RTL 7 en RTL Z sinds donderdag niet meer te bekijken via mediabox XL

Dit hele verhaal is gewoon triest, ipv meteen een monteur te sturen om het signaal door te meten want daar ligt/lag het probleem worden er zomaar nieuwe boxen verstrekt. Uiteraard kan er ooit een box stuk gaan maar dat moet dan worden vastgesteld voor een monteur die er verstand van heeft en niet door iemand aan de telefoon bij zo'n vage klacht.
 
Ik heb in het verleden ook wel problemen met een HorizonXL box gehad en als dat gebeurde dan deed replay TV en on-demand het niet. Als ik dan de signaal sterkte controleerde, dan bleek het toch weer een kabel (Hirschmann) gerelateerd probleem te zijn. Je kent dat wel. Even een stofdoek erover door moeders, of de box iets verschoven om iets aan te sluiten en ja hoor... Nu weten we hoe we dat moeten oplossen.

Geen idee of dit in jouw geval ook helpt maar goed.
Dat probleem had ik hier niet. Bij ons lag het aan een kapotte mediabox xl. Na twee vervangende boxen werkt het het weer naar behoren.
 
Dit hele verhaal is gewoon triest, ipv meteen een monteur te sturen om het signaal door te meten want daar ligt/lag het probleem worden er zomaar nieuwe boxen verstrekt. Uiteraard kan er ooit een box stuk gaan maar dat moet dan worden vastgesteld voor een monteur die er verstand van heeft en niet door iemand aan de telefoon bij zo'n vage klacht.
Dank voor je reactie, maar in dit geval was er heel wat voorwerk verricht. Of een monteur hier dezelfde conclusie had getrokken weet ik niet, maar een vervangende box heeft wel mijn probleem opgelost. Dus als gebruiker (en betalende klant) ben ik geholpen.
 
Dank voor je reactie, maar in dit geval was er heel wat voorwerk verricht. Of een monteur hier dezelfde conclusie had getrokken weet ik niet, maar een vervangende box heeft wel mijn probleem opgelost. Dus als gebruiker (en betalende klant) ben ik geholpen.

Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat dit niet waar is, want of je signaal is nog steeds bagger maar de nieuwste box heeft net een iets gevoeligere tuner, kortom jij ziet geen blokjes meer maar het signaal is nog steeds slecht op bepaalde frequenties en in de toekomst krijg je weer klachten. Andere mogelijkheid is dat er in jou wijk een probleem zat en dat is nu opgelost maar dan heb je de box voor niks 2x laten omwisselen. Nog een andere mogelijkheid is er een frequenties wijziging heeft plaats gevonden en bepaalde zenders nu op een frequentie zit die minder storingsgevoelig is. Dat is allemaal stukken aannemelijker dan dat jij 2 boxen krijgt die exact hetzelfde euvel vertonen.

Dus mocht je nog een keer problemen hebben, vraag om een monteur.
 
Zou kunnen, maar tot januari had ik geen probleem (pas direct na een algehele storing van Ziggo in de wijk). Daarnaast was het alleen de eerste XL die dit specifieke probleem had. De andere boxen hadden elk een ander probleem. Daarnaast is het nu 2 maanden geleden (probleem is voor mij allang opgelost) en we ondervinden tot nu toe geen enkel probleem.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan