Spam 26 jul.

hanzin

Forum Gebruiker
Berichten
14
Sinds vandaag word ik gebombardeerd met spammailtjes met als datum 26 juli. Heb ik nog niet eerder meegemaakt. Enig idee hoe dit mogelijk is? Kan ik er zelf iets aan doen?

Han
 
welk e-mailadres (provider) gebruik je waar dit op binnen komt? @upcmail of @ziggomail.nl of @Outlook.com

Je kunt ze als spam kenmerken. Even volhouden en het wordt uiteindelijk minder. (Of radicaal je e-mailadres waarop dit binnenkomt opheffen Maar dat zal niet gewenst zijn :-\ )
 
Kijk eens in de headers van die mailtjes of die datum klopt. En of daar meer info in staat. Een paar uur vertraagd komt vaker voor, maar mailtjes die 6 week vertraagd binnen komen heb ik ook nog nooit gezien.

Het wekt bijna de indruk dat ze door een spamfilter in quarantaine gezet zijn, maar door een fout niet gewist, maar alsnog doorgelaten. De header zal daar meer uitsluitsel over kunnen geven.

Als je moeite met headers hebt, kun je ook de hele brontekst kunnen kopiëren en in deze header analyser plakken. Deze analyser is er om vertragingen aan te geven en waar de vertraging zat.
 
Op 26 juli is de mail volgens de header een paar keer doorgestuurd. Dan gebeurt er een hele tijd niks. Vandaag via Yahoo.com uiteindelijk bij mij (Ziggo.nl) terecht gekomen. Dat van die quarantaine klinkt nog het meest logisch, maar ik heb er nog niet eerder van gehoord.
 
Insert geluid van "the twilight zone", dit klinkt wellicht bizar maar aan anderen: kijk eens rond in je mailbox, ik kreeg afgelopen week een mail dat ik iets had besteld, gisteren binnengekomen, nu komt het, dit had ik op 25/26-7 besteld, betaald en ook gekregen, de mail van afgelopen week had een bestel datum van 25-7 en de factuur was eender. Nu was dit slechts een verloop kabeltje van 5 euro maar ik heb hem dus nu 2x.
Wellicht een storing ergens door de hittegolf? https://www.bbc.com/news/world-europe-49108847
 
Vreemd, en heb je dan ook zelf 2 x 5 euro + porto overgemaakt? Of ging dat automatisch?
 
Nee, de 2de zending is niet betaald al staat dat wel op de factuur maar die betaling staat op 25/7 en dat klopt wel.
 
Epiloog. De email-bom heeft een dag lang rommel gestuurd, meer dan 60 mailtjes. Allemaal met als datum 26 juli. Het lijkt een dag later voorbij te zijn. Dat is fijn. Ik snap nog steeds niet wat er is gebeurd. Dat is niet fijn.
 
Post-epiloog. Vandaag gaat het bombardement weer verder. Vannacht weer een stoot mails ontvangen. Helpt het als ik een paar gegevens vermeld? Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft? Helpdesk van Ziggo snapt het (ook) niet.

De mails zijn van [email protected] en gericht aan [email protected]. Ze zijn oorspronkelijk verstuurd op 16 juli om 16:19 uur. Titel en beschrijving zijn in het Nederlands (iets gewonnen, gratis spul, enz.). Ik heb er inmiddels een stuk of 100.
 
Terug
Bovenaan