• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Sinds software upgrade "bevriest" de box random

frits1

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2021
Berichten
4
sinds die software update van de mediabox heb ik al weken lang te pas en te onpas dat het beeld vaststaat na ong 4 sec. dit gebeurt bij elke zender.
soms ook al gelijk bij het aanzetten. al 2x een monteur geweest,inkomend signaal getest, maar het blijft feest.
iets wat je opgenomen hebt valt bijna niet terug te zien, de zaak loopt dan weer vast.
iemand ervaring hiermee?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.349
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
En heeft de monteur of jij de box ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Maak de box ook eens 1 minuutje helemaal stroomloos. Het kan natuurlijk ook gewoon een gare box zijn.

En je hebt de box toch niet met een utp kabel op je modem aangesloten hoop ik. Internet bij de box gaat over coax en aansluiten op je modem geeft allerlei storingen.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
F

frits1

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2021
Berichten
4
de monteur heeft iid de box teruggezet op fabrieksinstellingen.
de box is aangesloten met de (nieuwe) door Ziggo aangelevrde kabel, ook gecheckt door de monteur.
sinds die update is het dus feest. Aangezien hij soms wel gwoon werkt en bv de volgende dag niet ,vermoed ik dat de box ,zoals je al zei, wellicht gaar is. Ik heb hem nml al jaaaaren
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.349
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
En gebruik je soms een signaalversterker? De klachten die je noemt komen ook voor bij een te sterk signaal.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.349
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Of de helpdesk weer bellen (vertellen dat er 2 maal een monteur is geweest maar klacht blijft) en vragen om een andere box, of @Webcare Ziggo een privébericht sturen (start privé conversatie) en wellicht helpt deze je.


Maak voor de zekerheid de box 1 minuutje stroomloos. Dit gebeurt niet echt bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
 
Laatst bewerkt:

Gerardus54

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2005
Berichten
218
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb hetzelfde euvel. Netflix gaat ineens 5 seconden op zwart. Ga je terug naar tv kijken geeft ie aan geen signaal. De box uitzetten dan en weer starten is de oplossing. Maar ik ga er van uit dat dit geen oplossing is.