• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Signaal verlies en ook internet vallen weg


grandduke3

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
206
Wat een geweldige vooruitgang is het samengaan van UPC en Ziggo.
Sinds de zenderaanpassing, heb ik weer mijn oude probleem terug.
BLOKJES en ook zelfs gewoon geregeld de melding in beeld signaalverlies en maar te zwijgen over het geluid wat niet gelijk loopt.
Aangezien de aanpassing die je zelf kan doen niet voldoende correctie kan instellen is dit dus ook K..T.
Dan het internet wat gewoon geregeld wegvalt (niet gelijk met tv problemen).
Ik heb diverse keren gebeld en dan kan ik alle instellingen weer een reset geven en dan veranderd er niets.
Bij signaaltest op de tv krijg ik te zien signaal 100% en sterkte 70% ongeveer (zelf ingeschat).
Ik kan een monteur krijgen maar ja dan moet je gewoon een halve dag thuis gaan zitten, aangezien het zeer druk is op mijn werk kan dit op dit moment gewoon niet.
Ziggo wil niet een monteur inplannen die gewoon einde van de dag (16:00 - 18:00) kan komen.
Juist nu alles redelijk goed liep met upc (altijd internet en weinig problemen met tv) gaan we weer van voor af aan beginnen.
Nou dus niet ik ga overstappen naar glasvezel, heb opgezegd via bericht te sturen en na 5 dagen heb ik nog niets gehoord buiten de ontvangst bevestiging, zelfs hier kan Ziggo niet binnen een paar dagen reageren.
Nu Ziggo, ik ben er nu al klaar mee!!!!!!!!!!!!
Ik heb heel veel gezeik met UPC gehad de afgelopen 15 jaar (ja Bart en Chello zien komen en gaan).
Ik neem aan dat er meer mensen dit probleem hebben.
Oohh oja vergeten ik heb voorgesteld een andere box voor de tv te sturen omdat ik al diverse boxen in het verleden heb gehad.
Wat denk je ik kan een horison box krijgen maar dan zit ik gelijk weer een jaar vast aan Ziggo.
DIT NOOIT MEER.!!!!!!!!!
Nog mensen met de zelfde ervaring????
 

JohnnyBG

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
8
Hier vergelijkbaar probleem. 2 jaar storingsvrij, sinds de fusie oude problemen weer teruggekeerd: on demand werkt niet, internet valt gemiddeld 4-5x per dag een seconde uit (lastig met online gamen). HD gebeld: ja hoor bekabeling.....Bekabeling van de buren geleend, nog steeds zelfde probleem. Ook rechtstreeks op aop (dus zonder mijn upc-versterker). Signaal = 100%, sterkte 75%, gebruik hirsmann bekabeling. Ben er ook klaar mee, heb de afgelopen 10 jaar maar liefst 8x een monteur op bezoek gehad, 9e x gaat niet meer gebeuren.
 

AntS

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Berichten
1.012
Nee, ik herken deze problemen totaal niet de integratie tussen UPC en Ziggo is vlekkeloos verlopen. Hoefde ook geen zenders aan te passen of de box opnieuw te laten zoeken. Het enigste euvel is dat de draadloze internetsnelheid wat is terug gelopen maar, dat kan mij niet zo boeien.

Conclusie :6
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.122
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Enige wat mij opvalt, en irritant begint te worden, is dat ik vaak op veel zenders heb dat beeld en geluid niet synchroom zijn, heb ik eigenlijk nooit last van gehad.
 
