Seagate personal cloud NAS maakt geen contact met router

megawout

Forum Gebruiker
Berichten
5
Een paar weken geleden heb ik mijn Seagate NAS losgekoppeld van de Ubee-router en mee op reis genomen in de hoop dat ik hem rechtstreeks aan mijn pc zou kunnen koppelen. Dat is niet gelukt maar bij terugkomst thuis doet ie nu niets meer als ik hem aansluit aan de router. D.w.z. het lampje knippert wel (wit) maar de aan / uit knop doet het niet en het apparaat is niet toegankelijk via het netwerk. Ook de reset-knop lijkt het niet te doen.

Verder geprobeerd:
- lang wachten (10 - 12 uur)
- modem resetten, software en hardwarematig
- verschillende kabels en poorten geprobeerd op de router
- NAS losgekoppeld van lichtnet

Wie heeft ervaring hiermee of een tip? Het apparaat heeft het drie jaar zonder problemen gedaan, dus erg jammer als dat voorbij zou zijn.

Bij voorbaat dank

E.
 
Dank voor je snelle reactie P! Ik heb een mechanische reset geprobeerd via het knopje, dat levert geen enkel effect (lampje blijft knipperen). Softwarematig kan ik niks, want ik kan de seagate niet bereiken. Ook de seagate network assistant die ik net gedownload heb geeft aan 'geen ethernet disks beschikbaar' .

Ik ben op de plek geweest die je aangeeft, misschien moet ik iets met de DHCP doen... maar daar heb ik weinig ervaring mee. Jij?
 
Kijk eerst eens of er intern geen connector los zit.
 
Niet vanuit het modem van Ziggo. Maar wel met de timecapsule van Apple daar is de dchp te vernieuwen.

dchp is een reeks poorten die je open zet. Bijv. 197.168. 171.100 - 197.168.171.200
 
Heb je de reset gedaan zoals hieronder beschreven?
Waar gaat het dan fout?


Uw Personal Cloud resetten
U kunt het apparaat resetten. De gegevens gaan niet verloren tijdens een reset. Wanneer u deze stappen uitvoert, worden de netwerkinstellingen gereset en moet u het apparaat opnieuw configureren. Uw gegevens worden verplaatst naar een map met de naam Herstel in de share Openbaar.
Belangrijk: De resetknop zit aan de binnenzijde van de behuizing aan de achterzijde van de Personal Cloud.
  1. Schakel de Personal Cloud uit met de aan-/uitknop aan de achterkant van het apparaat.
  2. Steek een paperclip of een puntig voorwerp in de opening aan de achterkant van de Personal Cloud en druk de resetknop in. Laat de resetknop niet los.
  3. Schakel de Personal Cloud in.
  4. Wacht minimaal 20 seconden en laat dan de resetknop los.
  5. Het lampje knippert nu rood. Wacht totdat de fabrieksinstellingen op het apparaat zijn hersteld.



    Belangrijk: schakel het apparaat niet uit als het rode lampje knippert.
  6. Wacht tot het lampje boven op het apparaat niet langer knippert en onafgebroken wit brandt.
  7. Het apparaat instellen.
 
Dank voor het meedenken, mensen

1. interne connector zal ik nakijken... zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Alle andere apparaten laptops, tablet, telefoon) hebben geen probleem met contact maken met het netwerk. Dus er is echt iets met de NAS. Als iemand weet hoe je hem openkrijgt hou ik me aanbevolen. Geen schroeven te zien, zal wel op Youtube kijken nog.

2. reset heb ik inderdaad geprobeerd. Zowel verbonden met netwerk als los. Probleem:
- zodra ik het apparaat met het lichtnet verbind gaat het lampje rechtsboven knipperen. Aan/uit knop verandert daar niets in, resetknop ingedrukt houden ook niet. (geen rood lampje)

3. Ik had hem altijd verticaal staan in de boekenkast, kan dat kwaad? wel opgelet dat er voldoende ventilatiemogelijkheid was.

4. Ik heb de vraag bij Seagate neergelegd... ze zeggen dat ze de volgende dag zullen reageren. wat zijn de ervaringen daarmee?

5. De lampjes achteraan bij de netwerk aansluiting doen het trouwens wel, steeds. Groen brandt continue, oranje knippert af en toe.

6. Het is een windows 10 / android netwerk. Dus geen time capsule.

Nogmaals dank voor de tips!
 
Overigens: bij Ziggo wilden ze wel even meedenken en hun suggestie was de schijf rechtstreeks aan de computer te verbinden, zoals meestal gebeurt bij het in gebruik nemen van een NAS. Aleen is dat bij deze niet zo, volgens mij. Hij zou het allemaal automatisch moeten doen.

Heeft iemand ervaring met het rechtstreeks verbinden van de Seagate NAS met een computer? ik lees daar verschillende dingen over, wel tamelijk ingewikkeld allemaal. Centrale vraag: is er een normale UTP kabel voor nodig, of een cross-over kabel?

Via de USB aansluitingen op de NAS kan het in ieder geval niet volgens mij, die zijn om andere disks aan te sluiten, niet andersom. Of zou USB - on - the - go hier uitkomst kunnen bieden?
 
Een cross ver kabel gebruik je tussen 2 pc's

Zie deze info

of hier


Je zou de nas dus rechtstreeks kunnen aansluiten. Hoe minder bronnen ertussen zitten hoe meer je kunt uitsluiten. Lukt dit niet probeer de kabel dan ook even met een ander apparaat.
 
Dus het zou met een gewone netwerkkabel moeten kunnen? Heb dat destijds geprobeerd maar dat werkte niet zomaar. Geen cross over kabel in ieder geval volgens jou?
Ben zo op stap, ga morgen weer aan de slag met e.e.a. thnx.
 
Terug
Bovenaan