RaymondVL
Forum Gebruiker
- Berichten
- 83
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Beste medeforummers,
Nooit gedacht dat ik ook nog een onderwerp zou toevoegen in deze rubriek. Maar dit is te hilarisch voor woorden dus deel ik het met u allen.
Aangespoord door dit forum (waarvoor oprechte dank!) ben ik deze week overgestapt naar internet start xxl en tv start (met behoud van de aanvulling movies en series xl) . Voornamelijk vanwege de snelheid van 100Mbps. (was voorheen 50 Mbps) In totaal zou dat amper 3 euro meer kosten per maand dan mijn vorige pakket internet start en tv start met vast bellen. Vast bellen heb ik opgedoekt, dat gebruikte ik echt nooit. De communicatie verliep per email, in het begin een beetje haperend maar uiteindelijk kwam ik terecht bij ene Ruud en die pakte het voortvarend aan en hield onderwijl goed contact.
Toen ik was overgezet controleerde ik ondertussen via speedtest.net de snelheid. Voordat ik was overgezet haalde ik met gemak 50Mbps. Na de overzetting kwam ik amper op 30Mbps uit. Kan gebeuren, no big deal dus ik terug gemaild met een screenshot van de speedtest met verschillende serverlocaties. Ook had ik alle verbonden apparatuur op de wifi ontbonden en alleen de laptop was verbonden met de wifi. Na die verstuurde mail werd het sinds donderdag stil tot vanochtend.
Nu ene Anne in de mail. Haar antwoord was op z'n zachtjes gezegd bizar. "We proberen mails binnen 72 uur te beantwoorden. Je mail is gisteren naar ons verzonden en vandaag bij mij binnengekomen. " Ok, niet waar maar goed.... een antwoord uit het callcenter instructieboekje en dat mag. 72 uur is nou eenmaal 72 uur. En het was omgerekend ook binnen die 72 uur. Ga ik niet verder op in.
Maar dan: "Wij hanteren/garanderen een minimumsnelheid van 20 Mbps via de wifi. Dit doen wij omdat het per apparaat verschilt wat ze kunnen behalen en wifi beïnvloed wordt door meerdere factoren. In het geval van de snelheid van je laptop zit je hiermee boven het gegarandeerde minimum. In je abonnement neem je een internetsnelheid af van 100 Mbps bekabeld. " Pardon Niet alleen wist ik niets over die bekabeling flutregel (waar is die power promise?) maar waarom haalde ik voor de overzetting met hetzelfde modem wel een snelheid van 50Mbps Is dit nu een normale gang van zaken bij Ziggo of word ik gewoon keihard in een hoekje gezet door een stagiaire die het liefst zo snel mogelijk van mij af wilt Ik heb nu het gevoel dat ik gewoon belazerd ben en er eerder nu op achteruit ben gegaan in snelheid. Snap iemand het nog?
Nooit gedacht dat ik ook nog een onderwerp zou toevoegen in deze rubriek. Maar dit is te hilarisch voor woorden dus deel ik het met u allen.
Aangespoord door dit forum (waarvoor oprechte dank!) ben ik deze week overgestapt naar internet start xxl en tv start (met behoud van de aanvulling movies en series xl) . Voornamelijk vanwege de snelheid van 100Mbps. (was voorheen 50 Mbps) In totaal zou dat amper 3 euro meer kosten per maand dan mijn vorige pakket internet start en tv start met vast bellen. Vast bellen heb ik opgedoekt, dat gebruikte ik echt nooit. De communicatie verliep per email, in het begin een beetje haperend maar uiteindelijk kwam ik terecht bij ene Ruud en die pakte het voortvarend aan en hield onderwijl goed contact.
Toen ik was overgezet controleerde ik ondertussen via speedtest.net de snelheid. Voordat ik was overgezet haalde ik met gemak 50Mbps. Na de overzetting kwam ik amper op 30Mbps uit. Kan gebeuren, no big deal dus ik terug gemaild met een screenshot van de speedtest met verschillende serverlocaties. Ook had ik alle verbonden apparatuur op de wifi ontbonden en alleen de laptop was verbonden met de wifi. Na die verstuurde mail werd het sinds donderdag stil tot vanochtend.
Nu ene Anne in de mail. Haar antwoord was op z'n zachtjes gezegd bizar. "We proberen mails binnen 72 uur te beantwoorden. Je mail is gisteren naar ons verzonden en vandaag bij mij binnengekomen. " Ok, niet waar maar goed.... een antwoord uit het callcenter instructieboekje en dat mag. 72 uur is nou eenmaal 72 uur. En het was omgerekend ook binnen die 72 uur. Ga ik niet verder op in.
Maar dan: "Wij hanteren/garanderen een minimumsnelheid van 20 Mbps via de wifi. Dit doen wij omdat het per apparaat verschilt wat ze kunnen behalen en wifi beïnvloed wordt door meerdere factoren. In het geval van de snelheid van je laptop zit je hiermee boven het gegarandeerde minimum. In je abonnement neem je een internetsnelheid af van 100 Mbps bekabeld. " Pardon Niet alleen wist ik niets over die bekabeling flutregel (waar is die power promise?) maar waarom haalde ik voor de overzetting met hetzelfde modem wel een snelheid van 50Mbps Is dit nu een normale gang van zaken bij Ziggo of word ik gewoon keihard in een hoekje gezet door een stagiaire die het liefst zo snel mogelijk van mij af wilt Ik heb nu het gevoel dat ik gewoon belazerd ben en er eerder nu op achteruit ben gegaan in snelheid. Snap iemand het nog?