Signaal in tuinhuisje code E52

Ginthahouse

Forum Gebruiker
Berichten
3
Hallo allen,

We zijn net verhuisd en ben alles weer aan aan het sluiten. In het tuinhuisje gebruik ik een oude Cisco8485 (langere tijd niet gebruikt). Als ik deze aansluit krijg ik de E52 melding. De kabel is aangesloten op de Ziggo versterker op de buitenste aansluiting (>15mtr). Als ik de Next buiten aansluit dan krijg ik wel direct beeld.
Het kaartje is geactiveerd en Ziggo wil me hiermee niet verder helpen of adviseren (buiten de verkoop van nog een Next box).

De meters naar het tuinhuisje toe zullen zeker 30mtr zijn. Is de Cisco gewoon wat gevoeliger voor een wat minder sterk signaal, of is het wat anders?

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt!!!
 
Ziggo versterker op de buitenste aansluiting? Zelf gemonteerd, was al aanwezig, door Ziggo geinstalleerd? Ziggo levert een AOP standaard.
Dat de Next wel werkt doet vermoden dat de Cisco en/of activatie ervan het probleem is.

Hoelang niet gebruikt?

Werkt de Cisco wel in huis, dus met kortere kabel naar versterker? Of rechtstreeks op AOP?
Of zit je nu in voormalig UPC gebied en voorheen in het andere voormalige gedeelte of andersom?

Deze pagina al bekeken over of het uberhaupt wel kan werken:

Een tweede Next box (die je huurt en niet koopt!) is zo'n slechte oplossing niet als de Cisco op je nieuwe locatie echt niet gaat werken.
 
Laatst bewerkt:
Of de melding E-48-32 of E52-32


Je krijgt een van deze foutmeldingen te zien wanneer je mediabox geen goed signaal ontvangt. Hierdoor kun je 1 of meerdere zenders niet kijken. Erg vervelend natuurlijk. Maar het goede nieuws is dat je met een paar stappen de oorzaak kunt achterhalen en vaak ook meteen zelf kunt oplossen.

Bron ziggo
 
Ik heb ook een Cisco8485 gehad. Op een bepaald moment werd één van de twee ontvangers steeds slechter en kreeg steeds meer moeite om het signaal om te zetten. De andere ontvanger (die voor opnemen) bleef het wel doen. TV kijken ging voor sommige zenders alleen nog maar door een opname te starten en die dan direct te gaan kijken.

Conclusie: kijk ergens in de settings naar de signaalwaardes van beide ontvangers. Zijn die erg verschillend, dan kan het aan de ontvanger zelf liggen.
 
Even wat verder gezocht en het volgende gedaan.
Via menu-instellingen-systeem "zenders opnieuw zoeken" gebruikt en daar de parameters opnieuw ingevuld. Meteen daarna kreeg ik een melding dat er een update beschikbaar is. Er is dus verbinding.
De update gedraaid en de kanalen 1-2-3-14 zijn actief.
Op de overige zenders krijg ik een E100 melding terwijl ik gisteren al de smartcard opnieuw heb geactiveerd.

Zal dat zo nog eens proberen
 
Dank allen,

Het werkt allemaal.

Conclusie:
Klantenservice Ziggo is niet echt de plek om dit soort vragen te stellen. Helaas moet je tot de conclusie komen dat ze daar niet precies weten wat er speelt. Zal ook wel een beetje afhangen van wie je aan de lijn krijgt maar meestal werken ze hun protocollen af en zijn ze niet gezegend met enige kennis van zaken. Het feit dat men niet even mee wilde denken en ik als antwoord kreeg dat er maar 1 TV in huis het hoefde te doen en dat ik het verder zelf maar op moest lossen stak me wel een beetje

Een smartcard activatie werkt dus alleen als de card ook bereikt kan worden.

Maar eind goed al goed.
Laat het goede weer maar komen dan wordt de quarantaine nog wat dragelijker.

Allen dank voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan