• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Slechte verbinding met FFXI en FFXIV


Status
Niet open voor verdere reacties.

NDSI

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
12
Slechte verbinding met een aantal games

Sinds Woensdag 19 Februari ervaar ik een zeer slechte tot geen verbinding kan maken met een aantal games, als ik gebruik maak van bekabeld of Wi-Fi internet, verder werkt het internet probleemloos, dit probleem heb ik dan ook al bij Ziggo neergelegd, feit is dat ik doormiddel van hotspots (via mijn modem) WEL de games kan opstarten, maar daar zijn hotspots niet voor bedoeld, werd me ook afgeraden omdat ze daar eigelijk niet voor bedoeld zijn.

Maandag 24 Februari: dan ook een monteur laten komen, deze kon het probleem niet oplossen, van alles geprobeerd, ander modem, ander IP adres, modem in bridge mode gezet, niets hielp.

Woensdag 26 Februari: dezelfde monteur komt langs en brengt een netwerkspecialist mee, ook deze komt er niet uit, belt met een collega met systeembeheer die tenslotte een VPN brug voorstelt, nadat ze deze samen aangemaakt hadden om te testen, wireshark en teamspeak geinstalleerd zodat deze mee kon kijken, uiteindelijk heeft de netwerkspecialist de datalogs verzonden naar systeembeheer, zodat deze ze nog eens naast elkaar kan leggen waar mogelijk het probleem zich voordoet, omdat met de vpn ik kon inloggen op de games, VPN is vervolgens verwijderd.

Beide waren zeer vriendelijk en deden alles wat in hun macht lag, dus daar geen kwaad woord over, alleen zou de monteur me op de hoogte houden. maar niets tot op hedden.

Vandaag: Woensdag 19 Maart: Tot op hedden niets gehoord en niets veranderd, vorige week wel nog contact gezocht met the service+ afdeling en die snapt het zelf ook niet, deze stelde voor een ander modem te proberen, maar zelf denk ik dat dit weinig effect zal hebben omdat er al een ander modem geprobeerd is, en ik ervan uit ga dat de modems allemaal op in principe dezelfde software draaien op dit moment is de Cisco EPC3928 in gebruik. heb ping test uitgevoerd: gemiddelde = 252ms...

Dus misschien heeft iemand van jullie een idee, want op dit moment betaal ik internetkosten en maandelijkse kosten voor meedere accounts, waar ik prakties geen toegang tot heb, en ik kan ook niet de pagina bereiken om de accounts the annuleren. en weet ik niet of ik via een of andere weg een compensatie kan krijgen/eisen.

Met Vriendelijke Groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mesa57

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
5.395
Je zou eens kunnen proberen pingplotter grafieken te maken en deze eens voor te leggen aan webcare.
Een andere optie is proberen een ander IP adres te krijgen door het modem in bridge te laten zetten en er je eigen router achter te hangen.
 
Topicstarter
Topicstarter
N

NDSI

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
12
Je zou eens kunnen proberen pingplotter grafieken te maken en deze eens voor te leggen aan webcare.
Een andere optie is proberen een ander IP adres te krijgen door het modem in bridge te laten zetten en er je eigen router achter te hangen.

Dank voor je antwoord Mesa57,

Op maandag 24 Februari is dit alles al geprobeerd (op pingplotter na dan), het gaat zich erom dat hotspots, en vpn wel werken (bedraad en wifi), maar als het op de "gewone" verbinding aankomt het gewoon niet wil werken. ik weet dat ziggo op 19 februari een update heeft gedaan, en daar moet het iets mee te maken hebben (al is de firmware van het modem van 30 Oktober 2013) maar snap niet dat het een maand moet duren, om dit op te lossen.
 

Ziggo Webteam Ben

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
Berichten
7
Goedemiddag NDSI,

Dat klinkt als een erg vervelend probleem. Daarnaast is het natuurlijk niet de bedoeling dat de belofte om jou op de hoogte te houden niet wordt nagekomen. Excuses hiervoor.

Graag ontvang ik via PM jouw gegevens (klantnummer, adres) samen met bovenstaande bericht. We gaan dan samen verder naar een oplossing kijken.

Groet,

Ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.