Rtl 8 en net 5 valt weg

Zojuist andere coax kabel gebruikt en direct op aop aangesloten. Probleem blijft alleen bestaan maar op nieuwe Samsung tv, oude Samsung tv werkt prima. Zojuist met Samsung gesproken en sturen een service monteur
 
Signaalsterkte hoort geen 100% te zijn. De ene TV is gevoeliger voor dat soort dingen dan de ander. Maar goed, de monteur moet het maar oplossen. Kom je wel hier het resultaat melden? Daar leren we allemaal wat van.
 
Signaalsterkte hoort geen 100% te zijn. De ene TV is gevoeliger voor dat soort dingen dan de ander. Maar goed, de monteur moet het maar oplossen. Kom je wel hier het resultaat melden? Daar leren we allemaal wat van.
Ga ik uiteraard doen, kan even duren :-)
 
Vorige Samsung tv werkte zonder problemen. Kabels gewisseld en probleem is alleen bij de nieuwe tv. Signaal sterkte en kwaliteit is bij beide tv’s 100procent.
Wat voor kabel heb je dan? Dat blijft van belang..en wat voor connectoren.
Dat je eerst geen problemen had wil niet zeggen dat dit zo blijft..althans als de kabel niet dicht is.
Misschien dat de tuner wat gevoeliger is maar dan des te meer van belang dat de installatie dicht is.
Probleem wordt nu bij de tv gezocht maar ligt de oorzaak daar wel. Eerst beginnen met de bekabeling lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Monteur is langs geweest en alles nagelopen. Hij heeft de Instant on feature in het “monteur menu” uitgezet. Signaal wordt nu met 4db verzwakt. 2x getest net en probleem lijkt voorlopig te zijn verdwenen.
 
iets duidelijker graag...was dit 1 handeling..of 2?
zowel instant on...alszijnde een 4 db demper geplaatst?
 
Terug
Bovenaan