Rtl 8 en net 5 valt weg

bvd84

Forum Gebruiker
Berichten
11
Goedemorgen,

voorheen een Samsung tv gehad en deze onlangs vervangen voor een nieuwe Samsung tv, 2020 model. Kabels 1:1 over gezet, voorheen nooit problemen gehad met signaal. Kijken tv met goede coax kabel (5m), connector, versterker en ci module. Met de nieuwe tv enkel problemen met o.a. RTL 8
Het signaal en de sterkte is vanaf het aanzetten van de tv op deze zender enkele minuten 100 procent
Dit zwakt beide langzaam af (in 1 minuut tijd) naar 0 om vervolgens 2000 BER fouten E6 te genereren, het beeld valt dan weg en komt niet meer terug. Als ik de zenders opnieuw zoek kan ik vervolgens probleem loos deze zender bekijken. Volgende dag begint het weer van voren af aan.

dit probleem heb ik alleen bij rtl8 en af en toe net 5. De rest van de zenders vertonen geen ber fouten en signaal / sterkte is 100%

Samsung reeds laten inloggen op de tv, ge-reset maar probleem komt steeds terug.

iemand dit al eens gehad?
 
Staat er ook een frequentie bij?
Als het geen probleem is vermeld dan je regio of woonplaats, geen postcode.
Is de analoge tv al afgeschakeld?
 
Er is hier dan ook geen sprake van zwak signaal maar gestoord signaal. Dit is kun je zien aan het getal achter BER[E-6]. Dit getal geeft aan hoeveel fouten er in het signaal zitten. Hoe hoger dit getal is, hoe slechter de kwaliteit van het signaal. Als dit getal 0 is zitten er geen fouten in het signaal en zul je geen storingen ervaren.

Dit soort storingen is niet op te lossen door een antenneversterker te plaatsen. Deze storing wordt veroorzaakt door slechte coaxkabels, splitters en connectoren die het signaal van buitenaf niet goed tegenhouden. Deze kunnen dan bij het signaal op de kabel komen waardoor de ontvanger het beeld niet meer goed weer kan geven.

Heb je iets aan deze informatie ?

 
ja , eens een nieuwe samsung uit de doos...probleem kunnen tackelen... het was warmte/hitte die de BER op liet lopen.
truukje gedaan met koelelementen op de connectdoos van samsung...deze werd kouder...BER fouten liepen terug naar 0.
klant heeft dezelfde dag zijn leverancier gesproken, nieuwe mee gekregen...en foutloos!

groeten.
 
Staat er ook een frequentie bij?
Als het geen probleem is vermeld dan je regio of woonplaats, geen postcode.
Is de analoge tv al afgeschakeld?
Regio noord Limburg / Venlo
Analoge tv niet afgeschakeld

hierbij foto van aanzetten tv en als het signaal weg valt
 

Bijlagen

  • B35E8551-A96A-45CD-8604-1E9D46902E46.png
    B35E8551-A96A-45CD-8604-1E9D46902E46.png
    2,3 MB · Weergaven: 166
  • 053DF1BC-36CE-49F5-BC99-3D360CA5B513.jpeg
    053DF1BC-36CE-49F5-BC99-3D360CA5B513.jpeg
    330,6 KB · Weergaven: 183
Laatst bewerkt:
Er is hier dan ook geen sprake van zwak signaal maar gestoord signaal. Dit is kun je zien aan het getal achter BER[E-6]. Dit getal geeft aan hoeveel fouten er in het signaal zitten. Hoe hoger dit getal is, hoe slechter de kwaliteit van het signaal. Als dit getal 0 is zitten er geen fouten in het signaal en zul je geen storingen ervaren.

Dit soort storingen is niet op te lossen door een antenneversterker te plaatsen. Deze storing wordt veroorzaakt door slechte coaxkabels, splitters en connectoren die het signaal van buitenaf niet goed tegenhouden. Deze kunnen dan bij het signaal op de kabel komen waardoor de ontvanger het beeld niet meer goed weer kan geven.

Heb je iets aan deze informatie ?

Helder, maar hoe kan het dan dat het een paar minuten goed is en daarna pas afzwakt. Nadat ik de zender opnieuw installeer blijft het probleem weg, maar omdat elke dag opnieuw te doen...
 
Frequentie 586 is kanaal 35, De Duitse digitenne gebruikt kanaal 35, aangezien Venlo vlak aan de Duitse grens ligt toch een gevalletje instraling?
 
Frequentie 586 is kanaal 35, De Duitse digitenne gebruikt kanaal 35, aangezien Venlo vlak aan de Duitse grens ligt toch een gevalletje instraling?
Hallo Henk, hij pakt standaard bij de zenders installeren 474000khz en netwerk id 5555, de juiste setting voor Ziggo tv. Op het plaatje hierboven heeft hij idd de frequentie aangepast. Hoort dit zo?
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel het volgende: op de foto is te zien dat je problemen hebt met zenders die op frequentie 586 zitten. De Duitse digitenne maakt ook gebruik van deze frequentie. Vlak aan de Duitse grens is dat signaal erg sterk. Het zou dus kunnen dat dit signaal stoort op jouw ontvangst.
 
Je zegt dat je signaalsterkte 100% is, maar ik hoop dat je de signaal kwaliteit bedoelt. 100% is gewoon te hoog als sterkte. De ene TV is gevoeliger voor de sterkte van een signaal dan een ander. Probeer eens een minder sterke aansluiting op je versterker of haal hem even helemaal weg en sluit die TV direct op het AOP aan om te testen. Dus zonder splitter, versterker etc.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan