Slechte ervaringen met monteur

gabriellebos

Forum Gebruiker
Berichten
1
Zijn in mei 2020 overgestapt naar Ziggo . Alleen maar problemen gehad . 3/4 keer een monteur langs laten komen . De ene monteur deed iets meer dan een ander maar had niet het idee dat ze echt gemotiveerd waren. Op 26 Jan 2021 zou weer een monteur komen tussen 17.00 en 22.00
Ik liet al weten tijdens het maken van de afspraak dat ik in het buitenland zou zijn en mijn man in het ziekenhuis werkt en waarschijnlijk net wel of net niet thuis zou zijn om 17.00 . Het was geen probleem de monteur zou toch niet klokslag 1700 op de stoep staan . Ik kreeg om half 5 een bericht dat de monteur onderweg was . Om iets over belde de monteur hij stond voor de deur . Ik had niet opgenomen want ik was in het buitenland . Toen belde hij weer dus ik heb opgenomen en vertelde dat wij vanaf 1700 een afspraak hadden en niet om half 5. Ik meteen mijn man een bericht gestuurd om te vragen waar hij was want de monteur was er al . Mijn man was onderweg en zou iets over 1700 er zijn . De monteur liet weten dat hij even wilde wachten maar dat hij het erg druk had omdat de avondklok er was en hij ipv 22.00 al om 20.00 klaar moest zijn . Ik liet hem een paar keer weten dat mijn man er bijna was . Hij zei dat hij nog 10 min ging wachten en dan weg zou gaan . Toen mijn man iets na 17.00 thuis was was Ziggo nergens te bekennen . Uiteindelijk is mijn man de kinderen op gaan halen . De monteur liet later weten dat hij 40 min had gewacht wat niet kon want mijn man was iets na 1700 thuis en de monteur zei al dat jij weg zou gaan . Ik heb alles zwart op wit staan . De monteur was gewoon om half 5 bij ons op de stoep ipv 1700 en hij had gewoon haast door de avondklok . Nu moeten wij de voor rij kosten betalen . Ik Ziggo gebeld om mijn verhaal te vertellen . Ik vraag nog of ze mijn verhaal wil horen , ik ruim een half uur mijn verhaal gedaan en toen zei ze maar wij geloven de monteur en de monteur zegt dat u er niet was. Ze wilde dus mijn kant van het verhaal horen en hing toen zo maar op . Ik belde weer en vertelde weer mijn verhaal en toen kreeg ik weer te horen dat de monteur gelijk krijgt maar naar mijn verhaal wordt dus niet geluisterd .
De monteur was 30 min te vroeg . Monteur zou wachten . Daarna app de monteur dat hij erg zou gaan maar mijn was er al en niemand gezien . Daarna zegt de monteur 40 min te hebben gewacht maar waar was hij dan ? Ik vroeg nog of ze kunnen kijken hoe laat de monteur op zijn volgende klus was .
Het mooie is dat de klant niet serieus wordt genomen !! Er zijn veel monteurs bij ons gekomen de ene nog slechter dan de ander en ik ben 5 min te laat en laat zelfs nog weten van uit het buitenland dat mijn man onderweg is en dan wordt er opeens kosten in rekening gebracht .
Toen kwam er weer een monteur en die zei dat de modem kapot was en ging weg . Ik vroeg nog of hij niet alles moest controleren . Ging snel kijken naar de versterkers en zei , oh die zijn niet goed . Je kan voor 100 euro versterkers kopen . Nou lekker de monteur ging weg mijn internet nog steeds slecht . De versterkers van ziggo zijn eigenlijk waardeloos volgens de monteur en voor 100 euro kan ik betere kopen . Lekker zeg ! En hij liet ook nog de oude modem achter ipv meenemen en toen moest ik zelf maar bellen naar ziggo om een retour doos aan te vragen . Wat een service !!! Hij had dat ding toch mee kunnen nemen. Service slecht ! En ze nemen de klant niet serieus of beter gezegd ze geloven de klant niet ! De monteur nemen ze in bescherming zonder om info te vragen aan de klant .
 
Heel vervelend... in principe zou een monteur de klant toch wel iets van 15 minuten de kans moeten geven om aanwezig te zijn, in dit geval dus 17:15.
Degene die de afspraak met je maakte had nooit mogen zeggen dat de monteur toch niet om 17:00 aanwezig zou zijn.
Dat komt namelijk vaak genoeg voor. Maar dan wordt er van tevoren gebeld, zoals ook nu.
Ik weet natuurlijk niet of iemand er om 17:15 ook echt was, maar monteurs worden regelmatig ook op deze manier aan het lijntje gehouden door klanten, terwijl er natuurlijk ook meer klanten geholpen moeten worden.... dus als er om 17:15 nog niemand in zich was dan mogen ze gewoon verder rijden.

Ik doe dit werk al een tijdje niet meer, de eisen naar de monteur toe werden steeds hoger, maar als ik dit zo lees lijkt het omgekeerde waar. We moesten altijd het oude modem meenemen.
En ik weet niet wat je bedoeld met versterkers, gaat dat om het wifi of coax-signaal?
Voor de wifi zijn sowieso betere opties, maar die zijn erg afhankelijk van het huis en kosten soms meer tijd om goed uit te werken.

Ziggo monteurs moeten voor een goede basis zorgen... als je huis groot / je apparatuur of eisen complex zijn dan is dat meer werk voor een meerwerk-montuer of een andere specialist.
 
Ook meegemaakt dat de monteur ons niet thuis trof. (wij waren wel thuis) Gebeld met 1200 en gevraagd waar de monteur was. De medewerkster omschreef de woning met een rode voordeur (hebben wij inderdaad) met links ervan een garage met een witte roldeur.
Die laatste was dus niet van ons. De monteur stond duidelijk 800 meter verderop. Op dezelfde straatnaam met het zelfde huisnummer. Alleen andere woonplaats met een andere postcode.
En aangezien daar niet werd open gedaan kregen we een melding dat we niet thuis waren.
De helpdesk heeft direct een nieuwe afspraak ingeplant. Die volgende monteur zou tussen 17:00 en 21:00 uur komen maar was er omstreeks 16:00 uur. Maar dankzij de sms kon ik direct naar huis gaan en kwamen we gezamenlijk aanrijden.

Wat de locatie betreft; Een fout die niet alleen de monteur van Ziggo maakt maar meer instanties en leveranciers. Sommige bellen ons en vragen de deur open te doen wat ik uiteraard doe en ik zie dan niets. Ik vraag vervolgens of ze toevallig op een hoek bij een witte boerderij staan wat positief bevestigd wordt. Dan geef ik aan dat ik niet in die plaats woon maar elders. Dus 800 meter verderop als ze met de neus naar de snelweg kijken.
 
Laatst bewerkt:
Oef, dat is niet de service ervaring die je verwachten mag. Dit willen we graag onderzoeken. Stuur me een privébericht door op het logo te klikken hier en stuur me je postcode, huisnummer en naam + geboortedatum contracthouder. Ik hoor het graag van je.
 
Terug
Bovenaan