• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Sony Soundbar en Samsung TV


snijboon

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik ben in het bezit van een Samsung TV Model UE55KU66100 welke via HDMI aansluiting 1 gekoppeld is aan de Mediabox Next. Aan de TV is via HDMI2 (ARC) een Sony soundbar model HTCT390 aangesloten.
Koppelen gaat goed, zowel de TV als de soundbar maar na een paar minuten krijg ik een melding op de TV dat ik mijn Sony TV via de afstandsbediening van de Mediabox next kan gebruiken. Hierna kan ik het volume van de soundbar niet meer regelen en valt regelmatig helemaal uit. Als ik in het systeem menu kijk naar afstandbediening koppelen is de TV veranderd van Samsung naar Sony. Opnieuw instellen helpt niet, alleen een systeem reset, en dan nog voor een paar minuten en dan begint de ellende weer. Iemand een oplossing?

Contact met Ziggo gehad en de dame vertelde mij dat Ziggo geen ondersteuning bied. Ondanks het feit dat de apparaten in de lijst staan heeft Ziggo hier niets mee te maken. Als je TV kan kijken is voor hun de kous af. Ik wilde de box inleveren en terug naar de Horizon Media Box, ook niet al te best maar beter als de Next. Dit is echter niet meer mogelijk. Ik ben een illusie rijker en Ziggo binnenkort een klant kwijt.
 

Het_Ventje

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
163
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kan je de soundbar niet met een optische kabel aansluiten op de TV ? En dan de HDMI kabel naar de soundbar eruit.
Kans dat je dan wel met de afstandsbediening via de TV het geluid kan regelen.
Nadeel is dat je de soundbar wel handmatig (via de originele AB) aan moet zetten.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

snijboon

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Heb ik ook gedaan, maar is geen optie. Ziggo pretendeert op hun site: Nu kunnen alle afstandbedieningen van tafel. Als ik alles opnieuw instel werkt het weer voor een paar minuten en daarna begint de ellende weer. Melding 1: U kunt nu uw Sony TV bedienen met de afstandsbediening van de Mediabox. Paar minuten later: U kunt nu uw Samsung TV bedienen via de afstandsbediening van de Mediabox. Enz Enz.

Het gaat mij nu ook om de houding van Ziggo. Beide apparaten zijn net 2 jaar oud en Ziggo weigert gewoon iets aan dit probleem te doen. Zij gaan van het standpunt uit dat als je TV kan kijken het apparaat goed werkt. Voor dit probleem moet ik het maar uitzoeken bij Sony en/of Samsung.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.826
Ziggo
Geen Producten
Dus drie apparaten willen de baas spelen...
 

Butanez

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2012
Berichten
77
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Een andere optie is een Harmony One of een ander dergelijk apparaat aanschaffen. Vraag of je kunt retourneren als het niet werkt.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
694
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat een waardeloze klantenservice. Ik heb dit probleem ook op het Community Forum gezien maar kan het niet zo gauw terugvinden.

Probeer dit eens: Soundbar loskoppelen van de Next. Zet de Next terug naar fabrieksinstellingen. Nu ziet de Next alleen je Samsung TV. Koppel nu je soundbar aan de TV.
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
4.929
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@snijboon , dan pas je het aan in het menu beeld en geluid, bij bepaal je volume.
2019-09-03 13.16.16.jpg