Sony Bravia TV en wifi/Lan


roelofsenr

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2020
Berichten
3
Zowel bekabeld al via wifi krijg ik op mijn Sony KD-XGA9 de melding: wel verbonden - geen internet.
Dit zou met de PPOE instellingen van het (Ziggo) modem te maken hebben. Maar Ziggo werkt niet met PPOE, enkel met DHCP.
Ook al heb ik de TV een statisch IP-adres gegeven....geen enkel resultaat. Moet ik het Ziggo modem dan als bridge gaan gebruiken met een eigen router?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.531
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik kan geen handleiding vinden van Sony KD-XGA9.
Ik vermoed dat je ergens aan het begin een verkeerde keuze hebt gemaakt. Bv verbinding maken met internet i.p.v. netwerk.
Is de TV ergens anders in gebruik geweest en staatn de instellingen nog op dat netwerk. Dan het beste alles resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen met instellen.
 
Topicstarter
Topicstarter
roelofsenr

roelofsenr

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2020
Berichten
3
Typ foutje het is de Sony KD-65AG9. Het is een android tv en met een andere niet-android tv heb ik normaal wifi via het huisnetwerk.
De tv is nieuw, dus nergens anders gebruikt.
 

pa3eia

Product Tester
Lid geworden
2 nov 2003
Berichten
1.717
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heeft niks met je modem te maken. Het is naar aanleiding van een firmware update dat de klok niet meer gesynchroniceerd wordt zodat de applicatie's worden geblokkeerd. Er is ondertussen (7 okt) een firmware update te downloaden (USB) die het probleem oplost.
In de Sony Community en ook op de Sony Ondersteunings pagina is er een tijdelijke Work-Around te vinden.

suc6 ermee,
73's