, maar de ene keer in de inbox en de andere keer in de Spam box, heel irritant

In webmail kun je vaak dingen als spam aanmerken. Als veel mensen dat doen dan kan een provider besluiten dat iets ook werkelijk spam is. Ik ken het van nieuwsbrieven van school waar te veel ouders gewoon op de spamknop drukten, zodat het ook voor anderen als spam gezien werd. Dat hoeft niet eens bij Ziggo zelf te gebeuren. Het Ziggo spamfiler gebruikt vast ook een externe blacklist waar dit soort afzenders op komen te staan.

Spamfilters analyseren heel veel onderdelen van een mail en kennen er per onderdeel een spamscore aan toe. Als de som van die scores boven een drempel komt, wordt het als spam gezien. Als b.v. de mail van "voordeelvanger" net rond die drempel zit, kan het gebeuren dat het ene mailtje er net onder blijft en het volgende er wel boven komt omdat er net iets anders in staat.
(kijk voor de aardigheid maar eens in de header van die mailtjes en zoek de regel op waarin staat "X-Ziggo-Spamscore: ⁨0.0⁩". Ik neem aan dat de mail die wel in de inbox komt dan ook al een redelijke score heeft)

Ik vind het jammer dat je tegenwoordig bij Ziggo niet zelf meer die drempelwaarde kunt instellen. Dan kun je zelf beslissen of er streng of mild geselecteerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de mail die wel in de inbox komt dan ook al een redelijke score heeft)
Dat komt niet overeen met mijn ervaring. Spam die ten onrechte in de In-box heeft bij mij altijd een spamscore nul. Logisch ook, het bericht wordt namelijk niet aangemerkt als spam.
 
Het idee van de score is juist dat het pas boven een bepaalde waarde als spam aangemerkt wordt.

Grappig is een mailtje met slechts de volgende regel als inhoud:

Code:
ssh: connect to host xxx.i234.me port 22

Als ik dit vanaf een extern account naar een ziggo account stuur komt hij in de spambox met een spamscore van 15. In elk geval als het een hmtl opmaak is. (Vaak default bij mailprogrammas). Stuur ik het als platte tekst, dan krijgt het een spamscore van 0.0.

Als die regel onderdeel van een grotere mail is, wordt het ook als spam gezien. Bij het versturen vanaf een ziggo adres wordt het dan al geblokkeerd bij de verzender. Zelfs als die regel in een pdf (of gezipte pdf) staat in de mail.

Ik ben daar eens uren mee aan het stoeien geweest toen we een keer een stuk script via mail wilden uitwisselen.
 
heb ik ook last van, waardeloos, toch gek dat je dit nu zelf moet gaan oplossen, daarbij de ene keer doet ie dat wel en de ander keer wel.
Bijvoorbeeld de afzender is, koopjesdeal, waarom dan de ene keer wel en de andere keer niet in de spam map, mag ik dat zelf even uitmaken

Heb hier ook echt last van, voornamelijk bij hotels waar ik wel daadwerkelijk geïnteresseerd in ben (ik ben verantwoordelijk voor de online marketing hotel tilburg en check veel andere hotels op aanbiedingen). Kan ik dit ergens in een keuzemenu aanpassen? Zelf kan ik het niet echt vinden..
 
ik ben verantwoordelijk voor de online marketing
Normaal zou ik Ziggo afraden voor commercieel gebruik, maar ik neem aan dat je deze informatie bewust op een 'neutraal' adres aanvraagt. Misschien verander je wel wekelijks van alias. :)

Duursturen naar je zakelijke adres helpt ook niet. Eerder in dit draadje wordt al aangegeven dat filterregels niet helpen. Ik heb het net getest met 'alles doorsturen'. Niet dus, mailtjes die als spam gelden, blijven achter in de ziggo spammap. (Mijn boven genoemde mailtje is nu even handig als je ziggo bewust iets als spam wilt laten aanmerken)
 
De laatste maanden komt veel spam (dekbedcorner.nl, Elke Dag Iets Leuks etc.) via mijn Ziggo account binnen op Outlook. De meeste berichten komen automatisch terecht in de reclamemap (ongewenste mail). Maar dan moet ik ze nog steeds handmatig verwijderen. Het blokkeren van de afzender leidt niet tot minder mail van die afzenders. Hoe kan dat? Ik ging ervan uit dat mail van een geblokkeerde afzender ook niet in de ongewenste mail zou terechtkomen.
 
Terug
Bovenaan