Beste forum leden,
Sinds anderhalf jaar woonachtig in Flevoland (huis pas 12 jaar oud) en Ziggo abonnee (abonnement 300/30 gewoon voortgezet). Eerste jaar nauwelijks problemen ondervonden qua internet (of anders heel zeldzaam) en al helemaal nooit iets ooit ondervonden qua TV kijken of opnemen middels Mediabox XL. Sinds een paar maanden is het internet verbinding wel een echte drama geworden. Tot aan 10x per dag begint de onderste witte licht op de modem opeens en ineens te knipperen (gewoon uit het niets en onvoorspelbaar), vervolgens daarna alle groene lichtjes te knipperen (Arris Connectbox) en dan valt het internet gewoon vol weg (voor of tot 5 minuten en soms vaak tot aan 30 minuten). Dan komt het allemaal weer online en kan je weer vol verder, alsof er nooit iets aan de hand was. Tot voor kort bijna geen Ziggo wifi mede-klanten ergens in de buurt/wijk, inmiddels wel een paar andere abonnees te bespeuren qua wifi. Soms komt een rode knipperende telefoon icoon tevoorschijn en dan lost het uit zichzelf nooit op en moet je het modem gewoon rebooten anders geen enkele verbinging.
Ik heb die Arris zelf gehangen in de woonkamer uiutgangspunt en dus niet in de meterkast, AOP ligt wel in de meterkast (met de groene kabel) en is een Technetix VQ-601R oude UPC ingangspunt (en naar wat ik begrijp eigenlijk niet meer van deze tijd en wellicht best aan vervanging toe). Simpele (oorsprongelijke) coax kabel van daaruit naar boven doorgetrokken en vanuit de woonkamer (2e verdieping) verder zelf alles aan opgehangen, voor het eigen gemak. Sinds een paar weken/maanden dus overal en onvoorspelbare uitval van internet (zowel bekabelde PC/laptop, als 2.4Ghz (een smartphone) en 5Ghz (andere en werk smartphone). Maar zelfs beide smartphones uitgezet en toch veelvuldig haperende internet. Doet het internet het wel, dan is het wel razendsnel, maar dan en ineens gaan die lichtjes toch uit-het-niets knipperen en is alles ineens weg (voor een X aantal minuten) en dat tot aan 10x toe per dag. Heel frustrerend.
Arris network status log-bestanden zijn (vrij primitief qua informatie) en zijn niet echt verhelderend (no ranging response of anders RCS partial service of DCC rejected of TLV-11 unrecognized) ...en die log-bestanden beslaan hooguit de tijd sinds laatste uitval en niet echt een volle weergave. Paar regeltjes hooguit en weergeven alleen info sinds laatste inlog (en tijdens uitval geen enkele inlog mogelijkheid naar de Arris modem, middels 192.xxx)
Ik ben wel redelijk thuis in DHCP perikelen en netwerk dingetjes, maar weet mij geen raad met dit ineens en steeds terugkomende internet uitval. Tijd voor een monteur gewoon te laten langskomen? Ik heb geen idee of er iets mijne zijde fout gaat of dat er anders iets in de wijkkast niet goed geregeld is. Kanalen 22 t/m 24 (downstream) geven enorm veel fouten pre en post RS. Is een storings (of anders service) monteur gewenst in dit situatie? Welke is het meest geschikt? Ziggo biedt verschillende monteur mogelijkheden aan, maar is mij niet geheel duidelijk (18 maand na verhuizing en een nieuwe en voortdurende probleem plots opgretreden) of dat gedekt is onder garantie?
