• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Rtl 8 en net 5 valt weg


bvd84

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2020
Berichten
11
Goedemorgen,

voorheen een Samsung tv gehad en deze onlangs vervangen voor een nieuwe Samsung tv, 2020 model. Kabels 1:1 over gezet, voorheen nooit problemen gehad met signaal. Kijken tv met goede coax kabel (5m), connector, versterker en ci module. Met de nieuwe tv enkel problemen met o.a. RTL 8
Het signaal en de sterkte is vanaf het aanzetten van de tv op deze zender enkele minuten 100 procent
Dit zwakt beide langzaam af (in 1 minuut tijd) naar 0 om vervolgens 2000 BER fouten E6 te genereren, het beeld valt dan weg en komt niet meer terug. Als ik de zenders opnieuw zoek kan ik vervolgens probleem loos deze zender bekijken. Volgende dag begint het weer van voren af aan.

dit probleem heb ik alleen bij rtl8 en af en toe net 5. De rest van de zenders vertonen geen ber fouten en signaal / sterkte is 100%

Samsung reeds laten inloggen op de tv, ge-reset maar probleem komt steeds terug.

iemand dit al eens gehad?
 

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.608
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Staat er ook een frequentie bij?
Als het geen probleem is vermeld dan je regio of woonplaats, geen postcode.
Is de analoge tv al afgeschakeld?
 

Cool1946

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Berichten
157
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er is hier dan ook geen sprake van zwak signaal maar gestoord signaal. Dit is kun je zien aan het getal achter BER[E-6]. Dit getal geeft aan hoeveel fouten er in het signaal zitten. Hoe hoger dit getal is, hoe slechter de kwaliteit van het signaal. Als dit getal 0 is zitten er geen fouten in het signaal en zul je geen storingen ervaren.

Dit soort storingen is niet op te lossen door een antenneversterker te plaatsen. Deze storing wordt veroorzaakt door slechte coaxkabels, splitters en connectoren die het signaal van buitenaf niet goed tegenhouden. Deze kunnen dan bij het signaal op de kabel komen waardoor de ontvanger het beeld niet meer goed weer kan geven.

Heb je iets aan deze informatie ?

 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
1.080
Gebied
fZiggo
ja , eens een nieuwe samsung uit de doos...probleem kunnen tackelen... het was warmte/hitte die de BER op liet lopen.
truukje gedaan met koelelementen op de connectdoos van samsung...deze werd kouder...BER fouten liepen terug naar 0.
klant heeft dezelfde dag zijn leverancier gesproken, nieuwe mee gekregen...en foutloos!

groeten.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bvd84

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2020
Berichten
11
Staat er ook een frequentie bij?
Als het geen probleem is vermeld dan je regio of woonplaats, geen postcode.
Is de analoge tv al afgeschakeld?
Regio noord Limburg / Venlo
Analoge tv niet afgeschakeld

hierbij foto van aanzetten tv en als het signaal weg valt
 

Bijlagen

  • B35E8551-A96A-45CD-8604-1E9D46902E46.png
    B35E8551-A96A-45CD-8604-1E9D46902E46.png
    2,3 MB · Weergaven: 61
  • 053DF1BC-36CE-49F5-BC99-3D360CA5B513.jpeg
    053DF1BC-36CE-49F5-BC99-3D360CA5B513.jpeg
    330,6 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
B

bvd84

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2020
Berichten
11
Er is hier dan ook geen sprake van zwak signaal maar gestoord signaal. Dit is kun je zien aan het getal achter BER[E-6]. Dit getal geeft aan hoeveel fouten er in het signaal zitten. Hoe hoger dit getal is, hoe slechter de kwaliteit van het signaal. Als dit getal 0 is zitten er geen fouten in het signaal en zul je geen storingen ervaren.

Dit soort storingen is niet op te lossen door een antenneversterker te plaatsen. Deze storing wordt veroorzaakt door slechte coaxkabels, splitters en connectoren die het signaal van buitenaf niet goed tegenhouden. Deze kunnen dan bij het signaal op de kabel komen waardoor de ontvanger het beeld niet meer goed weer kan geven.

Heb je iets aan deze informatie ?

Helder, maar hoe kan het dan dat het een paar minuten goed is en daarna pas afzwakt. Nadat ik de zender opnieuw installeer blijft het probleem weg, maar omdat elke dag opnieuw te doen...
 

Henk1967

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2020
Berichten
43
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Frequentie 586 is kanaal 35, De Duitse digitenne gebruikt kanaal 35, aangezien Venlo vlak aan de Duitse grens ligt toch een gevalletje instraling?
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bvd84

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2020
Berichten
11
Frequentie 586 is kanaal 35, De Duitse digitenne gebruikt kanaal 35, aangezien Venlo vlak aan de Duitse grens ligt toch een gevalletje instraling?
Hallo Henk, hij pakt standaard bij de zenders installeren 474000khz en netwerk id 5555, de juiste setting voor Ziggo tv. Op het plaatje hierboven heeft hij idd de frequentie aangepast. Hoort dit zo?
 
Laatst bewerkt:

Henk1967

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2020
Berichten
43
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik bedoel het volgende: op de foto is te zien dat je problemen hebt met zenders die op frequentie 586 zitten. De Duitse digitenne maakt ook gebruik van deze frequentie. Vlak aan de Duitse grens is dat signaal erg sterk. Het zou dus kunnen dat dit signaal stoort op jouw ontvangst.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.080
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je zegt dat je signaalsterkte 100% is, maar ik hoop dat je de signaal kwaliteit bedoelt. 100% is gewoon te hoog als sterkte. De ene TV is gevoeliger voor de sterkte van een signaal dan een ander. Probeer eens een minder sterke aansluiting op je versterker of haal hem even helemaal weg en sluit die TV direct op het AOP aan om te testen. Dus zonder splitter, versterker etc.

 
Laatst bewerkt: