• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Snelheidsverhoging leidde aanvankelijk tot snelheidsverlaging


Robert48

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2019
Berichten
1
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Op mijn desktop had ik de volle snelheid van 200 Mbps download en 20 Mbps upload beschikbaar. Mijn netwerk is bekabeld en zou 1 Gbps aan moeten kunnen. Tot de recente snelheidsverhoging. In plaats van de verwachte 250 Mbps download zag ik nog maar 46 Mbps. De uploadsnelheid was wel omhoog gegaan naar 25Mbps. De helpdesk raadde me aan met een kabeltje direct aan het modem te testen. Laptop kreeg 250 Mbps daar wel volledig beschikbaar. Deze daarna direct aan router gekoppeld, zelfde prima resultaat. Terug naar desktop lokatie, laptop aan kabel van desktop: snelheid terug naar 46 Mbps. Zie dat 1.5m patchkabeltje naar wand klasse cat5 is, verwissel naar kabeltje cat5e en de volle snelheid is ook daar opeens aanwezig. Suf natuurlijk dat ik een cat5 patchkabeltje over het hoofd heb gezien bij het aanleggen van mijn gigabit netwerk. Toch maar deze melding gedaan om anderen er van bewust te maken dat zo'n gratis snelheidsverhoging wel hogere eisen stelt aan alle onderdelen op het pad van computer naar modem. Als dat niet compleet op orde is raken er dataframes verminkt en gaan error recovery protocollen veel van je bandbreedte opslokken, gevolg: een effectieve snelheidsverlaging op het moment dat de provider de snelheid verhoogt.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
607
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En mensen worden altijd zo boos als de helpdesk ze vraagt of de bekabeling wel in orde is.;D
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
5.791
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Zo bestelde ik een netwerkkabel kreeg deze en de snelheid hiermee was erg goed :sad:

IMG_8730.jpg


Zal hem zelf wel opnieuw maken