Topicstarter
Topicstarter
grandduke3

grandduke3

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
206
Ja on demand werkt sowieso niet echt goed, maar goed ik heb een smart tv en kan via het internet wel dingen terug zien.
Nee het is gewoon weer net als een paar jaar terug een bende, wel volledig betalen maar enige service die je een paar jaar terug wel kreeg is dus nu afgeschaft.
Ik kreeg na 6 modems ivm wegvallen van het internet (20 monteurs verder) wel een draadloos modem wat in mijn geval alle problemen heeft opgelost.
De meeste pc's en mijn smart tv zijn gewoon bedraad aangesloten, het draadloze van het Ziggo Modem gebruik ik niet eens
Nu willen ze mij weer thuis laten blijven, en waarom om een monteur te laten kijken naar iets wat toch niet hier binnen zit.
Nee Ziggo slaat de plank mooi weer eens flink mis.
Nu alleen nog een goede glasvezel provider vinden ;) ;) ;) ;) ;)
 
D

Donnerd

Vermoedelijk is het je bekabeling. Door de frequentie aanpassing is er gebruik gemaakt van een gevoeligere frequentie.
 

cees123

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Berichten
203
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Donnerd zei:
Vermoedelijk is het je bekabeling. Door de frequentie aanpassing is er gebruik gemaakt van een gevoeligere frequentie.
Grappig dit lees ik elke keer weer Upc / Ziggo veranderd wat En de klanten mogen aan het werk met de kabels En wat ik nog grappiger vind is De vage term die je dan te horen krijg alleen goed gekeurde kabels Door wie goed gekeurd met welke garantie ???????? Vaag En dan doe je wat onderzoek en dan kom je er achter dat je beter zelf kabels in elkaar kan zetten Alleen niet iedereen kan wil dat doen :)
 
Topicstarter
Topicstarter
grandduke3

grandduke3

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
206
Kabels zijn vervangen voor dure kabels.
Heb een dure kabel van de versterker in de meterkast stukje onder het huis door en dan door de woonkamer (totaal 10 meter) en zo op de aansluiting zitten.
Waarom werkte het tot de aanpassingen gewoon redelijk goed en nu een groot drama?
Zoals gewoonlijk is een zogenaamde vooruitgang drie stappen terug in de tijd.
Maar goed er zal wel zoveel mogelijk geld verdiend moeten worden, klanten zijn niet meer belangrijk.

Kabels zijn in de meterkast door een specialist van UPC gemaakt en aangesloten met speciale connectors en zwarte kabels.
Ik heb afgelopen jaren voor dit probleem ook een batterij aan monteurs over de vloer gehad en die kregen het niet verholpen.
In de loop der tijd is ergens toch het probleem toen verholpen en nu komt dit weer boven drijven en ik ga weer niet 6 keer een dag vrij nemen voor een monteur die binnen bij mij niets vind, want ik heb niets veranderd, bij Ziggo wel dus zal daar probleem wel zitten.
Maar goed ik ben er gewoon klaar mee!!
Ik hoop snel een andere provider te vinden die wel normaal een werkend geheel kan bieden via glasvezel.
 

theRob

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
42
Heb nu 2 weken glasvezel en kan het van harte aanbevelen. Latency is laag en heb voldoende aan 50/50. Vooral met thuiswerken merk ik veel verschil t.o.v. ziggo.

TV setppboxen zijn klein en snel, opnemen in de cloud werkt goed. Bitrate is beter dan bij ziggo, vind de beeldkwaliteit zeer goed.

Maar met je gal spuwen op dit forum bereik je niet veel. Ze zijn hier tegenwoordig pro ziggo t.o.v. 10 jaar geleden toen ze nog kritisch waren.
 

starter

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
342
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
ben het eens met theRob.. Ik heb sinds kort ook glasvezel (XS4all). Prima beeldkwaliteit, prima netwerk. Geen uitval meer gehad. Ik ben overgestapt ivm uitval internet icm thuiswerk. Dat werd wel erg vervelend. Het werkt nu super.

Heb de Fritzbox 7490...wat een fantastisch apparaat! Alles in 1 modem, internet, televisie, telefoon (je meldt simpelweg je DECT toestel(len) aan, antwoordapparaat, NAS...super.

Oh ja, ook een prima helpdesk. Bellen je terug als ze even geen antwoord hebben. Mijn abo bij XS is iets duurder dan Ziggo, maar dan heb je wel stabiel internet, internet onderweg, spotify en een prima helpdesk.