Niet leuk om iets te gaan bestellen en dan nog niet halverwege het proces dat je eigen internet ineens zomaar uitvalt. Kan Ziggo op afstand de internet kwaliteit controleren? Is echt wel een dingetje bij mij op dit moment dit plots uitval van alle internet tot aan meerdere keren per dag voor tot aan 30 minuten per keer. Komt weer wel goed, maar is echt niet leuk
Sinds anderhalf jaar woonachtig in Flevoland (huis pas 12 jaar oud) en Ziggo abonnee (abonnement 300/30 gewoon voortgezet). Eerste jaar nauwelijks problemen ondervonden qua internet (of anders heel zeldzaam) en al helemaal nooit iets ooit ondervonden qua TV kijken of opnemen middels Mediabox XL. Sinds een paar maanden is het internet verbinding wel een echte drama geworden. Tot aan 10x per dag begint de onderste witte licht op de modem opeens en ineens te knipperen (gewoon uit het niets en onvoorspelbaar), vervolgens daarna alle groene lichtjes te knipperen (Arris Connectbox) en dan valt het internet gewoon vol weg (voor of tot 5 minuten en soms vaak tot aan 30 minuten). Dan komt het allemaal weer online en kan je weer vol verder, alsof er nooit iets aan de hand was. Tot voor kort bijna geen Ziggo wifi mede-klanten ergens in de buurt/wijk, inmiddels wel een paar andere abonnees te bespeuren qua wifi. Soms komt een rode knipperende telefoon icoon tevoorschijn en dan lost het uit zichzelf nooit op en moet je het modem gewoon rebooten anders geen enkele verbinging.
Ik heb die Arris zelf gehangen in de woonkamer uiutgangspunt en dus niet in de meterkast, AOP ligt wel in de meterkast (met de groene kabel) en is een Technetix VQ-601R oude UPC ingangspunt (en naar wat ik begrijp eigenlijk niet meer van deze tijd en wellicht best aan vervanging toe). Simpele (oorsprongelijke) coax kabel van daaruit naar boven doorgetrokken en vanuit de woonkamer (2e verdieping) verder zelf alles aan opgehangen, voor het eigen gemak. Sinds een paar weken/maanden dus overal en onvoorspelbare uitval van internet (zowel bekabelde PC/laptop, als 2.4Ghz (een smartphone) en 5Ghz (andere en werk smartphone). Maar zelfs beide smartphones uitgezet en toch veelvuldig haperende internet. Doet het internet het wel, dan is het wel razendsnel, maar dan en ineens gaan die lichtjes toch uit-het-niets knipperen en is alles ineens weg (voor een X aantal minuten) en dat tot aan 10x toe per dag. Heel frustrerend.
Arris network status log-bestanden zijn (vrij primitief qua informatie) en zijn niet echt verhelderend (no ranging response of anders RCS partial service of DCC rejected of TLV-11 unrecognized) ...en die log-bestanden beslaan hooguit de tijd sinds laatste uitval en niet echt een volle weergave. Paar regeltjes hooguit en weergeven alleen info sinds laatste inlog (en tijdens uitval geen enkele inlog mogelijkheid naar de Arris modem, middels 192.xxx)
Ik ben wel redelijk thuis in DHCP perikelen en netwerk dingetjes, maar weet mij geen raad met dit ineens en steeds terugkomende internet uitval. Tijd voor een monteur gewoon te laten langskomen? Ik heb geen idee of er iets mijne zijde fout gaat of dat er anders iets in de wijkkast niet goed geregeld is. Kanalen 22 t/m 24 (downstream) geven enorm veel fouten pre en post RS. Is een storings (of anders service) monteur gewenst in dit situatie? Welke is het meest geschikt? Ziggo biedt verschillende monteur mogelijkheden aan, maar is mij niet geheel duidelijk (18 maand na verhuizing en een nieuwe en voortdurende probleem plots opgretreden) of dat gedekt is onder garantie?
Niet leuk om iets te gaan bestellen en dan nog niet halverwege het proces dat je eigen internet ineens zomaar uitvalt. Kan Ziggo op afstand de internet kwaliteit controleren? Is echt wel een dingetje bij mij op dit moment dit plots uitval van alle internet tot aan meerdere keren per dag voor tot aan 30 minuten per keer. Komt weer wel goed, maar is echt niet leuk