• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Signaalwaardes EuroDocsis2 en EuroDocsis3 modems.


EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
692
Gebied
fUPC
Was onlangs bij mijn GF bezig met het verleggen van de bekabeling en AOP. TV deed het prima. De Humax gaf het volgende aan: signaalsterkte=52%, kwaliteit=100% en BER=0. Dik in order zou je denken. Niet dus, want geen internet verbinding. Up- en downstream power niks, nada, nul. Huh?
Uiteindelijk bleek dat de binnenader v.d. coax niet goed geprikt zat in gaatje v.h. AOP (een Braun, klote ding). Ik stond op het punt om dat ding eruit te rossen en te vervangen door een GISX-100 van Teleste. Dat ding heeft tenminste fatsoenlijke F-connectoren (aan beide kanten). Maar bedacht me op het laatste moment, want mocht er weer eens een Ziggo monteur langs komen, dan heb je de poppen aan het dansen, want zoiets heeft hij nog nooit gezien. Anyhow, nadat ik de coax op de juiste manier had geprikt in de Braun, was de downstream power rond +12dBmV en upstream rond +40dBmV. Niks mis mee.
Toch wel opmerkelijk dat de Humax zich niets aantrok van een slecht contact en de modem het totaal liet afweten.
 
Laatst bewerkt:

HouseMD

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Berichten
285
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb momenteel erg last van uitvallende verbinding en ook trage verbinding. Websites laden of heel traag, of helemaal niet. Er zijn geen storingen vermeld op de website van Ziggo. Ik weet niet zeker of de waardes goed zijn van het modem dat ik heb. Hier zijn de waardes:

Downstream Channel Status
Receiver #Channel IDLock StatusFrequencyModulationSymbol RateSNRPower
18Locked658000000256QAM695200040.8-0.3
21Locked602000000256QAM695200041.40.3
32Locked610000000256QAM695200041.40.3
43Locked618000000256QAM695200041.40.1
54Locked626000000256QAM695200041.40.1
65Locked634000000256QAM695200040.9-0.2
76Locked642000000256QAM695200041.0-0.1
87Locked650000000256QAM695200040.8-0.3

Upstream Channel Status
Transmitter #Channel IDLock StatusFrequencyModulationSymbol RateChannel TypePower
110Locked3710000064QAM5120000ATDMA47.3
27Locked5780000064QAM5120000ATDMA47.3
38Locked5090000064QAM5120000ATDMA47.5
49Locked4400000064QAM5120000ATDMA47.3
 

Samplex

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Berichten
298
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wissel eerst eens je modem in voor een nieuwe want 8 channels om 4 is niet meer van deze tijd :)
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
641
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Mjah lijkt me geen verklaring voor zijn problemen, dat zijn echt perfecte signaalwaardes.
 

HouseMD

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Berichten
285
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Inderdaad, nooit problemen gehad met het huidige modem tot heden. Daarom wou ik even checken of de waardes wel goed zijn ervan nog. Ik zou graag het modem willen uitruilen, maar zo makkelijk gaat het niet meer blijkbaar tegenwoordig.

Verder nog steeds internet problemen momenteel, ondanks dat er nog steeds geen storingen zijn gemeld in Dordrecht.
Google bijvoorbeeld opent super traag of helemaal niet. (traceroute is ook slecht).

Code:
Tracing route to google.nl [172.217.168.195]
over a maximum of 30 hops:

  1   106 ms    75 ms    14 ms  192.168.0.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        7 ms    13 ms  212.142.53.253
  4     *       32 ms    17 ms  asd-tr0021-cr101-be114-2.core.as33915.net [213.51.7.100]
  5    14 ms    10 ms     9 ms  nl-ams14a-ri1-ae51-0.aorta.net [213.51.64.186]
  6     *        *       11 ms  74.125.146.228
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *       34 ms    10 ms  108.170.227.3
  9     *        *        *     Request timed out.
10     *      184 ms   140 ms  172.217.168.195

Trace complete.
Kan het modem dan toch stuk zijn ondanks dat de waardes goed zijn?
 

HouseMD

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Berichten
285
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Al eens een andere DNS server geprobeerd?
Ja, al geprobeerd. Heeft helaas niet geholpen.

Overigens ben ik ondertussen wel in contact geweest met Ziggo, die konden met 1 systeem helemaal geen verbinding krijgen met het modem. Met een ander systeem kwamen ze er wel in, maar zeiden ze dat de signaalwaardes slecht waren en de verbinding onstabiel.
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.332
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Goede reden voor een modemswap dan toch?
Of er is echt wat mis met de (buiten)bekabeling
 

Samplex

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Berichten
298
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als je al in de min gaat met de downstream waardes dan lijkt het signaal wel te zwak. AOP al vervangen of is dat ook nog een hele oude net zoals je modem?
Vraag Ziggo om een monteur die een lijnmeting komt doen.
 

EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
692
Gebied
fUPC
Als je al in de min gaat met de downstream waardes dan lijkt het signaal wel te zwak.
Nee hoor, niks mis mee. Aanbevolen grenzen -10 en +10dBmV. Maximum grenzen -15 en +15dBmV. Rond 0dBmV zit daar dus keurig tussen in. Bovendien is de SNR met rond de 40dB uitstekend.

PS: En als bijvoorbeeld het minteken in die -0.3dBmV je niet aanstaat, dan maken we er toch +59.7dBµV van. ;)
 
Laatst bewerkt: